For å få tilgang til denne informasjonen inngikk Aktiv i 2018 et samarbeid med FINN.no. Samarbeidet, Aktiv Treff med FINN, har vist seg svært verdifullt, og det siste året har Aktiv hatt en økning i sin boligtrafikk på FINN på hele 45 %.

Verdifullt samarbeid
Aktiv Treff med FINN er bygget på et massivt datagrunnlag om boligkjøperes interesser og søkevaner.

– I 2020 besøkte 3,1 millioner nordmenn FINN Eiendom, og hver og en av disse brukte 7,5 time på boligsiden. Det er dette grunnlaget Aktiv Treff med FINN er bygget på, og det gir naturligvis mange fordeler, forteller Cathrine Storm Graver, key account manager i Finn Eiendom. 

Samarbeidet og produktet som er utviklet er helt unikt, og Aktiv Eiendomsmegling er de eneste i landet som tilbyr denne produktsammensetningen i de kanalene de er i. Tjenesten er satt sammen av ulike komponenter som sammen hjelper både kjøper og selger med å oppnå en treffsikker boligjakt.

– Forventet trafikk på produktet var 20-30 %, men i 2020 hadde Aktiv en økning i sin boligtrafikk på hele 45 %. Samarbeidet har rett og slett resultert i et helt unikt produkt som kommer boligselgere til gode, sier Storm Graver. 

Treffer relevante kjøpere der de er
Man treffer åpenbart mange potensielle kjøpere på FINN.no alene, men hva med dem som ikke er innom FINN akkurat den uka du skal selge? Hva om du kunne treffe dem på VG, Aftenposten, i lokal- eller regionalavisa og Facebook også? Det er nettopp det Aktiv treff med FINN gjør.

– Tjenesten har teknologi som gjør at vi treffer personer som har vært inne på FINN og sett på en viss type boliger, men som ikke er inne akkurat den uken drømmeboligen deres annonseres. Disse treffer vi da i andre kanaler, der de potensielle kjøperne oppholder seg de dagene. På den måten er vi sikre på at alle som er interessert i din type bolig vil se den, forklarer hun. 

Gjennom «lokal synlighet» på Facebook og Instagram i forkant av visning, sørger tjenesten for å varsle alle i nærområdet om at det er en ny bolig til salgs, helt uavhengig av deres atferd på nett.

– Vi vet at det er mange som flytter lokalt. Den lokale synligheten før visning er derfor en fin måte å varsle folk på boligjakt om at det er en ny bolig til salgs i området. Er ikke mottakerne selv interessert har de kanskje venner eller familie som er det, sier Storm Graver. 


Cathrine Storm Graver, Account Manager - Finn Eiendom

Gir flere og mer relevante interessenter
Skal du selge bolig er du gjerne opptatt av en ting: At så mange som mulig får med seg at du selger. Mange interesserte gir mange på visning, som igjen kan være med på å øke boligens salgspris. Aktiv treff med FINN har vist gode resultater med flere på visning og et mer treffsikkert boligmarked.

– Min erfaring tilsier at effekten av samarbeidet har vært svært god. Jeg merket umiddelbart forskjell etter oppstart, med langt flere klikk på annonser. I dag får boligannonsene som bruker Aktiv treff med FINN i snitt ca. 36 % flere klikk enn de ordinære annonsene. I tur opplever jeg at det gir flere folk på visning, i tillegg til at de som kommer er veldig relevante kjøpere, sier Christel Bekkelund, eiendomsmegler i Aktiv Eiendomsmegling. 


Christel Bekkelund, Eiendomsmegler Aktiv Grunerløkka

Aktiv treff med FINN er en tilleggstjeneste som selger selv kan velge å benytte seg av. Kjøp blir ofte avklart ved oppdragsinngåelse, men tjenesten kan også velges senere i salgsprosessen.

– Hvis den ikke velges ved første runde og man ikke får solgt kan man benytte den i andre runde for få gi boligannonsen en «boost». Ønsker selger tjenesten, er det megler som bestiller den når vi går i gang med salg, forklarer Bekkelund. 

Ta kontakt med din lokale Aktiv-megler for pris og mer informasjon om tjenesten.