- I år kommer vi til å omsette mer enn 11 000 boliger. Det er en viktig milepæl, men vi har ikke tenkt å stoppe der og har planer om ytterligere vekst i årene som kommer, sier administrerende direktør Karsten Onsrud i Aktiv Eiendomsmegling og fortsetter: 

- Vi har dyktige og erfarne franchisetakere, og vi merker at interessen øker for å bli franchisetaker i Aktiv. Så langt i år er fire nye franchisekontorer på plass, og ytterligere tre eller fire kontorer kommer innen utgangen av året.  

Satser på franchise
De nye Aktiv-kontorene finner man i Oslo (St. Hanshaugen og Grünerløkka), Tønsberg og Ålesund.   

- Med de to nye kontorene har vi ni kontorer bare i Oslo og styrker vår posisjon her betydelig. Vi har en klar strategi om å vokse videre både i Oslo og landet forøvrig og jobber aktivt med å rekruttere nye eiendomsmeglere og franchisetakere i hele landet, sier Onsrud. 

Nøkkelen i vekststrategien er blant annet å tilby gode støttesystemer og -tjenester og ligge i front på å utvikle konsepter som bidrar til at megler og franchisetaker kan bruke tid å bygge den beste relasjonen til kunden.
 
- Vi opplever at satsningen på å bygge en god kjedekultur og et godt støtteapparat med gode støttesystemer gjør oss veldig attraktive og bidrar til veksten vår. Det skal være enkelt å starte en franchise i Aktiv og det skal være lønnsomt å drive en franchise, sier Onsrud og får støtte fra Kaia Hostvedt Dahle, som nylig åpnet en ny franchise i Tønsberg.

– Aktivs støttesystemer har gjort det veldig trygt og enkelt å starte opp franchise. Du føler virkelig at kjedekontoret er til for deg. Vi har også en konkurransedyktig franchiseavtale som vektlegger lojalitet. Det synes jeg er bra og bør være med på å gjøre oss enda mer attraktive som kjede, sier Hostvedt Dahle.

Du kan lese mer om Kaia Hostvedt Dahle og Tønsberg-kontoret her.

Bransjens mest fornøyde kunder
I 2017 vokste Aktiv med fem prosent, i 2018 med åtte prosent og så langt i 2019 altså med åtte prosent. Samtidig med at Aktiv vokser gir kundene uttrykk for at de svært fornøyde med kjeden. I mai ble nok en gang Aktiv utropt som bransjevinner av Norsk Kundebarometer. Dette var syvende gang Aktiv – ifølge Norsk Kundebarometer ¬– har bransjens mest fornøyde kunder. 
- Det er et mål for oss å ha bransjens mest fornøyde kunder, da er det tilfredsstillende å få en den bekreftelsen fra Norsk Kundebarometer. God kultur, faglig dyktighet og lokal kunnskap er nøkkelen til fornøyde kunder. Samtidig gir fornøyde kunder vekst. Kontinuerlig fokus på å bli bedre i alle ledd skal sørge for at vi vokser videre også i årene som kommer, avslutter Onsrud.