HUNNDALEN Kontrollvegen 2
Næringseiendom i etablert næringsområde i Hunndalen - 2 bygg - kontorbygg og lager/industribygg. Tomt på ca. 6,2 mål.
- kr 24 000 000
- Prisantydningkr 24 000 000
- BRA -
- Omkostningerkr 601 350
- Totalpris inkl. omkostningerkr 24 601 350
- ObjektstypeIndustrien
- EierformSelveier
- Byggeår1983
- Felleskostnader pr. mndkr -
- Tomt -
- Eierform tomtEiet
- 24 000 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 600 000 (Dokumentavgift) 260 (Panteattest kjøper) 545 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 545 (Tinglysningsgebyr skjøte) -------------------------------------------------------- 601 350 (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 24 601 350 (Totalpris. inkl. omkostninger) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Meld deg på visning!
Påmelding
Nå har du muligheten til å sikre deg en romslig og anvendelig næringseiendom sentralt i Hunndalen, kun fem minutter fra Gjøvik sentrum.
På en velopparbeidet tomt på ca. 6 200 m² ligger et stort lager- og produksjonsbygg på hele 2 768 m², med tilhørende kontorbygg på 366 m².
Lager-/industribygget gir optimale forhold for både lagerdrift, logistikk, montering eller produksjon. Lokalene er store hellebetonggulv, brede kjøreporter for effektiv vareflyt, og gode vindusflater som gir dagslys inn i arbeidsarealene. Bygget ble i 2007 oppgradert og modernisert, og byr på stor fleksibilitet til å tilpasses ulike næringsbehov ? enten det handler om håndtering av store volumer, industriell produksjon, verksted eller annen drift.
Den tilhørende kontordelen strekker seg over to etasjer og gir gode, funksjonelle arbeidsforhold for administrasjon og støttetjenester til virksomheten på lageret.
Eiendommen har gode parkeringsarealer, enkel adkomst fra riksvei og hovedvei, samt nærhet til Gjøvik sentrum og øvrig infrastruktur.
Beliggenheten i et etablert næringsområde gir både synlighet og logistikkfordeler.
Dette er eiendommen for deg som ønsker betydelige lager- og produksjonsarealer med utviklingsmuligheter, enten for egen virksomhet eller som en bred investering. Her ligger alt til rette for å forme fremtidens drift på dine egne premisser.
Kontrollvegen 2, Innlandet
- BRA
nullm²
BTA
3134m²
Beliggenhet
Hunndalen er et etablert nærings- og boligområde vest for Gjøvik sentrum, med en ideell plassering for næringsvirksomhet. Området ligger omtrent tre til fem kilometer fra sentrumskjernen og regnes som en av bydelene i Gjøvik. Beliggenheten gir enkel tilgang via hovedveier, offentlig infrastruktur, og gode forbindelser til både Gjøvik og Raufoss-området. Dette gjør området attraktivt for både lokale og regionale aktører innen lager, logistikk, produksjon, varehandel og annet næringsliv. Området rundt Kontrollvegen 2 preges av variert næringsaktivitet, inkludert flere små og mellomstore industribedrifter, lager- og logistikkbedrifter, samt handelstjenester rettet mot både privat- og bedriftsmarkedet. Flere næringseiendommer i nærheten er bygget for fleksibel bruk, og det finnes byggeklare tomter egnet for alt fra lett industri til plasskrevende varehandel. Nærliggende områder har de senere årene vært gjennom revitalisering med vekst i nye bransjer og etablering av næringsparker. Hunndalen har således en sentral og synlig beliggenhet i et dynamisk næringsmiljø, med gode logistikkmuligheter og kort avstand til både Gjøvik sentrum, regionale transportårer og øvrig infrastruktur. Dette gir svært gode rammer for videre utvikling og drift av næringseiendom. Se vedlagte nabolagsprofil i prospektet for ytterligere informasjon om nærområdet.
Adkomst
Det vil bli satt opp visningsskilt under visning. Se vedlagte veikart for kjørebeskrivelse til eiendommen.
Bebyggelse
Eiendommens bygningsmasse består av lager/produksjonslokale og kontorbygg.
Konstruksjon
Kontorbygget på eiendommen er oppført i 1996 og står på en støpt plate på mark med grunnmur i betong og lettklinkerblokk. Konstruksjonen består av isolert bindingsverk med yttervegger som overflatebehandlet murpuss og partier kledd med metallplater. Bygget har flatt tretak tekket med papp/folie, og det er benyttet trevinduer og ytterdører med 2-lags isolerglass. Innvendig finner man etasjeskillere av trebjelkelag, og overflatene er preget av laminat, parkett og tepper, samt systemhimling og veggplater. Bygget har balansert ventilasjon med varmegjenvinning og elektrisk oppvarming. Kontordelen går over to etasjer. Lager- og industribygget ble oppført i 1983, med tilbygg og omfattende oppgraderinger i blant annet 1996, 1998, 2005 og 2007. Hovedkonstruksjonen er støpt plate på mark, med sokkel i betong og yttervegger i bindingsverk satt opp som sandwichkonstruksjon og kledd med metallplater. Enkelte seksjoner har yttervegger i trekonstruksjon og er kledd med stående trekledning. Bygget har dels flatt tak i stålkonstruksjon tekket med folie, og dels skråtak i trekonstruksjon med metallplater. Store leddporter gir enkel adkomst til lager- og produksjonsarealene. Vinduer er med 2-lags isolerglass, og flere av områdene innvendig består av åpne, søylefrie arealer med stålglattet epoxybehandlet betonggulv. For mer informasjon se vedlagte verditakst avholdt 17.10.2025 for teknisk beskrivelse av eiendommen. Oppgitte byggeår er iht. vedlagte takstrapport.
Innhold
Lager-/industribygget består av et stort, åpent areal med fleksible romløsninger tilpasset ulike formål som produksjon, logistikk og lagervirksomhet. Bygget inneholder både kaldtlager og varmtlager, en stor produksjonshall, verkstedarealer og et separat kjøkkenområde for ansatte med garderobe og toalett/bad. Hallene har søylefrie områder utstyrt med stålglattet epoxybehandlet betonggulv, samt store kjøreporter som gir enkel logistikk og vareflyt. Vindusflater gir godt dagslys til arbeidssonene, og konstruksjonen muliggjør enkel tilpassing til ulike næringsbehov. Kontorbygget består av to etasjer med funksjonelle og godt utnyttede kontorlokaler, tilpasset administrasjon og støttetjenester. Innvendig er det parkettgulv, laminat og tepper, samt malte vegger og systemhimling som gir et lyst og profesjonelt arbeidsmiljø. Lokalene har balansert ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning som sikrer godt inneklima og energieffektiv oppvarming. Kontordelen inneholder også kjøkkenfasiliteter og moderne sanitæranlegg. Bygget har et normalt vedlikeholdsnivå, med bruksslitasje som kan forventes for byggets alder.
Standard
Lager-/industribygget dekker funksjonelle behov for lager, produksjon og logistikk, men det er tydelig at bygningsmassen bærer preg av alder og bruksslitasje. Deler av fasadene og enkelte tekniske anlegg har oppnådd sin forventede levetid, og det må derfor påregnes kostnader knyttet til vedlikehold og oppgraderinger dersom standarden skal heves til dagens nivå. Kontorbygget fremstår som egnet for administrasjon og kontorbruk, men har noe synlig bruksslitasje ? særlig på vinduer og fasader, som bærer preg av elde. Det må påregnes behov for vedlikehold og eventuelle oppgraderinger for å tilfredsstille dagens krav til komfort og estetikk, spesielt med tanke på aldrende tekniske installasjoner og overflater.
Eeindommens potensiale
2 bygninger, kontorbygg og lager/industribygg. Kontordelen går over 2 etasjer og holder normalt god standard og er godt egnet til formålet. Normal standard på bygningsmassen. Normal bruksslitasje må forventes i et bygg og vurderes ikke som avvik. Det anbefales at en kjøper gjør sine egne vurderinger omkring bruksslitasje for å vurdere eventuell utbedringskostnader der kjøper har andre brukskrav eller krav til estetikk.
Tekniske installasjoner
El-anlegg med automatsikringer. Åpent og skjult ledningsnett. Solcellepaneler på vegg.
Moderninseringer og påkostninger
Eiendommen er bygd på i henholdsvis 1996, 1998 og 2005. I 2007 ble bygningen oppgradert og rehabilitert. Ved kjøp av næringseiendom kan det være vanskelig å vite hva man skal forvente av behov for vedlikehold og oppgradering. Alder og tilstand på fasader og tekniske installasjoner vil avgjøre bygningsmassens fremtidige vedlikeholdsbehov. Dagens krav til isolering, tetthet og andre bygningsdeler er/kan være strengere enn da bygget ble oppført. Energiforbruk og komfort vil variere fra bygning til bygning avhengig av alder og hva som er oppgradert. Service dokumentasjon på tekniske anlegg er ikke fremlagt. Kontroll av tekniske installasjoner anbefales. Grunnet alder på bygningsdeler må kostnader knyttet til modernisering og vedlikehold påregnes. Enkelte bygningsdeler har oppnådd store deler av sin forventede brukstid. Det krever omfattende investeringer dersom bygningsmassen skal oppgraderes slik at den tilfredsstiller dagens forskriftskrav.
Modernisert/påkostet år
2007
Parkering
Biloppstillingsplasser på egen eiendom.
Beskrivelse av tomt
Eiertomt. Flat/skrånende tomt med asfaltert/grusede parkeringsarealer. Deler at tomten er naturtomt. Tomtestørrelse på ca. 6223 m2 er oppgitt iht opplysninger gitt av kommunen. Tomtestørrelse/-areal er hentet fra matrikkelutskrift (basert på oppmåling i digitalt kart). Det gjøres oppmerksom på at denne type arealangivelse (med tilhørende kart) kan være upresis og at man dermed kan få avvik i både areal og grenser ved en eventuell fremtidig oppmåling. Mangel grunnet avvikende grenser og/eller arealsvikt kan derfor ikke påberopes. Eiendommen ble etablert: 23.03.1983. Målebrev. Målebrevet viser et areal på 6062 m2. Senere grensejustering med et tilleggsareal på 165 m2. Dette samsvarer med kommunen matrikkelkart. - Oppvarming
Oppvarmingen av lokalene på eiendommen består i hovedsak av elektrisk oppvarming. Fjernvarme i lagerlokalet bekreftet av Eidsiva. Solcelleanlegg på bygget. Kontorbygget har balansert ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning.
Info strømforbruk
Strømforbruk vil variere etter bruk og behov. Strømkostnaden avhenger av hvilken strømavtale du har tegnet, samt hvilken leverandør som leverer strøm til din eiendom. Det må beregnes kostnader til både nettleie og forbruk.
Energiklasse
unknown
Info energiklasse
Energimerking er obligatorisk ved salg eller utleie av næringsbygg. I tillegg skal alle næringsbygg over 1000 m² alltid ha en gyldig energiattest. Det er hjemmelshaver av eiendommen som er ansvarlig for å gjennomføre energimerkingen. Det er ikke utarbeidet energiattest på bygningen. - Info kommunale avgifter
De kommunale avgiftene omfatter vann- og avløpsgebyr. Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjon i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle kommunale endringer av gebyr/avgift. Kommunale gebyrer er en kombinasjon av forskudd, abonnement og enkeltgebyrer fakturert etter levert tjeneste. Kommunen kjenner ikke samlet gebyr for en eiendom for et år før året er omme. Disse opplysningene sammenstiller kostnader for fjoråret, med summer fordelt per fagområde. Tjenestene vil normalt ha en prisøkning hvert år, samt at forbruk på ulike tjenester kan variere fra år til år.
Info om eiendomsskatt
Eiendomsskattetakst registret hos kommunen: 21350000,-
Info formuesverdi
Formuesverdi på eiendommen har ikke latt seg fremskaffe.
Info vannavgift
Det er vannmåler installert, og avgift vil derfor avhenge av forbruk. Vannmåler: Sist avlest: 14.11.2024. Sist avlest målerstand (kubikkmeter): Tre målere avlest: 169/ 28/ 27 m3
Drifts- og vedlikeholdsavtaler
Faste løpende kostnader: - kommunale avgifter og eiendomsskatt - strøm - tv/ internett - forsikring - generelle vedlikeholdskostnader - brøyting og vedlikehold av stikkvei inn til eiendommen og gårdsplass - administrasjon Disse kostnadene vil kunne variere avhengig av f.eks ønsket innetemperatur, egne fordelsavtaler, kanalvalg, hastighet på bredbånd, etc.
Justeringsforpliktelser skatt og mva
Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel. Kjøper overtar eventuelt Selgers justerings-/tilbakeføringsforpliktelser og -rettigheter (m.h.t. merverdiavgift) tilknyttet eiendommen. Det skal inngås en egen avtale om kjøpers overtagelse av selgers justeringsforpliktelse. Interessenter oppfordres til å kontakte revisor/advokat i forhold til spørsmål vedrørende skatter og avgifter i forbindelse med kjøpet før bud inngis. Justeringsreglene kan anses som et tillegg til de ordinære reglene om fradragsrett for merverdiavgift på kostnader, hvor utgangspunktet for fradragsretten er at det er bruken av kostnadene i avgiftspliktig virksomhet på anskaffelsestidspunktet som er styrende. Justeringsreglene innebærer at fradragsretten for større anskaffelser (kapitalvarer) skal sees over tid, og altså gi en mest mulig korrekt avgiftsbelastning ut fra kapitalvarens avgiftspliktige bruk i en tiårs periode (justeringsperioden). Kapitalvarebegrepet for fast eiendom omfatter «byggetiltak», altså «ny-, på- eller ombygging der inngående merverdiavgift på kostnadene ved dette utgjør minst 100.000 kroner» og justeringsperioden er ti år fra fullføringen av byggetiltaket. For fast eiendom innebærer justeringsreglene en rett- eller en plikt til å justere (korrigere) den opprinnelige fradragsføringen av merverdiavgift på byggetiltak ved anskaffelsen, dersom fast eiendom overdras eller det foreligger en bruksendring av eiendommen før det er gått ti år fra fullføring av byggetiltaket. Overdragelse av fast eiendom omfatter også annen overdragelse, herunder fisjon, fusjon mv. Ved bruksendring utgjør justeringsbeløpet 1/10 av beregnet merverdiavgift på fullføringstidspunktet og korrigeringen skal foretas på 6. termin årlig, så lenge det foreligger en bruksendring i justeringsperioden. Ved overdragelse av fast eiendom skal det foretas en samlet korrigering av merverdiavgiften for den resterende delen av justeringsperioden. Dette innebærer at selger av en næringseiendom vil kunne få en tilbakeføringsplikt for tidligere fradragsført merverdiavgift på byggetiltak, såfremt ikke kjøper av næringseiendommen overtar justeringsforpliktelsen ved en justeringsavtale som inngås mellom partene. For å kunne overta en justeringsforpliktelse må kjøper være registrert i Merverdiavgiftsregisteret senest i terminen for overdragelsen og inneha minimum tilsvarende adgang til fradrag for merverdiavgift som selger. En justeringsavtale må inngås innen oppgavefristen for den avgiftstermin salget av næringseiendommen finner sted. Tilsvarende vil det kunne foreligge en oppjusteringsadgang for kjøper av en næringseiendom, for det tilfelle at selger ikke har fradragsført (all) merverdiavgift på kostnader til byggetiltaket ved anskaffelsen. En justeringsrett for kjøper krever at selger utarbeider en justeringsoppstilling for kapitalvaren på næringseiendommen. Overtakelse av en justeringsforpliktelse er ikke risikofritt for kjøper av en eiendom, da overtakelse av en justeringsforpliktelse innebærer at kjøper enten må: (i) bruke eiendommen i egen avgiftspliktig virksomhet resterende del av justeringsperioden, eller (ii) tilbakeføre tidligere fradragsført merverdiavgift på kapitalvaren(e) for resterende del av justeringsperioden ved eventuell bruksendring eller overdragelse av eiendommen, eller (iii) overføre justeringsforpliktelsen til en mottaker av eiendommen ved eventuell overdragelse.
Info leieavtaler
Ingen leieavtaler pr i dag. Det foreligger ingen kjente leieinntekter på eiendommen pr i dag.
Ledige arealer
Bygget er ikke utleid.
Leietakers plikter
Felleskostnader på næringslokaler belastes normalt leietaker direkte og er derfor ikke medtatt i eierkostnader. Eksempel på felleskostnader er strøm, vaktmestertjenester, drift av anlegg, rengjøring, innvendig vedlikehold osv. - Ferdigattest/brukstillatelse
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 1983/3549-1/19 23.03.1983 REGISTRERING AV GRUNN Denne matrikkelenhet utskilt fra: KNR: 3407 GNR: 69 BNR: 479 2020/86579-1/200 01.01.2020 OMNUMMERERING VED KOMMUNEENDRING Tidligere: KNR: 0502 GNR: 69 BNR: 606 Tinglyste dokumenter som har latt seg fremskaffe kan fåes ved henvendelse til megler. Megler oppfordrer interessenter til å lese samtlige tinglyste dokumenter før man eventuelt legger inn bud.
Ferdigattest/brukstillatelse datert
Følgende bygg er registrert på eiendommen i dokumentasjon oversendt fra kommunen: - Bygningsnr. 7482485 - Annen industribygning - Næringsgruppe: Bygge- og anleggsvirksomhet - Bygningsnr. 7482485-1 - Tilbygg - Næringsgruppe: Bygge- og anleggsvirksomhet - Bygningsnr. 7482485-2 - Tilbygg - Næringsgruppe: Bygge- og anleggsvirksomhet - Bygningsnr. 7482485-3 - Tilbygg - Næringsgruppe: Bygge- og anleggsvirksomhet - Bygningsnr. 7482485-4 - Tilbygg - Næringsgruppe: Bygge- og anleggsvirksomhet - Bygningsnr. 7519826 - Annen forretningsbygning - Næringsgruppe: Varehandel, reparasjon av motorvogner I følge opplysninger fra kommunen foreligger det verken midlertidig brukstillatelse eller ferdigattest på eiendommen, og plan- og bygningslovens formelle forutsetning for lovlig bruk av eiendommen kan derfor ikke dokumenteres. Ferdigattest er ikke en bekreftelse på byggets tekniske kvalitet, men en bekreftelse på bygningsmyndighetenes avslutning av saken. Det foreligger: * 69/606 - Kontrollvegen 2, Hunndalen - Vedtak om tillatelse til nedgraving av propantank, datert 27.10.2023. * KONTROLLVEGEN 2, 69/606, HUNNDALEN GODKJENNING AV KONTORBYGG, datert 03.12.2007. * KONTROLLVEGEN 2, 69/606, HUNNDALEN. IGANGSETTINGSTILLATELSE FOR GRUNNARBEIDER, FUNDAMENTER OG STÅLARBEIDER, datert 08.09.2006. * KONTROLLVEGEN 2, 69/606, HUNNDALEN. TILLATELSE TIL BYGGING AV TILBYGG TIL LAGER/INDUSTRIBYGG, datert 05.09.2006. * BYGGETILLATELSE FOR GJERDE PÅ 69/606, HUNNDALEN, datert 1997. * BYGGETILATELSE FOR TILBYGG OG OMINNREDNING AV LAGER/KONTORBYGG PÅ KONTROLLVEGEN 2, 69/606, HUNNDALEN, datert 1996. * BYGGETILLATELSE FOR TILBYGG PÅ KONTROLLVEGEN 2, 69/606, HUNNDALEN, datert 1996. * TOKVAM AUTOSALG A/S ANMELDER TILBYGG TIL EKSISTERENDE BILUTSALG P? KONTROLLVEGEN NR. 2. GNR. 69, BNR. 606, NYGARD, datert 1987/88. * Erklæring vedr oppføring av bygning nærmere grense enn 4 m, datert 1987. * VEDR ULOVLEG OPPFØRTE. BYGG/TILBYGG M.V. PA KONTROLLVEGEN 2. GNR. 69. BNR. 606. NYGARD. BYGGHERRE: KONTROLLVEGEN 2 A/S, datert 1986. * BYGGEANMELDELSE FOR MIDLERTIDIG KALDTLAGER PÅ KONTROLLVN. 2, NYGARD, datert 1984. * BYGGEANMELDELSE FOR SERVICEANLEGG FOR LASTEBILER PÅ KONTROLLVN. 1B, NYGARD, datert 1983. Ytterligere søknader/ vedtak/ godkjenninger/ bruks- eller fasadeendringer foreligger ikke. Dersom slike tiltak er utført på eiendommen uten å søke/ melde inn til kommunen vil dette bli kjøpers ansvar. Diverse tegninger er oversendt fra kommunen, disse kan sees hos megler.
Vei, vann og avløp
Offentlig vei, vann og avløp. Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp, via privat stikkledning.
Regulerings- og arealplanner
Eiendommen er regulert til næringsformål. Gjeldende arealplan med bestemmelser: Kommuneplanens arealdel (KP) 3407 KP2020- 2032 - Kommuneplanens arealdel 2020- 2032 med vedtaksdato 29.10.2020. Endringer godkjent 14. september 2023. Formåhttps://aktiv.vitecnext.no/reportsl: Næringsvirksomhet bebyggelse, Nåværende Bestemmelsesområde Infrastruktursone: Krav vedrørende infrastruktur Reguleringsplan (RP) 3407 05020093 - Aas skog - Almsfeltet. Endelig vedtatt arealplan. Vedtaksdato 7.8.1978. Formål: Arealformål: Industri U-grad Felt:In Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser kan sees hos megler, evt ta kontakt med kommunen for info. Er det oppgitt både KP/KDP og RP/BP vil KP/KDP gjelde foran eldre RP/BP ved evt. konflikt mellom disse. Se plan- og bygningslovens § 1-5. Merknad fra kommunen: Kommuneplanens arealdel § 1-4 Forholdet til øvrige reguleringsplaner: a) Kommuneplanens arealdel går foran øvrige eldre reguleringsplaner som ikke er listet opp i § 1-3, men de vil fortsatt gjelde så langt de ikke er i motstrid med kommuneplanens arealdel. b) Reguleringsplaner som inneholder formålet spesialområde bevaring gjelder foran kommuneplanens arealdel for dette temaet. c) Byggegrenser i reguleringsplanene gjelder foran byggegrensene i § 6-1.2. d) Utnyttelsesgrad i prosent bebygd areal (%-BYA) i reguleringsplanene gjelder foran utnyttelsesgraden i § 9-3.1 og 2 i de tilfellene utnyttelsesgraden er høyere i reguleringsplanen.
Grunnboksdato
2025-11-03T23:00:00Z
Tinglyste heftelser og rettigheter
Det foreligger ingen pålegg fra kommunen pr 30.06.2025.
Legalpant
Kommunen har legalpant i eiendommen for forfalte krav på eiendomsskatt og kommunale avgifter/gebyrer.
Kommentar konsesjon
Kjøper må undertegne på egenerklæring om konsesjonsfrihet da eiendommen er på over to mål. - Lovanvendelse
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Eiendommen selges "som den er", jf. avhendingsloven (avhl.) § 3-9. Alle interessenter oppfordres til å sette seg godt inn i opplysninger som fremgår av salgsoppgave, egenerklæring fra selger, tilstandsrapport/takst og andre vedlegg, da dette danner grunnlaget for avtalen som inngås med selger. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Salget forutsettes gjennomført mellom profesjonelle parter og eiendomsmeglingsloven § 6-7 fravikes. Ved en eventuell mangelsvurdering fravikes avhendingsloven § 3-9, slik at det kun kan gjøres gjeldende at det foreligger mangel: - dersom selger ikke oppfyller sin opplysningsplikt, jf. reguleringen i avhendingsloven § 3-7, eller - dersom selger har gitt uriktige opplysninger, jf. reguleringen i avhendingsloven § 3-8. Risikoen for eventuelle skjulte feil som angitt i avhendingsloven § 3-9 siste punktum, tilligger etter dette kjøper. Når det gjelder rapporter fra tredjemenn som gjelder eiendommen (tekniske rapporter, grunnanalyser, tilstandsrapport/takst etc.), og som er vedlagt salgsoppgaven og kontrakt eller fremlagt av selger i forbindelse med transaksjonen, så er selger ukjent med ufullstendigheter eller feil i dokumentene. Skulle dokumentene likevel vise seg å være ufullstendige eller inneholde feil, så fravikes prinsippene i avhendingsloven § 3-7 og § 3-8, slik at selger bare svarer for eventuelle feil som selger selv likevel hadde faktisk kunnskap om. Avhendingslova § 4-19 fravikes. Risikoen for eventuelt skjulte feil, tilligger etter dette kjøper.
Budgivning
Oppdragsgiver er profesjonell og har mulighet til å godta bud med kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visninger, jf. Forskrift om eiendomsmegling § 6-3 (3). Selger forbeholder seg retten til å akseptere eller forkaste ethvert bud. Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
Omk. kjøper beskrivelse
24 000 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 600 000 (Dokumentavgift) 260 (Panteattest kjøper) 545 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 545 (Tinglysningsgebyr skjøte) -------------------------------------------------------- 601 350 (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 24 601 350 (Totalpris. inkl. omkostninger) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Omk. kjøper beløp
601350
Betalingsbetingelser
Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon. Det forutsettes av skjøtet tinglyses på ny eier, med mindre det er tatt andre forbehold i budgivningen.
Hvitvaskingsreglene
Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Dokumenter

