aktiv-eiendomsmegling
Kjekk boligtomt i enden av blindveg med rolige og barnevennlige omgivelser

Jørpeland - Flott boligtomt med utsikt og sentral beliggenhet. Ingen byggeklausul.

  • 1 190 000
  • PRISANTYDNING1 190 000
  • OMKOSTNINGER45 220
  • TOTALPRIS INKL. OMKOSTNINGER1 235 220
  • EIENDOMSTYPETomt
  • EIERFORMSelveier
  • BYGGEÅR-
  • FELLESKOST./MND-
  • TOMT580 m²
  • EIERFORM TOMTEiet tomt
  • 1 190 000,- (Prisantydning)

    Omkostninger
    11 500,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt))
    2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
    585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
    585,- (Tingl.gebyr skjøte)
    29 750,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 1 190 000,-))
    --------------------------------------------------------
    45 220,- (Omkostninger totalt)
    --------------------------------------------------------
    1 235 220,- (Totalpris inkl. omkostninger)

    NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning.

Meld deg på visning!

Påmelding
Tomten har veg, vann og avløp frem til tomten.

Mellarhaugstien boligtomt, Rogaland

  • Tomten har en meget attraktiv beliggenhet innerst i blindvei med rolige og barnevennlige omgivelser. Mellarhaugstien ligger sentralt på Jørpeland med kort gange til skoler, barnehage, idrettsanlegg, sentrum og bussholdeplass. Man har også flere badeplasser og flotte turområder like nærheten.
  • Området består hovedsakelig av villa og småhusbebyggelse.
  • Fra Jørpeland sentrum ( Rådhusgaten) tar man rett frem i rundkjøringen inn i Kornblomstvegen. Følg veien rett frem og ta 6.vei til høyre inn i Mellarhaugstien. Følg Mellarhaugstien til endes og du får nå eiendommen like foran deg. Se skilt.
  • Boligtomt.

    Tomten er for det meste flat og enkel å opparbeide. Noe skrånende terreng ned mot bekken i den ene enden av tomten ( mot vest).

    Tomten har ingen byggeklausul.

    Tomten kan bebygges med inntil 20% BYA. Garasje kommer i tillegg på inntil 35 kvm. Garasje tillates oppført inntil nabogrense.
  • 580 kvm.
  • Privat vei med tinglyst veirett.

    Offentlig vann og avløp ligger frem til tomten.
  • Ingen formuesverdi registrert p.t.

    Når eiendommen blir bebygd vil eiendommen bli taksert for formuesverdi.
  • P.t. Kr 0,- pr år i kommunale avgifter.
    Ved bebyggelse på tomten vil det påløpe årlige avgifter til kommunen for vann- og avløpsgebyr, renovasjonsgebyr samt feie- og tilsynsavgift.
  • Det vil ved bebyggelse av tomten påløpe vanlige løpende kostnader til forsikring, strøm, internett, tv, veg, vann, brøyting, renovasjon, festeavgift etc.
  • Tomten er ubebygd, mindre enn 2 dekar og er godkjent fradelt etter plan- og bygningsloven og jordloven. Kjøper er kjent med at dette bekreftes overfor plan- og bygningsmyndigheten ved utfylling av egenerklæring om konsesjonsfrihet.
  • Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.
  • Eiendommen selges fri for pengeheftelser.

    Det er tinglyst følgende bestemmelser på eiendommen:

    08.03.1949 Bestemmelse om gjerde / forbud mot hund. Denne bestemmelsen er fra den gamle skylddelingsforretningen når eiendommen ble opprettet. Eiendommen har gjerdeplikt. Selve forbudet mot hund stammer tilbake til 1949 den gang det var gårdsdrift i området, så denne bestemmelsen antas å ikke ha særlig betydning lenger i dagens samfunnssituasjon og bebyggelse.

    15.07.2020 Bestemmelse om veg. Denne eiendom har vegrett over gnr 48 bnr 1 og bnr 186 fra offentlig vei og frem til tomten.

    30.10.2020 Bestemmelse om kloakkledning. Gnr 48 Bnr 186 ( nabo) har rett til å knytte seg til offentlig kloakk over gnr 48 bnr 36 ( denne eiendom).
  • Eiendommen ligger i et område regulert til boligformål.
    Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgaven.
  • Gnr. 48 Bnr. 36 i Strand kommune
  • Kjøpesum og omkostninger innbetales til megler innen avtalt overtakelsestidspunkt.
  • Partene skal signere kjøpekontrakt etter aksept av bud.
  • Overtagelse etter nærmere avtale med selger.
  • Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring på boligen.
  • Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Det gjøres oppmerksom på at meglerforetaket mottar kr 2 400,- / 3 100,- i honorar for hver forsikringsavtale som formidles på Boligkjøperforsikring Pluss og kr 1 400,- / 2 100,- i honorar for Boligkjøperforsikring.
  • Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Det anbefales at hver budgivers første bud har en tilfredsstillende akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Ifølge eiendomsmeglingsforskriften § 6-3 første ledd har oppdragsansvarlig en plikt til å oppfordre oppdragsgiver til ikke å ta imot bud direkte fra budgiver, men henvise til oppdragstaker.
  • Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Eiendomsmeglingsforskriften § 6-3 3. ledd forbyr oppdragstaker i forbrukerforhold å videreformidle bud til selger med kortere akseptfrist enn til kl 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Lørdag regnes ikke som virkedag. Vi fraråder derfor å inngi slike bud da de ikke vil bli videreformidlet til selger. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon i vedlagt budskjema. I følge eiendomsmeglingsforskriften § 6-3 første ledd har oppdragstaker en plikt til å oppfordre oppdragsgiver til ikke å ta imot bud direkte fra budgiver, men henvise til oppdragstaker.

    Alle bud skal inngis skriftlig til megler. Benytt "Gi bud"-knappen på våre annonser for å registrere ditt bud elektronisk. Dette er en enkel og sikker løsning som lar deg signere budet elektronisk ved hjelp av BankID. Fremgangsmåte ved budgivning: Benytt "Gi bud"-knappen for å logge inn med BankID. Din elektroniske identitet og signatur blir kontrollert som en del av innloggingen. Registrer ditt bud med korrekt beløp, frist, eventuelle forbehold, ønsket overtagelse og finansieringsplan. Bekreft at innholdet i bud er korrekt ved å signere elektronisk. Du mottar en SMS-kvittering (skriftlig mottaksbekreftelse) når ditt bud er registrert. Budforhøyelser kan gjøres enten ved å logge inn på nytt med BankID eller du kan sende svar til SMS-kvitteringen. Vær oppmerksom på at bud gitt via SMS må behandles manuelt av megler. Bud via SMS kan ikke anses som mottatt av megler før du har fått en svarbekreftelse pr SMS. For bud som inngis skriftlig ved hjelp av budskjema, må budgiver ha legitimert seg overfor megler. Legitimeringen bør ikke skje ved oversendelse av kopi av bankkort. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Et bud er bindende for budgiver når budet er kommet til selgers kunnskap. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste ethvert bud, og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Megler skal, i den grad det er nødvending og mulig, informere de involverte i budrunden skriftlig om status i budgivningen. Megler er forpliktet til å legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden, og for at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må ethvert bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist. Alle bud bør derfor ha en akseptfrist på minimum 30 minutter fra budet inngis. Selger må skriftlig akseptere budet før budaksept kan formidles til budgiver. Selger og kjøper har krav på å få utlevert kopi av budjournalen straks etter at handel er kommet i stand. Alle som har inngitt bud på eiendommen kan på forespørsel få en kopi av anonymisert budjournal etter at budrunden er avsluttet. For øvrig vises til det "Forbrukerinformasjon om budgivning", som er vedlagt salgsoppgaven.
  • Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning
  • Dersom bud aksepteres i 2021, gjelder følgende: Eiendommen selges eiendommen "som den er", jf. avhendingsloven (avhl.) § 3-9. Alle interessenter oppfordres til å sette seg godt inn i opplysninger som fremgår av salgsoppgave, egenerklæring fra selger, takst og andre vedlegg, da dette danner grunnlaget for avtalen som inngås med selger. Videre oppfordres det til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig. Eiendommen kan ha mangel i følgende tilfeller: 1) Når kjøper ikke har fått opplysninger om forhold ved eiendommen som selger kjente eller måtte kjenne til, og som kjøper hadde grunn til å regne med å få, jf. avhl § 3-7. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut fra at det har virket inn på avtalen at opplysningene ikke ble gitt, 2) Når selger har gitt uriktige opplysninger om eiendommen, jf. avhl § 3-8. Tilsvarende gjelder dersom eiendommen ikke er i samsvar med opplysninger som er gitt i annonse, salgsprospekt eller ved annen markedsføring på vegne av selger. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut fra at opplysningene har virket inn på avtalen, og ikke på en tydelig måte er rettet i tide, 3) Når eiendommen er i vesentlig dårligere stand enn kjøper hadde grunn til å regne med ut fra kjøpesummen og forholdene ellers, jf. avhl § 3-9.

    Dersom bud aksepteres i 2022, gjelder følgende: Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud. Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen. Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, 2. pkt. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
  • Ønsker du tilbud på finansiering av bolig?
    Kontakt en av våre rådgivere i Hjelmeland Sparebank for et tilbud på;
    oBoliglån
    oLivs- /gjeldsforsikring
    oForsikring
    oSparing
    Telefon: 51 75 44 00
    E-post: post@hjelmeland-sparebank.no
  • Det er avtalt provisjonsbasert vederlag tilsvarende kr 39.000,- for gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke tilretteleggingsgebyr kr. 7.500,- og oppgjørsgebyr kr 4.000,-. Meglerforetaket har krav på å få dekket avtalte utlegg i henhold til oppdragsavtale totalt kr. 14.270,-. Utleggene omfatter markedsføring, prospekter, fotograf, webmegler, sikringsobligasjon og kommunale opplysninger. Dersom handel ikke kommer i stand har megler krav på å få dekket tilrettelegging og utlegg. Alle beløp er inkl. mva.
  • Salgsoppgaven er ufullstendig uten alle vedlegg. Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger.
  • Dersom annet ikke avtales, sendes skjøte/hjemmelsdokument for tinglysing i etterkant av overtakelse.
  • Kjersti Vestre
    Tom Are Fundingsland
Marion Espedal

Megler

Marion Espedal

90 01 98 66

Send e-post

Få beskjed når lignende
boliger kommer for salg

Få en verdivurdering

Siste boliger

Meld deg på vårt nyhetsbrev