aktiv-eiendomsmegling
Velkommen til Aunevegen 1 og en moderne leilighet fra 2016!

VISNING 16/8: Moderne og innbydende toroms leilighet fra 2016 med vestvendt balkong midt i sentrum - Lave fellesutgifter

  • 2 150 000
  • BRA 53 m²
  • 1 soverom
  • PRISANTYDNING2 150 000
  • OMKOSTNINGER65 892
  • TOTALPRIS INKL. OMKOSTNINGER2 215 892
  • EIENDOMSTYPELeilighet
  • EIERFORMEierseksjon
  • BYGGEÅR2 016
  • SOVEROM1
  • AREALP-rom 53 m²
  • FELLESKOST./MND430
  • TOMT1 859 m²
  • EIERFORM TOMTFellestomt
  • 2 150 000,- (Prisantydning)

    Omkostninger
    8 000,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt))
    2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
    172,- (Panteattest kjøper)
    585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
    585,- (Tingl.gebyr skjøte)
    53 750,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 2 150 000,-))
    --------------------------------------------------------
    65 892,- (Omkostninger totalt)
    --------------------------------------------------------
    2 215 892,- (Totalpris inkl. omkostninger)

    NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning.

Meld deg på visning!

Påmelding
2. etasje: Entré, stue med åpen kjøkkenløsning, soverom, bad og vaskerom/teknisk rom. Bod i tilknytning til felles gang i leilighetens etasje.
Fra entréen når en også soverom, bad og vaskerom - God plass til garderobeskap ved ytterdør

Aunevegen 1, Trøndelag

  • 2. etasje

    Entré:
    Parkettgulv, malte gipsvegger, malt gipshimling med downlights. Porttelefon. Fjernkontroll til ventilasjonsanlegg. Garderobeskap medfølger ikke.

    Stue/kjøkken:
    Parkettgulv, malte gipsvegger, malt gipshimling med downlights (soneinndelt). Kjøkkeninnredning med hvit høyglansfronter og benkeplater i laminat med nedfelt oppvaskbeslag. Flis på vegg mellom benk og overskap. Integrerte hvitevarer: Induksjonstopp, stekovn, oppvaskmaskin og kombiskap (kjøl/frys). Takhengt ventilator. Utgang til vestvendt balkong. Panelovn.

    Soverom:
    Parkettgulv, malte gipsvegger, malt gipshimling med spotrondell. Åpne garderobeskap (dører medfølger).

    Bad:
    Flislagt gulv med varmekabler, flis på vegger, malt gipshimling med downlights. Baderomsinnredning med heldekkende servant, skuffer og speil med integrert belysning. Dusjhjørne med innfellbare glassdører, regndusj og hånddusj. Vegghengt wc med innbygd sisterne. Mekanisk avtrekk.

    Vaskerom/teknisk rom:
    Belegg på gulv, malte gipsvegger, malt gipshimling. Benk med hylle og opplegg for vaskemaskin. Rommet er for øvrig utstyrt med fibersentral, ventilasjonsanlegg, sikringskap, fordelingsskap for rør, varmtvannsbereder, vannmåler og stoppekran. Strømmåler er plassert i felles tavlerom.

    Bod:
    Betonggulv, malte veggplater, åpen himling. Vegghengte hyller.

    Øvrige opplysninger om standard og utstyr:
    - Porttelefon
    - Heis
    - Låsbare postkasser ved hovedinngang
    - Felles bod i 1. etasje (sykkel-, ski- og smørebod)

    Kun hvitevarer som er spesifikt angitt i salgsoppgaven, følger med. Dette gjelder uavhengig av om hvitevaren(e) eventuelt kan anses som integrerte.
  • Vestvendt hjørneleilighet i andre etasje i Torgsentret midt i Oppdal sentrum, med godt utsyn og fin utsikt mot vest. I tillegg til øvrige servicefunksjoner, har sentrumskjernen et rikt restaurant-, handels- og kulturtilbud, alt innenfor kort gåavstand fra leiligheten. Det er for øvrig kort avstand fra sentrum til skoler og barnehager, skiheis, oppkjørte skiløyper, idrettsanlegg og andre fritidsaktiviteter.
  • Leiligheten har bl.a. inngang fra Aunevegen på Nordsiden av bygget. Her er det automatiske dører med porttelefon. Fra inngangspartiet er det både trapp og heis opp til leilighetens etasje.

    Se vedlagte kart for nærmere beskrivelse. Ved eventuelle fellesvisninger vil det bli satt opp visningsbukker fra Aktiv Eiendomsmegling.
  • Leiligheten ligger i 2. etasje i et kombinert nærings-/leilighetsbygg. Grunnmur er oppført i støpt betong. Veggkonstruksjoner er oppført i betong og er utvendig pusset, samt stedvis kledd med fasadeplater. Taket er flatt og tekket med papp. Etasjeskiller er betongdekke. Vindu har to- og tre-lags isolerglass.

    Opplysninger om byggemåte er gitt av takstmann. For nærmere byggteknisk beskrivelse og tilstand vises det til tilstandsrapport av 12.07.2022 utført av Terje Sandhaugen samt selgers egenerklæring vedlagt salgsoppgaven.

    Samtlige punkter i tilstandsrapporten er gitt TG1.

    Ytterligere opplysninger er gitt i tilstandsrapporten.

    Torgsentret er oppført rundt 1975, men har senere vært ombygget og utvidet. I 2016 ble tidligere næringslokaler i andre etasje ombygget til boligformål, og oppgitt byggeår for leiligheten tar således utgangspunkt i når leilighetene ble etablert.
  • Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport vedlagt salgsoppgaven.

    Bruksareal: ca. 53 m²
    Primærareal: ca. 53 m²

    Følgende rom inngår i primærarealet:
    Entré, stue/kjøkken, soverom, bad og vaskerom/teknisk rom.

    Bod på ca. 5,5 m² i gang i samme etasje som leiligheten er ikke medregnet i ovennevnte arealer.
  • Se punktet om standard samt løsøre- og tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
  • Oppvarmingen er basert på elektrisitet. Varmekilder fremgår av standardbeskrivelsen.

    Leiligheten har ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning.
  • Felles eiertomt på 1859m² iht. målebrev datert 04.11.2004.
  • Offentlig parkering på gateplan.
  • Eiendommen har adkomst fra offentlig vei.

    Eiendommen er tilknyttet offentlig vann- og avløpsnett via private stikkledninger.
  • Snøhetta Regnskap Oppdal AS
  • Eierseksjonen hører til Sameiet Torgsentret Oppdal. Sameiet består av to næringsseksjoner og femten boligseksjoner (leiligheter), med tolv leiligheter i tredje etasje og tre leiligheter i andre etasje.

    Sameiebrøk: 61/3746.

    Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være tilgjengelig hos meglerforetaket. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i sameiets styre og/eller generalforsamling.

    Det er etablert egen velforening med egne vedtekter og husordensregler for leilighetene i tredje etasje. Selger opplyser at leilighetene i andre etasje som ble etablert i 2016, ikke har vært medlemmer i velforeningen, men at de nå vil bli innlemmet.
  • Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.
  • Dyrehold er tillatt iht. sameiets husordensregler. For nærmere informasjon vises det til vedtekter og husordensregler vedlagt salgsoppgaven.
  • Gjensidige Forsikring ASA

    Polisenummer: 85069741
  • Formuesverdi som primærbolig: kr 485 912,- pr. 31.12.2020

    Formuesverdi som sekundærbolig: kr 1 749 282,- pr. 31.12.2020
  • Kr 430,- pr. mnd.

    Felleskostnadene dekker bygningsforsikring, brøyting, felles renhold, vedlikehold, service, forretningsførsel og øvrig drift.

    Selger opplyser at renhold av felles gang for de tre leilighetene i 2. etasje utføres på omgang av eierne.
  • Sameiet har p.t. ingen fellesgjeld.
  • Sameiet har p.t. ingen lån.
  • For felles ansvar og forpliktelser hefter den enkelte sameier i forhold til sin sameiebrøk, jf eierseksjonsloven § 30.
  • Kr 9 871,- pr. år

    Oppgitte kommunale avgifter dekker eiendomsskatt, vann- og avløpsgebyr samt renovasjon. Renovasjon driftes og faktureres av ReMidt. Det gjøres oppmerksom på at avgiftene vil variere med forbruk.
  • Eiendommen har følgende løpende kostnader pr. år:

    - Kommunale avg.: ca. kr 9 900,-
    - Felleskostnader: ca. kr 5 200,-
    - Strøm: ca. kr 15 000,-

    Totalt: ca. kr 30 100,-

    Megler gjør oppmerksom på at denne informasjonen er basert på selgers opplysninger og er ikke kontrollert noe utover dette. Boligens løpende kostnader vil variere ut i fra individuelle leverandøravtaler, samt beboers behov og forbruk.
  • Det er utstedt ferdigattest på eiendommen 10.08.2016.
  • Utleie er tillatt iht. vedtekter og etter godkjenning fra styret.
  • Eiendommen er konsesjonsfri.
  • Leiligheten har bredbånd og TV via fiber fra Vitnett. Kostnad for etablering av abonnement på kr 490,- må påregnes. Se vitnett.no for oppdaterte priser på abonnement.

    Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.

    Iht. eiersl. § 23 kan ingen kjøpe en boligseksjon hvis kjøpet fører til at man, direkte eller indirekte, blir eier av flere enn to boligseksjoner i eierseksjonssameiet. Begrensningen gjelder ikke kjøp av fritidsboliger. Det finnes også enkelte andre unntak i bestemmelsen.
  • Følgende heftelser er tinglyst på eiendommens grunnbokblad:

    1969/391-1/64 - 04.02.1969
    ERKLÆRING/AVTALE
    På d.e. skal ikke lagres, selges eller reklameres for mineraloljeprodukter fra selskaper som konkurr. med AS Norske Esso e.l.
    Overført fra: 5021-280/18
    Gjelder denne registerenheten med flere

    Kommunen har legalpant i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne har panterett i seksjonen for krav mot sameieren som følger av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for hver bruksenhet svarer til to ganger folketrygdens grunnbeløp; jfr. lov om eierseksjoner § 31. Kontakt oppdragsansvarlig for ytterligere informasjon.
  • Eiendommen ligger i et regulert område og områdereguleringsplan for Oppdal sentrum med planID 163420122024, godkjent 15.11.2018 med sak nr. 18/117 er gjeldende. For mer informasjon se vedlagte reguleringskart med bestemmelser, eller ta kontakt med ansvarlig megler.
  • Gnr. 280, bnr. 18, snr. 17 i Oppdal kommune
  • Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
  • Partene skal signere kjøpekontrakt etter aksept av bud.
  • Overtakelse etter nærmere avtale med selger.
  • Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til MNOK 10. I den forbindelse har selger utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
  • Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Meglerforetaket mottar kr 2 300,-/2 700,-/2 600,- i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000,- ved salg av PLUSS.
  • Alle som skal selge eller leie ut bolig må som hovedregel energimerke boligen og fremskaffe en energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal på mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og eier er selv ansvarlig for at opplysningene er riktige. For ytterligere informasjon se www.energimerking.no. Dersom eier har energimerket boligen vil komplett energiattest fås ved henvendelse til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler
  • Alle bud skal inngis skriftlig til megler. Benytt "Gi bud"-knappen på våre annonser for å registrere ditt bud elektronisk. Dette er en enkel og sikker løsning som lar deg signere budet elektronisk ved hjelp av BankID. Fremgangsmåte ved budgivning: Benytt "Gi bud"-knappen for å logge inn med BankID. Din elektroniske identitet og signatur blir kontrollert som en del av innloggingen. Registrer ditt bud med korrekt beløp, frist, eventuelle forbehold, ønsket overtagelse og finansieringsplan. Bekreft at innholdet i bud er korrekt ved å signere elektronisk. Du mottar en SMS-kvittering (skriftlig mottaksbekreftelse) når ditt bud er registrert. Budforhøyelser kan gjøres enten ved å logge inn på nytt med BankID eller du kan sende svar til SMS-kvitteringen. Vær oppmerksom på at bud gitt via SMS må behandles manuelt av megler. Bud via SMS kan ikke anses som mottatt av megler før du har fått en svarbekreftelse pr SMS. For bud som inngis skriftlig ved hjelp av budskjema, må budgiver ha legitimert seg overfor megler. Legitimeringen bør ikke skje ved oversendelse av kopi av bankkort. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Et bud er bindende for budgiver når budet er kommet til selgers kunnskap. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste ethvert bud, og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Megler skal, i den grad det er nødvending og mulig, informere de involverte i budrunden skriftlig om status i budgivningen. Megler er forpliktet til å legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden, og for at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må ethvert bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist. Alle bud bør derfor ha en akseptfrist på minimum 30 minutter fra budet inngis. Selger må skriftlig akseptere budet før budaksept kan formidles til budgiver. Selger og kjøper har krav på å få utlevert kopi av budjournalen straks etter at handel er kommet i stand. Alle som har inngitt bud på eiendommen kan på forespørsel få en kopi av anonymisert budjournal etter at budrunden er avsluttet. For øvrig vises til det "Forbrukerinformasjon om budgivning", som er vedlagt salgsoppgaven.
  • Listen over løsøre og tilbehør utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020, legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er tilgjengelig hos oppdragsansvarlig samt på www.nef.no. Til orientering er det full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg.
  • Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning
  • Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud.

    Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel.

    Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2).

    Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen.

    Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
  • Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Gruppen AS og konsernets produktselskaper om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med oppdragsansvarlig for et uforpliktende tilbud vedrørende finansiering. Meglerforretningene kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
  • Det er avtalt provisjonsbasert vederlag tilsvarende 2,25 % av kjøpesum for gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke tilretteleggingsgebyr kr 15 000, -, markedsføring kr 15 900,- og visninger kr 1 750, -. Minimumsprovisjonen er avtalt til kr 45 000,-. Meglerforetaket har krav på å få dekket avtalte utlegg i henhold til oppdragsavtale. Alle beløp er inkl. mva.
  • Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
  • Dersom annet ikke avtales, sendes skjøte/hjemmelsdokument for tinglysing i etterkant av overtakelse.
  • Rannei Olsen
Jon Ivar Jamtøy

Megler

Jon Ivar Jamtøy

93 42 68 96

Send e-post

Få beskjed når lignende
boliger kommer for salg

Få en verdivurdering

Siste boliger

Meld deg på vårt nyhetsbrev