aktiv-eiendomsmegling
Solgt
Velkommen til Granstangen 10B!

Oslo Granstangen 10B

Lys & attraktiv 2(3)-roms - Vestvendt, innglasset balkong. - V.vann inkl. - Kort vei til off.komm. - Modernisert 2022

  • BRA 61 m²
  • 1 soverom
  • OMKOSTNINGER16 576
  • TOTALPRIS INKL. OMKOSTNINGER3 162 576
  • EIENDOMSTYPELeilighet
  • EIERFORMBorettslag
  • BYGGEÅR1 977
  • SOVEROM1
  • AREALP-rom 55 m²
  • ANDEL FELLESGJELD256 000
  • FELLESKOST./MND4 254
  • TOMT30 794 m²
  • EIERFORM TOMTFellestomt
  • ENERGIMERKINGD
  • 2 890 000,- (Prisantydning)
    256 000,- (Andel av fellesgjeld)
    --------------------------------------------------------
    3 146 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

    Omkostninger
    7 644,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett)
    5 000,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt))
    2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
    172,- (Panteattest kjøper)
    480,- (Tinglysingsgebyr BRL-skjøte)
    480,- (Tinglysingsgebyr BRL - pantedokument)
    --------------------------------------------------------
    16 576,- (Omkostninger totalt)
    --------------------------------------------------------
    3 162 576,- (Totalpris inkl. omkostninger)

    NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning.
Leiligheten inneholder entré, bad, stue, kjøkken og soverom. I tillegg er det en innglasset balkong og en tilhørende bod på ca. 5 kvm.
Romslig stue med mulighet for etablering av et ekstra soverom

Granstangen 10B, Oslo

  • Entré:
    Hyggelig entre med plass til garderobeløsning. Portelefon.

    Kjøkken:
    Kjøkkenet har innredning med profilerte fronter og benkeplaten er av laminat med nedfelt vaskekum. Kjøkkenet har komfyr og opplegg for oppvaskmaskin. Over benkeplaten er det fliser. Det er ikke avtrekk over komfyr. Det anbefales å montere et avtrekk med kullfilter. Det er ventiler i vindu og avtrekk fra felles avtrekkskanal over veggskap på kjøkken. Det er montert komfyrvakt.

    Bad:
    Bad med fliser på gulv og vegger. Det er malt betonghimling. Bedet er innredet med dusjkabinett, servant med underskap, toalett og opplegg for vaskemaskin. Det er støpejernsluk. Mekanisk avtrekk tilkoblet felles avtrekkskanal. Veggene har fliser. Taket er malt.

    Stue:
    Stuen er det naturlige tilholdsstedet i leiligheten. Fargene og lyset fra vinduene sørger for en lun og god romfølelse. Det er god plass til en sofagruppe, spisegruppe og annet ønskelig møblement. Det er egen spisestuedel hvor mange i borettslaget har etablert et ekstra soverom.

    Soverom:
    Romslig soverom malt i tidsriktige farger. Det er god plass til en dobbeltseng med nattbord på hver side og garderobeskap.

    Overflater:
    Gulv: Det er laminat på gulv.
    Vegger: Malte plater.
    Himling: Malt betonghimling.
    Gulv ble lagt nytt i 2022. Vegger og tak ble overflatebehandlet i 2022.
    Innvendig har boligen malte fyllingsdører fra 2022.

    Forhold som har fått TG3:

    Vannledninger:
    Innvendige vannledninger er av kobber.
    Avvik: Stoppekran er ikke lokalisert eller tilgjengelig. Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på innvendige vannledninger.
    Tiltak: Det må gjøres nærmere undersøkelser. Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg.

    Forhold som har fått TG2:

    Etasjeskille/gulv mot grunn:
    Etasjeskiller er av betongdekke.
    Avvik: Målt høydeforskjell på mellom 10 - 20 mm innenfor en lengde på 2 meter. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik.
    Tiltak: For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak.

    Overflater vegger og himling - bad:
    Veggene har fliser. Taket er malt.
    Avvik: Det er påvist at flisfuger har riss/sprekker.
    Tiltak: Slike riss/sprekker kan indikere bakenforliggende fuktskader, og konstruksjonen bør observeres jevnlig for å vurdere utvikling. Det er nylig montert dusjkabinett. Dette bør fortsatt brukes for å ungå fuktbelestning direkte på vegger og gulv.

    Overflater gulv - bad:
    Gulvet er flislagt.
    Avvik: Det er påvist at noen fliser har bom (hulrom under)
    Tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak.

    Sluk, membran og tettesjikt:
    Det er eldre soilsluk og ukjent tettesjikt/membran.
    Avvik: Over halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på slukløsningen. Rustskader i sluk. Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på
    membranløsningen. Membran i kombinasjon med gammelt sluk uten klemring. Membran er smurt ned på sluk.
    Tiltak: Sluket må sjekkes og rengjøres jevnlig. Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må
    tettesjiktet skiftes ut, men tidspunktet for når dette er nødvendig er vanskelig å si noe om. Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må
    slukløsningen skiftes ut og sannsynligvis må også membransjiktet skiftes/utbedres. Det er imidlertid vanskelig å si noe om tidspunktet for når dette er nødvendig.

    Sanitærutstyr og innredning:
    Rommet har innredning med nedfelt servant, toalett, dusjkabinett og opplegg for vaskemaskin.
    Avvik: Det er påvist skader på innredning.
    Tiltak: Lokal utbedring må utføres

    Overflater og innredning - kjøkken:
    Kjøkkenet har innredning med profilerte fronter. Benkeplaten er av laminat med nedfelt vaskekum. Det er komfyr og opplegg for vaskemaskin. Det er fliser over benkeplate.
    Avvik: Det er påvist at overflater har noe skader. Benkeskap er ikke fastmontert.
    Tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak. Benkeskap må festes.

    Avtrekk:
    Det er ikke avtrekk over komfyr. Det er ventiler i vindu og avtrekk fra felles avtrekkskanal over veggskap på kjøkken. Det er ikke montert ventil på felles avtrekkskanal.
    Avvik: Det er manglende forsert mekanisk avtrekk fra kokesone i kjøkken. Det er ikke montert ventil forran avtrekk over benkeskap.
    Tiltak: Mekanisk avtrekk bør etableres. Det bør monteres ventil foran avtrekkskanal.

    Avløpsrør:
    Det er avløpsrør av plast og soil.
    Avvik: Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på innvendige avløpsledninger.
    Tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg.

    Kun hvitevarer som er spesifikt angitt i salgsoppgaven, følger med. Dette gjelder uavhengig av om hvitevaren(e) eventuelt kan anses som integrerte.
  • Granstangen 10B har en sentral, men skjermet beliggenhet i et attraktivt boligområde på Furuset. Her har du nærhet til offentlig kommunikasjon, skoler, barnehager, samt et rikelig utvalg av servicetilbud på Furuset senter. Det er kort vei til Ikea på Furuset, Alna senter og Metro senter. Marka er rett i nærheten med flotte turstier om sommeren, og preparerte skiløyper om vinteren.

    Aktiviteter og fritidstilbud:
    For den aktive er det flere nærliggende treningssentre, der Arctic ved Furuset Senter er nærmest. I dette område finner du også Furuset Bad og Furuset Forum. Furuset Idrettsforening tilbyr blant annet fotball, håndball, ishockey og tennis.
    Det er kort vei ti marka med flotte turområder og skiløyper, og Alna Ridesenter som tilbyr ulike aktiviteter for store og små. Populære SNØ på Lørenskog er en kort kjøretur unna.

    Skoler & barnehager:
    Boligen sogner til Haugen barneskole og Granstangen ungdomsskole som begge ligger i gangavstand fra boligen. Det er flere videregående skoler i nærliggende områder, samt et godt utvalg av barnehager.

    Servicetilbud:
    Furuset Senter ligger 3 minutters gange unna boligen. Her er det et godt utvalg av butikker og servicetilbud, samt bibliotek og aktivitetssenter, legesenter og tannlege.
    Skulle du ønske et større utvalg av butikker og servicetilbud, er både Metro senter og Alna korte kjøreturer unna. Oslo sentrum ligger også godt innenfor rekkervidde med alt det innebærer av hovedstadens fasiliteter og servicetilbud.

    Kollektivtilbud:
    Ved Furuset Senter finner du T-banestasjon med linje 2 som tar deg ned til sentrum på 20 minutter. Her er det også bussholdeplass med flere bussruter. I tillegg er det ikke langt til lokaltog og flybussen.
  • Det er primært leilighetsbyggelse i området.
  • Det vil bli satt opp visningsskilt under visning.
  • Bygningen har aluminiumsbeslåtte trevinduer med 2-lags glass. Bygningen har malt hovedytterdør med brann og lyd klassifisering og malt balkongdør i tre med isolerglass. Innglasset balkong med betonggulv. Vinduer og ytterdører er fra 2014.
  • 3.et: 61m² BRA / 55m² P-ROM

    Følgende rom inngår i primærareal:
    Entré, bad, stue, kjøkken og soverom.

    Følgende rom inngår i sekundærareal:
    Innvendig bod og innglasset balkong
  • Se punktet om standard samt løsøre- og tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
  • Elektrisk oppvarming med panelovner. Varmt vann er inkludert i felleskostnader.
  • Pent opparbeidet fellesarealer.
  • Oppstillingsplasser på borettslagets eiendom, mulighet for leie av garasjeplass.
  • Offentlig.
  • Forretningsfører: OBOS
  • Større vedlikehold og rehabilitering:
    2020-2022: Hovedtavler og sikringskap - Alle hovedtaler og sikringsskap er byttet.
    2015 - 2016: Utomhusrehabilitering, fase III - Uteområdene skal oppgraderes og tilbakestilles etter fasaderehabiliteringen med nye grillplasser, lekeplass osv.
    2013: Fasaderehabilitering - Oppstart fasaderehabilitering.
    2011 - 2011: Nye avfallsbrønner, tak - Nye søppelbrønner, fjerning av kulestein på flate takutspring.
    2008: Tak og nye inngangsdører - Utskifting av inngangsdører er sluttført. Reprasjon av tak i 16 A og mellombygget mellom 20 A og 22 B.
    2007: Nye heiser - Byttet 8 stk heiser.
    2006: Tak 10 A - Reparasjon av tak i 10 A.
    2005: Tak i 16 B og 10 B - Reparasjon av tak i 16 B og 10 B.

    Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være tilgjengelig hos meglerforetaket. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i borettslagets styre og/eller generalforsamling.
  • Det er utlyst parallell forkjøpsrett for medlemmer av borettslaget/boligbyggelaget. Meldefrist fastsettes av OBOS.
  • Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.
  • Ved innflytting i borettslaget eller ved nyanskaffelse av hund eller katt, er det kun tillatt med ett husdyr, hund eller katt pr leilighet. Anskaffelse av husdyr (hund/katt) skal meldes til styret. Ved eventuell tjenestehund eller førerhund kan det søkes borettslagets styre om dispensasjon fra bestemmelsene.
  • Gjensidige Forsikring
    Polisenummer: 78765757
  • Formuesverdi som primærbolig kr 787 569 per 31.12.20
    Formuesverdi som sekundærbolig kr 2 835 247 per 31.12.20
  • 4 254 pr. mnd. Inkl. Varmt vann, kommunale avgifter, grunnpakke bredbånd/kabel-tv, byggforsikring, kapitalkostnader og driftskostnader m.m.
    Borettslagsmodellen innebærer at en andelseier kan bli ansvarlig for felleskostnader andre andelseiere ikke betaler, herunder felleskostnader for usolgte andeler i et prosjekt. Enkelte borettslag er tilknyttet en sikringsordning som reduserer borettslagets risiko for tap på grunn av andelseiernes betalingsmislighold. En avtale om sikringsordning kan sies opp, være tidsbestemt og beløpsmessig avgrenset.
  • Andel fellesgjeld kr 256 000,- pr. 01.06.22.
    Andel fellesformue kr 35 704,- pr. 01.06.22.

    Lånenr: OBBK02-98207714887
    Restsaldo: 255.989,-
    Kapitalkostnader: 1.180,-
  • Lånenr: OBBK02-98207714887
    Type: A
    Restsaldo: 85.949.039,-
    Restløpetid: 24 år 2 md.
    Term pr. år: 12
    Type rente: Flyt
    Rente: 2,10%
  • Borettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende innbetaling av felleskostnader. Avtale om sikring av felleskostnader varer til den blir sagt opp av en av partene. Oppsigelsestiden er 12 - tolv- måneder regnet fra oppsigelsesdato.
  • Det må påregnes faste løpende kostnader i henhold til felleskostnader, strøm, innboforsikring mm.
  • Det er utstedt ferdigattest på eiendommen.
  • Med godkjenning fra styret er utleie tillatt for inntil 3 år, dersom andelseier selv eller person nevnt i Borettslagsloven § 5-6 (1) nr. 3 har bebodd eiendommen i minst ett av de to siste årene.
  • Nei.
  • Nei.
  • Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.
  • Borettslaget har lovbestemt første prioritets pant i andelen for opptil 2 G (folketrygdens grunnbeløp). Pantet dekker borettslagets krav på felleskostnader samt andre krav borettslaget måtte få mot andelseieren. Kommunen har legalpant i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav.
  • Eiendommen er regulert til boligformål.
  • Andelsnr. 161 Orgnr. 951679305 i Oslo kommune
  • Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
  • Partene skal signere kjøpekontrakt etter aksept av bud.
  • Overtakelse etter nærmere avtale med selger. Det er mulighet for rask overtagelse.
  • Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til MNOK 10. I den forbindelse har selger utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
  • Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Meglerforetaket mottar kr 2 300/2 700/2 600 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av PLUSS.
  • Alle som skal selge eller leie ut bolig må som hovedregel energimerke boligen og fremskaffe en energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal på mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og eier er selv ansvarlig for at opplysningene er riktige. For ytterligere informasjon se www.energimerking.no. Dersom eier har energimerket boligen vil komplett energiattest fås ved henvendelse til megler
  • Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Det anbefales at hver budgivers første bud har en tilfredsstillende akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Ifølge eiendomsmeglingsforskriften § 6-3 første ledd har oppdragsansvarlig en plikt til å oppfordre oppdragsgiver til ikke å ta imot bud direkte fra budgiver, men henvise til oppdragstaker.
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form.
  • Listen over løsøre og tilbehør utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020, legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er tilgjengelig hos oppdragsansvarlig samt på www.nef.no. Til orientering er det full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg.
  • Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning
  • Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud.

    Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligen selges for et dødsbo. Megler gjør særlig oppmerksom på at selger ikke har bebodd den eiendom som legges ut for salg. Selger har derfor ikke spesifikk kunnskap om eiendommen, og har i begrenset grad kunnet supplere og/eller kontrollere opplysningene i denne salgsoppgaven. Det kan i denne sammenheng eksistere feil og skader på eiendommen som ikke er spesifikt opplyst..

    Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand og det som er beskrevet i tilstandsrapporten. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen
    En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel.

    Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2).

    Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen.

    Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9 første ledd 2. pkt. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
  • Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Gruppen AS og konsernets produktselskaper om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med oppdragsansvarlig for et uforpliktende tilbud vedrørende finansiering. Meglerforretningene kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
  • Det er avtalt provisjonsbasert vederlag tilsvarende 1,4% av kjøpesum for gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke tilretteleggingsgebyr kr. 17 900, oppgjørshonorar kr. 4 600,- og visninger kr. 2 500,- pr. stk. Meglerforetaket har krav på å få dekket avtalte utlegg i henhold til oppdragsavtale. Dette dekkes av oppdragsgiver. Alle beløp er inkl. mva.
  • Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
  • Dersom annet ikke avtales, sendes skjøte/hjemmelsdokument for tinglysing i etterkant av overtakelse.
  • Anita Kråkvik
Rune Herberg

Megler

Rune Herberg

93 80 15 20

Send e-post

Få beskjed når lignende
boliger kommer for salg

Få en verdivurdering

Siste boliger

Meld deg på vårt nyhetsbrev