aktiv-eiendomsmegling
Velkommen til Gråsteinveien 12!

Oslo Gråsteinveien 12

Lys og romslig 2(3)-roms hjørneleilighet med gjennomgående planløsning. Oppussingsbehov. Garasje/parkeringsleie*

  • 3 490 000
  • BRA 51 m²
  • 1 soverom
  • PRISANTYDNING3 490 000
  • OMKOSTNINGER16 576
  • TOTALPRIS INKL. OMKOSTNINGER3 567 918
  • EIENDOMSTYPELeilighet
  • EIERFORMBorettslag
  • BYGGEÅR1 958
  • SOVEROM1
  • AREALP-rom 51 m²
  • ANDEL FELLESGJELD61 342
  • FELLESKOST./MND2 314
  • TOMT52 319 m²
  • EIERFORM TOMTFellestomt
  • ENERGIMERKINGG
  • 3 490 000,- (Prisantydning)
    61 342,- (Andel av fellesgjeld)
    --------------------------------------------------------
    3 551 342,- (Pris inkl. fellesgjeld)

    Omkostninger
    5 000,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt))
    2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
    172,- (Panteattest kjøper)
    480,- (Tinglysingsgebyr BRL-skjøte)
    480,- (Tinglysingsgebyr BRL - pantedokument)
    7 644,- (Forkjøpsrettsgebyr)
    --------------------------------------------------------
    16 576,- (Omkostninger totalt)
    --------------------------------------------------------
    3 567 918,- (Totalpris inkl. omkostninger)

    NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning.

Meld deg på visning!

Påmelding
Entré:
Romslig entré med plass til å henge fra seg yttertøyet før man beveger seg videre inn i leiligheten.

Stue:
Stuen er lys og romslig med plass til å innrede etter ønske og behov. Innred både med sofa, bord og annet tilhørende møblement. Det er også plass til en spisegruppe, slik at man kan samle venner og familie til sosiale sammenkomster. Du vil garantert også sette pris på den koselige peisovnen, både som varmekilde og for ren hygge.

Kjøkken:
Separat kjøkken med en fin kombinasjon av skap- og benkeplass. Det er plass til spisegruppe ved vinduet. Kjøkkeninnredningen består av hvite profilerte fronter, heltre benkeplate, rustfri servant, ventilator, integrert komfyr, platetopp, kjøleskap, fryser og oppvaskmaskin.

Soverommet:
Boligens soverom er romslig med god plass til dobbeltseng og tilhørende nattbord. Rikelig med oppbevaringsplass i garderoben.

Bad:
Leiligheten har et flislagt bad med varmekabler i gulvet. Badet har dusj, toalett, servant i skap, speilskap med belysning over og opplegg for vaskemaskin.

Gråsteinveien 12, Oslo

  • 2- roms leilighet i byggets 1. etasje. Boligen ligger i et populært og sentralt boområde på Lamberseter/Munkelia. Boligen fremstår i normalt standard utifra alder, men har noen bruksslistasjer. Boligen består av entré, soverom, stue og kjøkken. Med boligen følger det også to kjellerboder og en loftsbod. Boligen har et flislagt bad og det er installert elektriske varmekabler i gulv.
  • Leiligheten ligger i et meget populært og sentralt boområde i Blåfjellet borettslag på Lambertseter/Munkelia. Kort vei til skoler, barnehager og offentlig kommunikasjon. Kort vei til Lambertseter senter. Nærhet til tur- og rekreasjonsområder. Borettslaget har store og flotte grøntområder med lekeapparater, sittegrupper, koselig beplantning og trær.

    Den offentlige kommunikasjonen er meget godt utbygd. Med bare 350 meter til Munkelia T-banestasjon så har du linje 4 Bergkrystallen - Ringen - Vestli og linje 1 (Bergkrystallen) - Helsfyr - Frognerseteren). Herfra bruker du 20 min. til sentrum. Det er 8 avganger i timen mellom kl. 07.00-19.00. Med buss har du bl. a. valget mellom rutene rute 74 (Jernbanetorget - Mortensrud T) fra Lambertseterveien, 79 (Åsbråten - Grorud T) fra Langbølgen og N4 (Bergkrystallen - Jernbanetorget, natt- og morgenbuss) fra Bergkrystallen. Skal du til Gardermoen, går flybussen fra Munkelia T-bane med 1 avgang i timen. Det er også Rema 1000 og Narvesen ved Bergkrystallen T-banestasjon.

    I kort gangavstand fra bolig (700 meter) finner du det moderne Lambertseter senter med 85 butikker som representerer de fleste bransjer. Dette er et av de største og mest komplette sentrene i området med blant annet kino, bibliotek, dagligvare, vinmonopol, SATS, apotek, helsehus og en rekke andre butikker. Lambertseter Senter en viktig møteplass for kultur, underholdning og handel i Nordstrand-, og omkringliggende bydeler. I kort avstand fra leiligheten finner du Lambertseter barne- og ungdomsskole, idrettsanlegg, svømmehall og kunstgressbane. Det er også flere barnehager i nærområdet. Det er flere etablerte idrettsforeninger i bydel Nordstrand med bla. fotball, håndball, friidrett, svømmehall, tennisklubb, fritidsklubber etc. Sats Elixia treningssenter ligger også i nærheten. For den turglade innbyr Lambertseter til et rikt tur- og friluftsliv med turstier og lysløyper i området rundt Bergkrystallen. Det er kort vei til Østensjøvannet og Østmarka med flotte rekreasjonsmuligheter sommer som vinter, med et mangfoldig løypenett. Fine badestrender i Hvervenbukta, Nordstrand bad og Katten. Bydel Nordstrand ligger ca. 7 km sør for Oslo sentrum. Svært enkel adkomst til E6 og ca. 10 minutters reisetid med bil til Oslo sentrum.
  • Det er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.
  • Se vedlagt kart i annonse.

    Det vil bli satt opp visningsskilt under visning. For kollektivtilbud se www.ruter.no.
  • Det benyttes tilstandsgrader for å angi eventuelle byggetekniske tilstandssvekkelser.
    Forklaring på de ulike tilstandsgradene(TG):

    TG 0: Ingen avvik
    TG 1: Mindre avvik
    TG 2: Vesentlige avvik og mindre avvik som etter NS3600 gir TG2
    TG 3: Store eller alvorlige avvik
    TGIU: Ikke undersøkt/ikke tilgjengelig for undersøkelse

    UTVENDIG
    Vinduer
    Vinduer med isolerglass, karm og ramme i tre. V. TG 2.

    Alder: 2012 Kilde: Produksjonsår på produkt

    Vurdering av avvik:
    Utforing er svellet.

    Tiltak:
    Bør utbedres.

    Dører
    Brann B30 entredør. TG 1.
    Alder: 1984 Kilde: Produksjonsår på produkt

    INNVENDIG
    Overflater
    Fliser i bad, tregulv i soverom, belegg i kjøkken,laminat i øvrige rom.
    Vegger og innvendige tak er malt.
    Laminatgulv er fra 2008.
    Entre er sparklet og malt i 2008. TG 2.

    Vurdering av avvik:
    Noe knirk i tregulv. Gulv mangler gulvlister. Sprekk i vegg rundt ventil.

    Tiltak:
    Bør utbedres.

    Etasjeskille/gulv mot grunn
    Etasjeskiller er av betongdekke. TG 2.

    Vurdering av avvik:
    - Målt høydeforskjell på over 15 mm gjennom hele rommet.
    Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente
    måleavvik.
    Målt 20 mm. i stuen.

    Tiltak:
    - For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil
    imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående
    tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan
    man vurdere slike tiltak.

    Radon
    Det er fremlagt dokumentasjon på radonmåling og målinger ligger
    under grenseverdier. TG 0.

    Pipe og ildsted
    Det er pipeløp i boligen. Det er peis i stuen.
    I følge rekvirenten fungerer ildsted ved normalt bruk. Full
    tilstandsvurdering på pipen er ikke utført da eventuell godkjenning
    kun foretas av det stedlige brann- og feievesen. Kontroll av pipe og
    ildsteder bør foretas av ny eier ved eierskifte. Ildsted er ikke
    funksjonstestet. TG 1.
    Ny peisovn i 2008.

    Innvendige dører
    Innvendig har boligen malte glatte dører. TG 2.

    Vurdering av avvik:
    Innvendig dør tar på terskel /karm ved lukking. Løs terskellist.

    Tiltak:
    Bør utbedres/festes/justeres.

    VÅTROM
    Generell
    Aktuell byggeforskrift og dokumentasjon: tekniske forskrifter i
    perioden 1997-2010 og ingen dokumentasjon.
    Alder: 2002 Kilde: Tidligere salgsoppgaver

    Overflater vegger og himling
    Rommet har flis på vegger og malt innvendig tak. TG 1.

    Overflater Gulv
    Gulvet er flislagt og har elektriske varmekabler. Det er målt ca. 15 mm
    høydeforskjell på gulv fra dørterskel til topp slukrist. TG 3.

    Vurdering av avvik:
    - Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp
    membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm.
    - Det er påvist andre avvik:
    Det er registrert bom i fliser. Sprekker i fliser og fuger.

    Tiltak
    - Det må foretas utbedring av fallforhold.
    - Andre tiltak:
    Fliser må byttes.
    Kostnadsestimat : 10 000 - 50 000

    Sluk, membran og tettesjikt
    Det er plastsluk og ukjent tettesjikt/membran. TG 2.
    Alder: 1958

    Vurdering av avvik:
    - Over halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på slukløsningen.
    Ingen synlig membran eller klemring.

    Tiltak:
    - Sluket må sjekkes og rengjøres jevnlig.
    - Installering av tett dusjkabinett anbefales.

    Sanitærutstyr og innredning
    Badet har dusj med vegger, servant i skap, speilskap, toalett, opplegg
    vaskemaskin. TG 2.

    Vurdering av avvik:
    - Servant har krakkelert. Toalettsisterna renner i toalett.

    Tiltak:
    Bør utbedres/byttes.

    Ventilasjon
    Det er naturlig ventilering. TG 2.

    Vurdering av avvik:
    - Rommet har kun naturlig ventilasjon.

    Tiltak
    - Elektrisk avtrekksvifte bør monteres for å lukke avviket.
    Det kan være at borettslag/sameie har egne vedtekter som hindrer
    montering av mekanisk avtrekk fra rommet, anbefalt tiltak må derfor
    avklares nærmere med styret i borettslag/sameie før det eventuelt kan
    gjennomføres.

    Fukt i tilliggende konstruksjoner
    Hulltaking er ikke foretatt da det ikke er fysisk mulig pga tilliggende
    konstruksjoner. TG IU.

    KJØKKEN
    Overflater og innredning
    Kjøkkenet har hvite profilerte fronter, heltre benkeplate, rustfri
    servant, ventilator, integrert komfyr, platetopp, kjøleskap, fryser og
    oppvaskmaskin, fliser over benkeskap. TG 2.
    Alder: 2008 Kilde: Tidligere salgsoppgaver

    Vurdering av avvik:
    Slitasje/merker på benkeplate. Slitte/svellet fronter.

    Tiltak:
    Bør utbedres/byttes.

    Avtrekk
    Det er kjøkkenventilator med kullfilter. TG 2.

    Vurdering av avvik:
    - Det er manglende forsert mekanisk avtrekk fra kokesone i kjøkken.

    Tiltak
    - Mekanisk avtrekk bør etableres.
    Det kan være at borettslag/sameie har egne vedtekter som hindrer
    montering av mekanisk avtrekk fra rommet, anbefalt tiltak må derfor
    avklares nærmere med styret i borettslag/sameie før det eventuelt kan
    gjennomføres.

    TEKNISKE INSTALLASJONER
    Vannledninger
    Innvendige vannledninger er av kobber. TG 2.

    Vurdering av avvik:
    - Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på innvendige
    vannledninger.

    Tiltak
    - Tidspunkt for utskiftning av vannledninger nærmer seg.

    Avløpsrør
    Det er avløpsrør av plast. TG 2.

    Vurdering av avvik:
    - Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på innvendige
    avløpsledninger.

    Tiltak
    - Tidspunkt for utskiftning av avløpsrør nærmer seg.

    Ventilasjon
    Naturlig oppdriftsventilasjon. Tilluft fra vegg- og vindusventiler.
    Naturlig avtrekk over tak eller til yttervegg ansees for å være en enkel
    løsning i dag. TG 1.

    Varmtvannstank
    Varmtvannstanken er på ca 120 liter. TG 1.
    Alder: 2015 Kilde: Produksjonsår på produkt

    Elektrisk anlegg
    Skap med automatsikringer plassert på felles gang. TG 2.

    1. Foreligger det eltilsynsrapport de siste 5 år, og det er ikke foretatt
    arbeid på anlegget etter denne, utenom retting av eventuelle avvik
    i eltilsynsrapport (dvs en el-tilsynsrapport uten avvik)?
    Nei

    2. Forekommer det at sikringene løses ut?
    Nei

    3. Har det vært brann, branntilløp eller varmgang (for eksempel
    termiske skader på deksler, kontaktpunkter eller lignende) i
    boligens elektriske anlegg?
    Nei

    4. Er det tegn til at det har vært termiske skader (tegn på varmgang)
    på kabler, brytere, downlights, stikkontakter og elektrisk utstyr?
    Sjekk samtidig tilstanden på elektrisk tilkobling av
    varmtvannsbereder, jamfør eget punkt under varmtvannstank
    Nei

    5. Er der synlig defekter på kabler eller er disse ikke tilstrekkelig
    festet?
    Nei

    6. Er det tegn på at kabelinnføringer og hull i inntak og sikringsskap
    ikke er tette, så langt dette er mulig å sjekke uten å fjerne
    kapslinger?
    Nei

    7. Finnes det kursfortegnelse, og er den i samsvar med antall
    sikringer?
    Ja

    8. Foreta en helhetsvurdering av det elektriske anlegget, dets alder,
    allmenne tilstand og fare for liv og helse. Bør det elektriske
    anlegget ha en utvidet el-kontroll?
    Ja

    Generelt anbefales det utført periodisk el. sjekk av boliger.

    Branntekniske forhold
    Røykvarsler og slukkeutstyr

    1. Er det mangler for brannslukningsutstyr i boligen iht.
    forskriftskrav?
    Nei Brannslange på badet.

    2. Er det skader på brannslokkingsutstyr eller er apparatet eldre enn
    10 år?
    Nei

    3. Er det mangler på røykvarsler i boligen iht. forskriftskrav?
    Nei

    4. Er det skader på røykvarslere?
    Nei
  • 1. etasje: BRA/P-rom: 51 m²/ 51 m²

    Følgende rom inngår i primærareal:
    Entré, Stue, Kjøkken, Soverom, Bad

    I tillegg:
    1 bod merket "0068" medfølger boligen i kjelleren på ca. 3 m². Høyden er ca. 2,24 m.
    1 bod merket "0068" medfølger boligen i kjelleren på ca. 4 m². Høyden er ca. 2,10 m.
    1 bod på loftet merket "0068" med gulvareal på ca. 6 m² med skråtak.

    Kommentar til areal:
    Det er bruken av rommet på befaringstidspunktet som avgjør om rommet defineres som P-ROM eller S-ROM. Dette betyr at rommet både kan være i strid med byggeteknisk forskrift og mangle godkjennelse i kommunen for den aktuelle bruken, uten at dette vil få betydning for takstmannens valg.
  • Se punktet om standard samt løsøre- og tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
  • Boligen er oppvarmet med elektriske ovner, gulvvarme på badet.
  • Tomten er opparbeidet med asfalterte adkomstveier/plasser, gressplen, beplantning, trær, lekeapparater, parkeringsarealer m.m.
  • Borettslaget har garasjer og parkeringsplasser til utleie. Utleie administreres av styret. Det er venteliste. Ny eier kan sette seg på venteliste etter at vedkommende har overtatt boligen ved henvendelse til styret, postmottak.tveita@obos.no. Innskuddet for garasjen er kr. 5.000. Noen av parkeringsplassene har ladestasjon for el-bil.

    Garasje/parkeringsplass som leies av borettslaget følger ikke boligen i forbindelse med salg. I forbindelse med salg av bolig må leieforholdet sies opp skriftlig med en månedes varsel. Oppsigelsen sendes styret, postmottak.tveita@obos.no
  • Offentlig.
  • Forretningsfører: OBOS
    Revisor er PricewaterhouseCoopers AS.
  • Blåfjellet Borettslag er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 951218723, og ligger i bydel Nordstrand i Oslo kommune med følgende adresse: Glimmerveien 2-40, 3-7. Gråsteinveien 1-9, 2-34. Mellombølgen 2-10, 1-129, borettslaget består av 570 andelsleiligheter.

    Hjemmeside:
    Styrets hovedinformasjonskanal er vibbo, hvor generell informasjon fra styret til andelseiere og beboere publiseres. Det vises til selskapets vedtekter, husordensregler samt årsberetning med regnskap og protokoll. Dokumentene inneholder relevante opplysninger for eventuell kjøper.

    Økonomi:
    Driftsinntekter i 2021 var til sammen kr 20 599 554. Dette er 94 554 høyere enn budsjettert og skyldes i hovedsak at det ikke var budsjettert med eiendomsskatt. Eiendomsskatten kreves refundert fra berørte andelseiere. Driftskostnadene i 2021 var til sammen kr 18 094 307. Årets resultat på kr 1 892 022 fremkommer i resultatregnskapet og foreslås overført til egenkapital. Eventuelt avdrag på langsiktig gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til. Borettslagets disponible midler (omløpsmidler fratrukket kortsikt gjeld) var pr 31.12.2021 kr 5 193 152 og viser borettslagets likviditet. De disponible midlene bør til enhver tid være positive, som en del av forutsetningene for videre drift.

    Praktisk informasjon:
    Styret kan nås på styrets telefon 41 47 67 78. Denne er betjent tirsdag og torsdag mellom klokken 17.00 til 19.00. Styretelefonen er betjent tirsdag og torsdag mellom klokken 17.00 og 19.00. På andre tidspunkter kan Bolig og Næringsdrift AS (B&N) kontaktes på 468 62 221. Denne telefonen er åpen hele døgnet,365 dager i året. Henvendelser som ikke er akutte, eller ikke representerer fare for liv og helse, eller ikke påfører borettslaget eller andelseierne stor økonomisk skade, bør avventes til kommende hverdag. Misbruk av denne tjenesten fra B&N vil bli belastet den aktuelle andelseier.

    Storstua:
    Det gamle vaskeriet ble bygget om i 2006 og er blitt pusset opp til et moderne forsamlingslokale med plass til bespisning for opptil 80 gjester. Storstua ligger i Mellombølgen 45. I lokalet er det et godt utstyrt kjøkken med komfyr, 2 kjøleskap, Industrioppvaskmaskin og komplett servise. Nødvendig vedlikehold i form av sliping og lakkering av gulv og benkeplater vil bli gjennomført. Styret ønsker primært at lokalene brukes av andelseiere i Blåfjellet, men vi merker at interessen fra eksterne leietakere er stor, blant annet andre borettslag. Alle kan leie Storstua. Dersom du bor i borettslaget er prisen ekstra gunstig. Lokalet egner seg godt for konfirmasjon, dåp, navnefest, barnebursdager og andre store anledninger. Det er også mulig å leie lokalet på dagtid. Styret har bevisst satt leien til andelseierne lavt fordi vi ønsker at beboerne bruker lokalet så mye som mulig. Se hjemmesiden for priser, booking og kontaktinformasjon.

    Vaktmester:
    Blåfjellet Borettslag har avtale om vaktmestertjeneste med Bolig og Næringsdrift AS. Dersom ikke annet er avtalt med styret på forhånd, må den enkelte eier påregne å måtte betale for tjenesten selv.

    Renhold:
    Borettslaget har avtale med Qualified Ren og Frukt AS om renhold av fellesarealene.

    Vaskeri - salg av vaskekort:
    Fellesvaskeriet finnes i første etasje i servicebygget i Mellombølgen 45. Det skal brukes i henhold til gjeldende regler. For regler og åpningstider - se borettslagets husordensregler eller hjemmesiden www.vibbo.no Dersom du er ny i borettslaget kan du få nøkkel og vaskerikort ved å henvende deg til styret. Kortet koster 200 i depositum og du må fylle på for 200 kroner første gang. Du som allerede har kort, kan fylle på det beløpet du ønsker ved henvendelse til styrets lokaler en gang i måneden. På borettslagets hjemmeside vil du finne informasjon om tidspunkt.

    Øvrig:
    I alle boenheter er det montert en husbrannslange som er fast tilkoblet vannuttak, og pakket i flat (rød) kasett, en ionisk røykvarsker med lithiumbatteri (10 års batteri), og en optisk røykvarsler med lithiumsbatteri (6 års batteri). Nevnte brannsikringsutstyr er borettslagets eiendom og må ikke fjernes. Ved fraflytting av boenheten skal nevnte utstyr forbli fastmontert og i funksjonell stand. Det er beboers ansvar at utstyret jevnlig kontrolleres, og at eventuelle feil og mangler blir varlset til styret så rakst det lar seg gjøre. Se oppslag i oppgangen for mer informasjon. (Utstyret ble montert i 2007).

    Styret har planer om å utføre radonmåling i utvalgte deler av borettslaget i løpet av 2022. Deler av radonmålingen utføres i et prosjektsamarbeid med DSA (direktoratet for strålevern og atomsikkerhet). Styret jobber også med vedlikeholdslan. Planen er å legge frem vedlikeholdsplanen på generalforsamlingen i 2022

    Fra ekstraordinær generalforsamling 2019:
    I ekstraordinær generalforsamling avholdt 7. mai 2019 ble det fattet vedtak om rehabilitering av felles avløpsrør med strømpeløsning. Dette gjelder også borettslagets bunn- og avtrekksledninger. Oppstart 2022 og forventet avslutning 2024.

    Rørfornying ble estimert til en kostnad på ca kr 27.742.000 inkl.mva. I tillegg må det påregnes en usikkerhetstillegg på ca 10 %. Gjennomsnittlig kostnad (uten usikkerhetstillegg) ble estimert til å utgjøre ca. kr 48.500 inkl. mva. per leilighet. Fellesgjelden er estimert til å øke med i gjennomsnitt ca kr 40.650 per leilighet. Felleskostnadene er estimert til å øke med 5 % første året, deretter vil det i 2023 kunne bli foretatt en inflasjonsjustering. Estimert leieøkning er foreløpig ikke iverksatt. Budsjettert rente på nytt lån var 2,75 % p.a., som var i tråd med markedets forventninger til utvikling i rentenivået.

    Den lave renten og noe utsatt fremdrift i prosjektet har gjort at styret ikke har funnet at det har vært behov for å øke felleskostnadene så langt. Styret vil i løpet av 2022 måtte gjøre en vurdering av behov for å ta opp lån og å øke felleskostnadene. Estimert byggetid per leilighet er ca. 10 - 12 dager, det kan også ta noe lenger tid. Oppstart er planlagt etter sommerferien 2022, den enkelte blir orientert når oppstarttidspunktet nærmer seg. Se forøvrig borettslagets hjemmeside www.vibbo.no for mer informasjon.

    Status januar 2022: Samtlige bunn og uttrekksledninger i blokkene og rekkehusene er ferdig rehabilitert/strømpetrukket iht. fremdriftsplan og budsjetterte forutsigbare kostnader. Avløpsledningene i rekkehusene er ferdig rehabilitert i sin helhet. Nærmere informasjon vil bli tilgjengelig på vår hjemmeside. Tilbudsforespørsel er sendt ut på rehabilitering av stammene i blokkene.

    Hele avløpsprosjektet forventes avsluttet i løpet av 2022/24. Prosjektet har hittil pga. gode forhandlinger og god økonomistyring blitt finansiert over driften uten økning i felleskostnader og fellesgjeld. Prosjektet ligger i øyeblikket an til å bli gjennomført under den kostnadsrammen som ble presentert tidligere for andelseierne. Det er i budsjettforutsetningene som er lagt til grunn for 2022 lagt opp til ny opplåning med 1 million.

    Større vedlikehold og rehabilitering:
    - 2020-2021 Oppstart med rehabilitering av felles avløpsrør. Samtlige bunn og uttrekksledninger i blokkene er ferdig rehabilitert/strømpetrukket. Avtale er inngått med leverandør om rehabiliterting av avløpsrørene i rekkehusene og mellombølgen 45 og 47A og 47B.
    - 2020-2021 Asfaltering og merking av parkeringsplasser
    - 2019 Nye garasjeporter i Mellombølgen
    - 2019 Nye søppelskur for restavfall og papir
    - 2018 Overflatebehandling av rekkehusene
    --2017 To nye grillplasser. Den ene ligger i Mellombølgen 47 A-B, den andre ved Glimmerveien 26-30.
    - 2015-2016 Startet arbeidet med utskifting av callinganlegget
    - 2015 Utskifting av belysning i oppgangene
    - 2014 Oppussing av oppganger
    - 2012-2015 Utskifting av vinduer og balkongdører i blokker og rekkehus. Utskiftingen utføres av DVS Entreprenør som totalleverandør. Noen reklamasjoner gjenstår til 2015.
    - 2012-2013 Enkel overflatebehandling (maling) av fasadene i blokkene. Overflatebehandlingen utføres av Thorendahl AS som totalleverandør
    - 2011-2012 Bygd om til elektrisk oppvarming i rekkehusene og oppvarming via el-kjel for blokkleilighetene og to hyber i Mellombølgen 47. Halvparten av investeringen belastes driften av borettslaget og halvparten belastes de som er omfattet av brenselsregnskapet
    - 2010 Nytt legesenter i forretningsgården
    - 2009 Skiftet ut reduksjonsventiler og hovedstoppekraner
    - 2009 Reparert skorsteiner i Mellombølgen 2 og 6
    - 2008 Nytt tak på utbygget i forretningsgården
    - 2008 Malt rekkehusene
    - 2007-2008 Utbedret balkongtak i blokkene
    - 2007 Nytt brannslokningsutstyr og røykvarslere
    - 2004 Nytt callinganlegg med kamera i blokkene
    - 2003 Byttet ut ødelagte vinduer i blokkene
    - 2003-2004 Nye balkonger i rekkehusene
    - 2001-2002 Byttet piper over tak i blokkene
    - 2001-2002 Malt vinduer, utvendig
    - 2001 Nye garasjeporter
    - 1998 Malt kjellere i blokkene
    - 1998-1999 Malt oppganger i blokkene
    - 1998 Malt garasjene i Glimmersvingen
    - 1996-1998 Full rehabilitering av elektrisk anlegg
    - 1993 Malt fasadene i blokkbebyggelsen
    - 1992 Nye tak
    - 1992 Etterisolert endevegger
    - 1992 Nye balkonger i blokkene
    - 1986 Nye vinduer

    Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være tilgjengelig hos meglerforetaket. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i borettslagets styre og/eller generalforsamling.
  • Dersom en andel skifter eier, har andelseierne i borettslaget og dernest de øvrige andelseierne i boligbyggelaget - utpekt av OBOS - forkjøpsrett.
  • Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.
  • Borettslagets husordensregler tillater i utgangspunktet ikke hund, men den nye husleieloven som trådte i kraft 1. januar 2000, åpner muligheten for hundehold. Hund må ikke anskaffes før tillatelse er innhentet etter skriftlig søknad til styret. Søknaden må vedlegges dyreholdserklæringen (se husordensreglene).
  • Gjensidige Forsikring
    Polisenummer: 85489151

    Fellespolise for selskapets eiendom. Dette innebærer at andelseier selv må sørge for innbo- og løsøreforsikring.
  • Formuesverdi som primærbolig kr 891 760 per 31.12.20
    Formuesverdi som sekundærbolig kr 3 210 335 per 31.12.20

    Formuesverdien fastsettes med utgangspunkt i en kvadratmeterpris, som beregnes av Statistisk sentralbyrå (SSB). Kvadratmeterprisen skal gi uttrykk for en estimert markedsverdi pr. kvadratmeter og bygger på statistiske opplysninger om omsatte boliger (boligtype, areal, geografisk beliggenhet og alder).

    Ut fra kvadratmeterprisene til SSB fastsetter Skatteetaten årlige kvadratmetersatser. Disse satsene vil utgjøre hhv. 25% av kvadratmeterprisene for primærboliger (der boligeier er folkeregistrert pr. 1. januar) og 90% for sekundærboliger (alle andre boliger).
  • 2 314 pr. mnd. Kommunale avgifter, felles bygningsforsikring, styrehonorar, revisjon, forretningsførsel, løpende drift og vedlikehold m.m.

    Borettslaget kan endre felleskostnadene med en månedes skriftlig varsel.

    Brenselsregnskapet har et betydelig akkumulert underskudd. Underskuddet er tenkt dekket via innbetalinger fra berørte, men styret har ikke tatt stilling til hvordan tilbakebetalingen skal skje. Dette gjelder bare boligene som har fyringstillegg.

    Borettslagsmodellen innebærer at en andelseier kan bli ansvarlig for felleskostnader andre andelseiere ikke betaler, herunder felleskostnader for usolgte andeler i et prosjekt. Enkelte borettslag er tilknyttet en sikringsordning som reduserer borettslagets risiko for tap på grunn av andelseiernes betalingsmislighold. En avtale om sikringsordning kan sies opp, være tidsbestemt og beløpsmessig avgrenset.
  • Andel fellesgjeld: kr. 61.342,- pr. 01.10.2022.
    Andel fellesformue: kr. 8.051,- pr. 31.12.2021.
  • Lånenr: HANBAN-93727000532
    Type: A
    Restsaldo: kr. 41.236.622,-
    Restløpetid: 12 år 3 md.
    Terminer: 12
    Avdr.frihet: 12 år 3 md
    Type rente: Flytende
    Rente: 3,84%

    Det er innvilget avdragsfrihet på borettslagets lån frem til 01.05.2027. Det er også innvilget utvidet løpetid på lånet med 5 år. Det understrekes at felleskostnadene i et borettslag ikke nødvendigvis vil øke fra det tidspunkt avdragene begynner å løpe. Det er borettslagets styre som bestemmer om felleskostnadene skal økes og fra hvilket tidspunkt.

    Mulighet for individuell nedbetaling på hele eller deler av fellesgjeld (IN-lån): Nei.
  • Borettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende innbetaling av felleskostnader. Avtale om sikring av felleskostnader varer til den blir sagt opp av en av partene. Oppsigelsestiden er 12 - tolv- måneder regnet fra oppsigelsesdato.
  • Utover det som er nevnt under felleskostnader, påløper kostnader til for eksempel strøm, fyring/brensel, innboforsikring og innvendig vedlikehold.

    Eiendomsskatt:
    Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2020 på 4 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen i 2020 er 3 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

    Eiendomsskatt per år for 2022:
    5,71 mill. eller lavere. Eiendomsskattegrunnlag 4 mill. eller lavere. Ingen eiendomsskatt.
    6 mill. Eiendomsskattegrunnlag 4,2 mill. Estimert eiendomsskatt per år: 600 kr.
    7 mill. Eiendomsskattegrunnlag 4,9 mill. Estimert eiendomsskatt per år: 2.700 kr.
    8 mill. Eiendomsskattegrunnlag 5,6mill. Estimert eiendomsskatt per år: 4.800 kr.
    10 mill. Eiendomsskattegrunnlag 7 mill. Estimert eiendomsskatt per år: 9.000 kr.
    20 mill. Eiendomsskattegrunnlag 14 mill. Estimert eiendomsskatt per år: 30.000 kr.
  • Det er utstedet Approbasjon for Gråsteinveien 14 - 16 - 18 - Boligblokk, datert 01.01.1952.

    Det gjøres oppmerksom på at det ikke utstedes ferdigattest for ikke-avsluttede byggesaker/ byggemeldinger som er fra før 1998.

    Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for at det ikke er utført arbeid på boligen som ikke er byggemeldt eller godkjent.
  • Med godkjenning fra styret er utleie tillatt for inntil 3 år, dersom andelseier selv eller person nevnt i Borettslagsloven § 5-6 (1) nr. 3 har bebodd eiendommen i minst ett av de to siste årene.

    Energimerking:
    Ved salg eller utleie av boliger skal det utarbeides en energiattest. På www.energimerking.no kan seksjonseieren utarbeide energiattest for sin bolig.

    Radonmåling:
    Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
  • Eiendommen er konsesjonsfri.
  • Det er ikke odel på eiendommen.
  • Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.


    Fra egenerklæringen:
    2. Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
    Svar: Nei.

    4. Kjenner du til feil eller om har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
    Svar: Ja, av faglært og ufaglært/egeninnsats/dugnad.
    Beskrivelse: Oppstart av arbeidet med rehabilitering av felles avløpsrør. Samtlige bunn og uttrekksledninger i blokkene er ferdig rehabilitert /strømpetrukket.
    Arbeid utført av: Olimb.

    8. Kjenner du til om det er/har vært f.eks. sprekker i mur, skjeve gulv eller lignende?
    Svar: Ja.
    Beskrivelse: Sprekk i mur på kjøkken etter fasadebehandling.
    11. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
    Svar: Nei.

    16. Kjenner du til om det har vært utført arbeid på terrasse/garasje/tak/fasade?
    Svar: Nei.

    21. Er det foretatt radonmåling?
    Svar: Ja.
    Beskrivelse: Mangler tilbakemelding fra styret på dette.

    21.1 Radonmåling
    År: 2022.
    Verdi: 0.

    27. Kjenner du til om det er/har vært sopp/råteskader/insekter/skadedyr i sameiet/laget/selskapet (fellesareal eller i andre boliger) som rotter, mus, maur eller lignende?
    Svar: Ja.
    Beskrivelse: Sølvkre.
  • Borettslaget har lovbestemt første prioritets pant i andelen for opptil 2 G (folketrygdens grunnbeløp). Pantet dekker borettslagets krav på felleskostnader samt andre krav borettslaget måtte få mot andelseieren. Kommunen har legalpant i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav.
    1986/81093-1/105 HJEMMEL TIL EIENDOMSRETT TINGLYST
    10.12.1986
    Vederlag: NOK 3.351.743
    KJØPER:Blåfjellet Borettslag IDEELL: 1/1
    Org.nr: 951218723
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1958/1501-3/105 OBLIGASJON TINGLYST
    07.02.1958
    BELØP: NOK 2.986.000
    PANTHAVER:Oslo Bolig Og Sparelag Al
    Lnr: 1087017
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1991/62869-1/105 PRIORITETSBESTEMMELSE TINGLYST
    22.11.1991
    VEKET FOR: OBLIGASJON 1991/51534-1/105

    1993/39062-1/105 PRIORITETSBESTEMMELSE TINGLYST
    24.08.1993
    VEKET FOR: OBLIGASJON 1993/36766-1/105

    1996/40301-1/105 FORHØYELSE TINGLYST
    24.07.1996
    FORHØYET TIL NOK 2,988,700

    1999/20812-1/105 PRIORITETSBESTEMMELSE TINGLYST
    28.04.1999
    VEKET FOR: OBLIGASJON 1993/36766-1/105
    - totalt kr. 34.200.000,-.

    2000/35448-1/105 NEDKVITTERING TINGLYST
    22.06.2000
    Beløpet er nedkvittert til:
    Beløp: NOK 2.898.700

    2005/48261-1/105 FORHØYELSE TINGLYST
    25.07.2005
    FORHØYET TIL NOK 2,903,600

    2005/86821-1/105 NEDKVITTERING TINGLYST
    15.12.2005
    Beløpet er nedkvittert til:
    Beløp: NOK 2.898.800

    1986/81093-4/105 ERKLÆRING/AVTALE TINGLYST
    10.12.1986
    Bestemmelse om adkomstrett
    Rett for kommunen til å anlegge og vedlikeholde ledninger m.m.
    Med flere bestemmelser
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1999/7930-1/105 ERKLÆRING/AVTALE TINGLYST
    15.02.1999
    Oslo kommune gis evigvarende bruksrett til et areal
    Arealet kan kun benyttes til barnehage/barnepark
    Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune v/Bolig- og
    Eiendomsetaten

    2010/791662-1/200 OBLIGASJON TINGLYST
    14.10.2010
    BELØP: NOK 4.900
    PANTHAVER:Oslo Bolig Og Sparelag Al
    Lnr: 1087017
    Opprinnelig tinglyst som forhøyelse
    av OBLIGASJON 1501/1958
    Gjelder denne registerenheten med flere

    2014/1128873-1/200 PANTEDOKUMENT TINGLYST
    22.12.2014
    BELØP: NOK 75.500.000
    PANTHAVER:HANDELSBANKEN
    Org.nr: 971171324
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1953/10889-1/105 REGISTRERING AV GRUNN TINGLYST
    21.08.1953
    DENNE MATRIKKELENHET OPPRETTET FRA:Knr:0301 Gnr:159 Bnr:1
  • Eiendommen ligger i et område regulert til boligformål i henhold til S-438.

    Eiendommen ligger innenfor planområdet for Kommunedelplan KDP-17. KDP-17 er ikke vedlagt salgsoppgaven, men interessenter oppfordres til å sette seg inn i kommunedelplanen ved å benytte følgende link: http://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/showregbest.asp?planid=15137879.

    Oslo by er stadig under endring/utvikling, bygg settes opp, rehabiliteres og rives ned. Vi anbefaler derfor alle budgivere å sette seg inn i gjeldende reguleringsbestemmelser. Reguleringskart er vedlagt salgsoppgaven.

    Kopi av reguleringskart med tegnforklaring er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.

    Pågående planer:
    Undervisningsbygg sendt i 2020 inn søknad om å rehabilitere og utvide Lambertseter skole. I søknaden legger man opp til endringer som ikke vesentlig avviker fra eksisterende bygningsmasse, men noe støy i anleggsperioden må påregnes. Det er ingen aktivitet siden Plan- og bygningsetaten anmodnet å be om et oppstartsmøte i 2020.
  • Andelsnr. 3 Orgnr. 951218723 i Oslo kommune
  • Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
  • Partene skal signere kjøpekontrakt etter aksept av bud.
  • Overtakelse etter nærmere avtale med selger.
  • Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til MNOK 10. I den forbindelse har selger utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
  • Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Meglerforetaket mottar kr 2 300/2 700/2 600 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av PLUSS.
  • Alle som skal selge eller leie ut bolig må som hovedregel energimerke boligen og fremskaffe en energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal på mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og eier er selv ansvarlig for at opplysningene er riktige. For ytterligere informasjon se www.energimerking.no. Dersom eier har energimerket boligen vil komplett energiattest fås ved henvendelse til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form.
  • Listen over løsøre og tilbehør utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020, legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er tilgjengelig hos oppdragsansvarlig samt på www.nef.no. Til orientering er det full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg.
  • Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning
  • Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud. Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man kan gå ut ifra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen. Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
  • Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Gruppen AS og konsernets produktselskaper om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med oppdragsansvarlig for et uforpliktende tilbud vedrørende finansiering. Meglerforretningene kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
  • Det er avtalt provisjon tilsvarende 1,15% av kjøpesum inkludert fellesgjeld for gjennomføring av salgsoppdraget på denne eiendommen.

    I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke:
    Tilrettelegging kr. 19.900,-
    Visninger/Overtakelser kr. 3.490,- pr. stk.
    Oppgjørshonorar kr. 4.990,-
    Prospektpakke - digital og trykk kr. 3990,-
    Markedsføringspakke kr. 12.900,-
    Meglerlisens kr. 393,-
    Grunnboksspørringer kr. 990,-
    Eierskiftegebyr til forretningsfører kr. 6.115,-
    Utlegg opplysninger fra forretningsfører kr. 4.100,-
    Tinglysning av panterettsdokument med urådighetserklæring kr. 480,-
    Sikkerhetsstillelse kr. 850,- + 2 promille av salgssum.

    Dersom handel ikke kommer i stand har oppdragstaker krav på dekning påløpte utlegg, samt vederlag for utført arbeid med kr. 3.490,- pr. time inkl. mva begrenset oppad til kr. 34.900,-.Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
  • Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
  • Dersom annet ikke avtales, sendes skjøte/hjemmelsdokument for tinglysing i etterkant av overtakelse.
  • Markus Engelstad
Christel Bekkelund

Megler

Christel Bekkelund

98 86 78 65

Send e-post

Få beskjed når lignende
boliger kommer for salg

Få en verdivurdering

Siste boliger

Meld deg på vårt nyhetsbrev