aktiv-eiendomsmegling
Solgt
Vi ønsker deg velkommen til Grenseveien 58.

Oslo Grenseveien 58

Delikat og romslig 2-roms med herlig, innglasset balkong. Felles takterrasse, heis og tøffelavstand til Hasle Torg!

  • BRA 57 m²
  • 1 soverom
  • OMKOSTNINGER8 932
  • TOTALPRIS INKL. OMKOSTNINGER4 757 246
  • EIENDOMSTYPELeilighet
  • EIERFORMBorettslag
  • BYGGEÅR2 006
  • SOVEROM1
  • AREALP-rom 51 m²
  • ANDEL FELLESGJELD718 314
  • FELLESKOST./MND10 245
  • TOMT4 540 m²
  • EIERFORM TOMTEiet tomt
  • ENERGIMERKINGD
  • 4 030 000,- (Prisantydning)
    718 314,- (Andel av fellesgjeld)
    --------------------------------------------------------
    4 748 314,- (Pris inkl. fellesgjeld)

    Omkostninger
    5 000,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt))
    2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
    172,- (Panteattest kjøper)
    480,- (Tinglysingsgebyr BRL - pantedokument)
    480,- (Tinglysingsgebyr BRL-skjøte)
    --------------------------------------------------------
    8 932,- (Omkostninger totalt)
    --------------------------------------------------------
    4 757 246,- (Totalpris inkl. omkostninger)

    NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning.
La oss høre med de som kjenner leiligheten best, nemlig selgerne... Hvordan er styret?
Det ble opprettet nytt styre i år som har vært flinke til å følge opp hendelser og informere oss om ting som skjer. Forrige styre gjorde og en god jobb og var lett å få tak på når man trengte dem. Eneste negative opplevelsen jeg har hatt med styret i Hasle Torg 1 er at det har tatt for lang tid å få reparert en sprekk i glasset på balkongen som inngår som en del av fasaden. Om det er utbygger eller styret sin feil direkte vet jeg ikke men det har ikke blitt fikset på de tre årene vi har bodd i leiligheten.

Hva har dere likt best med området?
Umiddelbar tilgang til kollektivtransport med T-banen og 21-bussen rett utenfor døren. Min kone jobber på Ullevål og 28-bussen som stopper like ved leiligheten som har vært super for henne. Vi har og satt veldig pris på å bo over Hasle Torg kjøpesenter der vi kan gå tørrskodd under tak til Coop Mega, Vinmonopolet, Baker Hansen og Sats treningssenter som vi benytter oss av stadig. I nyere tid har det og kommet en Jernia på senteret som har det meste man trenger til hus og hjem. Park og grøntområder er det heller ingenting å utsette på da vi har gått masse turer rundt omkring på Valle, matet endene langs Teglverksdammen og sett på svanene i Hovindammen.

Har dere noen favoritt-restauranter eller kafeer i området?
Nok av restauranter å ta av. For en kaffekopp eller noe god bakst har vi som regel gått til Baker Hansen på senteret. Om vi skal ha Sushi har vi sverget til 8 Fish Sushi på Vinslottet. Der har de og veldig god pizza på VB Samson som også er på Vinslottet sammen med Sugar and Spice som er vår favoritt i området. Om man ønsker å ta seg en øl med noen venner og se fotball har jeg vært endel på Hasle Linie Gastropub.

Hvordan har det vært å finne parkering i hverdagen?
Vi har ikke hatt bil og parkering har som regel bare vært nødvendig i forbindelse med flytting og besøk. For besøk er det alltid ledig i parkeringskjelleren på Hasle Torg som har gratis 1.5 timers parkering før man må betale. Det er og betalt parkering rett utenfor leiligheten som og er kjekk å benytte seg av i forbindelse med transport av varer eller flytting. Hvis vi har leid bil i lengre perioder er det ofte ledig gateparkering i St. Jørgens vei som er en kort spasertur fra leiligheten. De har og gjesteparkeringsplasser som man kan benytte gratis i flere dager innenfor en gitt tidsperiode. Selv benytter vi oss flittig av leiebiler fra Hyre som er parkert ved inngangen til leiligheten og veldig ofte ledige. Da kan man og parkere gratis rett utenfor leiligheten mens man har bilen.

Vinter - vår - sommer og høst. Hvordan er de ulike årstidene i boligen og området?
Sommeren er varm og fin på Hasle. Vi spiller ofte fotball enten på banen rett nedenfor leiligheten eller oppe på Valle. Det er og muligheter for å grille/brenne bål langs Teglverksdammen som vi har benyttet oss av på et par anledninger. På sommeren er det generelt mye folk som benytter seg av grøntområdene i området til å gå tur eller bare sole seg på en varm og fin dag. Endene lager koselige lyder både på sommer og vår, og i perioder er det også et svaneparet på som huserer i Teglverksdammen. Vinteren er nok kaldere enn i Oslo generelt og man har ofte sne når det regner nede i byen. Veldig fint når sola skinner en hvit vinterdag og det er kaldt nok til at Teglverksdammen er frossen. I juletider så selges det juletrær rett utenfor Hasle Torg, og du kan se en skog av juletrær fra balkongen som umiddelbart sørger for at julestemningen er på plass.

Grenseveien 58, Oslo

  • Kjøkken
    Kjøkkeninnredning fra IKEA fremstår med profilerte fronter. Laminert benkeplate med oppvaskkum og 1-greps blandebatteri. Lys under overskap, ventilator med mekanisk avtrekk. Integrerte hvitevarer med komfyr, induksjon platetopp, oppvaskmaskin, kaffemaskin og kjøl/fryseskap. Innredning med hvitevarer ble montert i 2020 og fremstår med normal funksjonalitet.

    Baderom
    Badet er av type badekabin og fremstår med fliser på vegg og gulv. Hele badet er ett eget produsert rom fra ekstern leverandør. Rommet er ferdig bygget med tettesjikt, fliser og klargjort røropplegg skjult i vegger og tak. Takflate er belagt med malt plater og innfelte lys, veggflater er belagt med fliser. Det ble lagt flis på flis på vegger i 2016 utført i regi av forrige eier. Gulvet på bad er belagt med fliser og underliggende gulvvarme. Det ble lagt flis på flis på gulv i 2016 utført i regi av forrige eier. Innredning og garnityr på bad fremstår med veggmonterte dusjdører, servant på heltre benkeplate med underskap, overskap, speil med lys over, opplegg for vaskemaskin og veggmontert wc.

    Balkong
    Adkomst til innglasset balkong fra stue med gulvareal på ca. 6,3 m². Gulvet er belagt med støpt betongdekke.

    Vinduer og dører
    Vinduer i boligen fremstår med 2-lags glass i trerammer. Balkongdør i treramme med glass. Entredør i laminert utforming med B-30/ 40db klassifisering. Det er montert Yale EL-lås i dørblad. Entredør fremstår med normal funksjonalitet. Innvendige dører fremstår med glatte dørblader i malt utførelse. Dørblader, dørvridere og karmer fremstår med normal funksjonalitet. Det er kun utført funksjonstesting av enkelte dører, avvik kan forkomme om ikke annet er opplyst av eier.

    Innvendige overflater
    Innvendige gulvflater belagt med henholdsvis parkett. Det er observert noe svelling i parkett, etter fukt fra tidligere kjøleskap. Innvendige veggflater belagt med henholdsvis malte flater av plater og mur. Innvendige takflater belagt med henholdsvis malte flater i alle rom bestående av dekke/plater. Det er innfelte lys i entre. Takhøyde i leiligheten er målt opp mot 2,45 meter.

    Lovlighet
    Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men de stemmer ikke med dagens bruk Leilighet er bruksendret av forrige eier og viker fra originale tegninger. Den opprinnelige boden i leiligheten er ombygget til ett omkledningsrom. Det er uvisst for takstmann om bruksendring er søkt til styret.

    Modernisering i leiligheten
    2020 - Montering av kjøkken med hvitevarer.
    2020 - Montering av innredning på omkledningsrom.

    Annet
    - Elektrisk anlegg er en kombinasjon av åpent og skjult anlegg. Sikringsskap med automatsikringer plassert i entre. Det er utført oppgradering av anlegget med to nye kurser, eier har dokumentasjon på utført arbeid.
    - Boligen har brannvarsler med optisk sensor, samt brannslange på kjøkken for slukking.
    - Med boligen følger det en kjellerbod på 4,5 m², merket med 503-1.

    Registrerte avvik iht. tilstandsrapporten
    TG IU - Konstruksjoner som ikke er undersøkt
    Våtrom > Tilliggende konstruksjoner våtrom > Bad
    Det ble ikke foretatt hulltaking i dusjssone på bad, da det ikke lot seg utføre konstruksjonsmessig. Badet er av type kabinbad, det skal ikke borres mot denne type konstruksjoner. Takstmannen kontrollerer alltid med fuktindikator i våtsoner på bad. Om ikke annet er kommentert har takstmannen ikke registrert skadelig fukt i området

    Tekniske installasjoner > Varmtvannstank
    Varmtvannsbereder er plassert i fellesareal, og er ikke befart av takstmann.

    Fra selgers egenerklæringsskjema
    2 Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
    Ja, kun av faglært. Forrige eier pusset opp badet våren 2016. Flis på flis og ny innredning. Vi har ikke gjort noe mer på badet og har ikke opplevd noen problemer tilknyttet jobben som ble gjort. Arbeid utført av Murmester Olav Hauge EFTF AS.

    4 Kjenner du til feil eller om har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
    Ja, kun av faglært. I regi av borettslag, 2017. Dette var før vi flyttet inn så kjenner ikke til firmaet som utførte arbeidet. Arbeid utført av Borettslaget.

    8 Kjenner du til om det er/har vært f.eks. sprekker i mur, skjeve gulv eller lignende?
    Ja. Det er en sprekk i et av glassene på balkongen. Sprekken er utredet og utgjør ingen fare for boligenheten. Dette er en del av fasaden og skal fikses i regi av borettslaget da det er flere boenheter i Hasle Torg 1 som har samme skade. Siste beskjed fra styret i denne saken er at det planlegges å gjennomføre bytting av glassene så snart budsjett tillatter det. Det vil bli tatt opp på generalforsamlingen våren 2023.

    11 Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
    Ja, kun av faglært. Vi pusset opp kjøkkenet i 2020 og fikk lagt opp ny kurs for induksjonsovn samt diverse justeringer på stikkontakter og lignede i forbindelse med oppussingen. Arbeid utført av Thorkelsson Elektro AS.

    11.1 Foreligger det samsvarserklæring (i henhold til forskrift om elektriske lavspenningsanlegg)?
    Ja.

    16 Kjenner du til om det har vært utført arbeid på terrasse/garasje/tak/fasade?
    Ja, kun av faglært. To ting som er blitt utført siden vi flyttet inn som jeg har kjennskap til: 1. Maling av vinduer sommeren 2021 i regi av borettslaget. 2. Vi inn-glasserte balkongen i 2022. Arbeid utført av Sagstuen AS som har inn-glassert de fleste balkongene i Hasle Torg 1 etter krav fra styret om at det måtte se likt ut som de andre leilighetene. Se vedlagt tilbud på den løsningen som ble montert. Arbeid utført av Borettslaget / Sagstuen AS.

    18 Kjenner du til om det er innredet/bruksendret/bygget ut i kjeller eller loft eller andre deler av boligen?
    Ja. Forrige eier endret innvendig bod til omkledningsrom / walk-in closet. Jeg er ikke kjent med om dette er godkjent av bygningsmyndighetene, men styret har godkjent det såvidt jeg vet. Vi gjorde endringer på innredningen i omkledningsrommet i 2020 og fikk montert en skreddersydd løsning fra Garderobe Eksperten.

    24 Er det andre forhold av betydning ved eiendommen som kan være relevant for kjøper å vite om (f.eks. rasfare, tinglyste forhold eller private avtaler)?
    Ja. Forrige eier hadde et kjøleskap som lekket og over tid dannet det seg noe ujevnheter i parketten bak kjøleskapet. Dette ble utredet i forbindelse med oppussing av kjøkken i 2020 og det ble gjort målinger for å verifisere at fukt ikke hadde satt seg i vegger eller dannet råte. Skaden ble dekket av borettslagets forsikring (kontantoppgjør) og skadet del av parketten ble fjernet og det ble montert integrert kjøleskap.

    26 Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedr. eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt fellesgjeld?
    Ja. På generalforsamlingen i 2022 ble det vedtatt at styre skal innhente tilbud for oppussing av fellesområder, takterrasse og grøntområdet i 1. etg over parkeringsplassen for Hasle Torg kjøpesenter.

    28 Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i sameiet/laget/selskapet (fellesareal eller i andre boliger)?
    Ja. Det har vært rapportert funn av skjeggkre i Grenseveien 56 i 2021 og det ble i den sammenheng foretatt skadedyrsbehandling i alle leiligheter og fellesområder. Foreløpig har det ikke vært rapportert om funn av skjeggkre i Grenseveien 58.

    Kun hvitevarer som er spesifikt angitt i salgsoppgaven, følger med. Dette gjelder uavhengig av om hvitevaren(e) eventuelt kan anses som integrerte.
  • Det er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.
  • Se vedlagte kart i annonse. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger. For kollektivtilbud se www.ruter.no.
  • Blokken fremstår med yttervegger i pusset konstruksjon. Leilighetens etasjeskillere i betong. Yttertak i flat konstruksjon, antatt tekket med papp og beslag. Se vedlagte tilstandsrapport utført av Glenn-Erik Larsen for ytterligere teknisk beskrivelse av eiendommen.
  • 5.et: 57 BRA

    Følgende rom inngår i primærareal:
    Inngangsparti, stue med kjøkken, soverom med walk-in garderobe samt baderom. Innglasset balkong inngår i sekundærareal.
  • Se punktet om standard samt løsøre- og tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
  • Varmtvann og fyring via fjernvarme, varme i boligen fordeles via radiatoranlegg.
  • Tomtens grunnareal: 4540 kvm.
  • Det medfølger ikke parkeringsplass.
  • Offentlig.
  • Forretningsfører: USBL
  • Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være tilgjengelig hos meglerforetaket. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i borettslagets styre og/eller generalforsamling.

    Styrets arbeid 2021
    Styret har i 2021 arbeidet med følgende aktiviteter ihht. borettslagets vedtekter, mer spesifikt ihht. § 5-2 Borettslagets vedlikeholdsplikt:

    - Smittevernsarbeid
    Styret har jobbet aktivt med smittevern i borettslaget i 2021 ved hjelp av økt vasking i fellesarealene. Frembringelse av retningslinjer for bruk av heis i forbindelse med smittevern. Smittevernsinstrukser til leverandorer for arbeid i fellesarealet og i andelsleilighetene.

    - Oppgradering av borettslagets brannvarslingssystem
    Styret, sammen med Norsk Brannvern AS, paåbegynte arbeidet med oppgradering av brannvarslingssystemet i 2020 som endelig ble ferdigstilt i 2021. Arbeidet hadde basis i vedtak fra ekstraordinørt årsmøte i 2019. Styret valgte en oppgradering som tok i bruk eksisterende branntavle i borettslaget med installasjon av kablede brannvarslere. Skader på fasaden i fellesområdet oppsto grunnet boring fra arbeidet som er tiltenkt å utbedres under nytt fasadeoppgradering (bl.a. maling) av felles gang og oppganger. Arbeidet inkluderte koordinering av tilgang til alle leilighetene mellom beboere og tjenesteleverandører.

    - Behandling mot skjeggkre i alle andelsleiligheter
    Registrerte funn av skjeggkre i flere andelsleiligheter i begge blokkene (Grenseveien 56 og 58) i starten av 2021 førte til at det ble igangsatt behandling mot skjeggkre i regi av styret grunnet arbeidsomfanget. Arbeidet inkluderte kontakt med borettslagets forsikringsselskap og koordinering av tilgang til alle leilighetene mellom beboere og tjenesteleverandører.

    - Utskifting av balkongglass med sprekker og korreksjons av vinduer
    Styret satte i gang prosjekt med Altiglass AS vedrørende utskifting av balkongglass og korreksjon av vinduer som var tiltenkt ferdigstilt i 2021. Grunnet forsinkelser grunnet Covid-19 smittevern, samt mangel på mannskap på leverandøren, er prosjektet nå tiltenkt ferdigstillelse i 2022. Prosjektet har basis i en forsikringssak grunnet produksjonsfeil i balkongglass hos noen andeler.

    - Ukentlige HMS arbeid.
    Dette omfatter kontroll av lekeplass, tak, heis, ventilasjon, brannvarsling, elektrisk anlegg og VVS.

    - Alle kontroller og eventuelle utbedringer gjennomføres i samarbeid med autoriserte leverandører.
    Kontakt med beboere, besvarelser på varsler og henvendelser per telefon og epost, loggføring av henvendelser fra beboere, registrering og oppfølging av nye beboere, oppdatering av hjemmesiden med nyttig info til beboerne, oppfølging av leverandører og avtaler samt forsikringssaker.

    - Løpende vedlikehold av bygningsmassen.

    Vedtak på ordinær generalforsamling i borettslaget datert 10.05.2022
    5.2 Vann og oppvarming
    Vedtak: Vedtak i generalforsamlingen 2021: Muligheten og kostnaden knyttet til individuelle målere for vann og oppvarming i hver enhet utredes. Eventuelt gjennomføring av tiltak må vedtas ved ny generalforsamling. Generalforsamlingen gir styret mandat til å utrede og kartlegge målere i borettslaget og finansiering. Styret presenterer dette på generalforsamling. Protokolltilførsel fra andelseier Roum: Styret undersøker i samarbeid med Usbl hvor mye energi tilsvarende borettslag har spart og finner konkrete anslag på kostnad, samt undersøker muligheten for å betale en engangssum pr leilighet.

    5.3 Lekeplass på fellesområdet nede
    Vedtak: Vedtak i generalforsamlingen 2021: Lekeplassen demonteres, og styret utreder alternativ bruk av plassen (en utbedring bør eventuelt sees i sammenheng med takterrasen). Generalforsamlingen vedtok fjerning av lekeplassen og tilrettelegging av grunnen.

    5.6 Oppgradering av ventilasjonsanlegg
    Vedtak: Løsning for bedre inneklima. Generalforsamlingen vedtok at styret kontakter GK Inneklima for kanalrens.

    5.7 Elektroniske låser på alle felles dører
    Vedtak: Nøkkelfritt borettslag. (Avfallsrom, sykkelboder, boder). Generalforsamlingen vedtok at styret innhenter tilbud på Usbl-nøkkelen.

    5.8 Bedre løsninger for sykler
    Vedtak: Sykkelstativer som går over 2 plan for å få bedre plass. Dørpumper som holder døren åpen en stund slik at hele familien får tid til å trille syklene sine igjennom døråpningen. Gjerne med samme dørbrikke som resten av dørene. Rutinemessig opprydding av sykkelbodene 1 gang i året. Fastmontert sykkelverksted. Vaskestasjon for sykler. Visuelt synlige oppslag på vegger med regler for bruk av boder og utstyr samt veiledning til reparasjon og sykkelvettsregler. Generalforsamlingen vedtok at styret innhenter tilbud på sykkelstativ som går over 2 plan og installerer stativene dersom dette kan utføres innenfor gjeldende budsjett.

    5.16 Sparkling og maling av innendørs fellesarealer
    Vedtak: Etter installasjon av nytt brannvarslingsanlegg, er det flere steder stygge "sår" i veggen. Flere andelseiere har bedt om at det blir sparklet og malt over disse. Generalforsamlingen vedtok at styret innhenter tilbud og vurderer om sparkling og maling i fellesareal kan tas innenfor ordinært budsjett.

    Mail fra styret datert 27.10.2022
    "Det er ikke planlagt noen store prosjekter i nær fremtid. Siden strømkostnadene har økt så mye den siste tiden, har styret valgt å legge de store prosjektene på is. Normalt vedlikehold og økte kostnader gjør at vi ikke kan love at husleien vil forbli uendret."
  • Det er utlyst parallell avklaring av forkjøpsretten og avklaring skjer kort tid etter endt budrunde. Konferer megler for ytterliggere informasjon.
  • Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.
  • Fra borettslagets husordensregler
    11. Ved anskaffelse av dyr skal søknad om dette rettes til styret. Det henstilles til at hundeeiere lufter hundene utenfor borettslagets plener og at regler for båndtvang overholdes. Videre så gjelder det at dyrene ikke skal være til sjenanse for beboerne. Eksempelvis skal ikke dyr ha mulighet til å gjøre fra seg i sandkassen eller ellers på fellesareal.
  • Gjensidige
    Gjensidige
    Polisenummer: 79854404
  • Formuesverdi som primærbolig kr 1 271 832 per 21.12.22
    Formuesverdi som sekundærbolig kr 4 578 894 per 21.12.22
  • 10 245 pr. mnd. Forretningsførsel, drift og vedlikehold, komm. avg., vaktmestertj., felles forsikring, varmtvann, fjernvarme, renter og avdrag lån, miljøfond, TV-pakke fra Telia.
    Borettslagsmodellen innebærer at en andelseier kan bli ansvarlig for felleskostnader andre andelseiere ikke betaler, herunder felleskostnader for usolgte andeler i et prosjekt. Enkelte borettslag er tilknyttet en sikringsordning som reduserer borettslagets risiko for tap på grunn av andelseiernes betalingsmislighold. En avtale om sikringsordning kan sies opp, være tidsbestemt og beløpsmessig avgrenset.

    Felleskostnadene er fordelt slik:
    Renter kr. 89,-
    Felleskostnader kr. 2809,-
    Renter IN kr. 1004,-
    Avdrag IN kr. 5228,-
    Renter kr. 89,-
    Avdrag kr. 58,-
    Lånekostnader kr. 80,-
    Miljøfond kr. 53,-
    Fjernvarme kr. 924,-

    Oppvarming og varmtvann
    Fjernvarme er ikke inkludert i felleskostnadene til drift, men eget tillegg på giroene. Ingen avregning, følger samme brøk som felleskostnadene.
  • Andel fellesgjeld kr 718 314,- pr. 28.11.22.
    Andel fellesformue kr 30 128,- pr. 28.11.22.
  • Borettslagets totale lån
    Lånenummer: 114974470, Den Norske Stats Husbank
    Annuitetslån, 4 terminer per år.
    Rentesats per 28.11.2022: 1.72% pa.
    Antall terminer til innfrielse: 40
    Saldo per 28.11.2022: 55 508 307
    Andel av saldo: 683 310
    Første termin/første avdrag: 01.07.2013 (siste termin 01.10.2032)
    IN-ordning: Det er anledning til å nedbetale på lånet den 15. mars og 15. september, forutsatt flytende rente. Usbl må kontaktes senest to uker før nedbetaling.

    Lånenummer: 93727004600, Handelsbanken
    Annuitetslån, 4 terminer per år.
    Rentesats per 28.11.2022: 4.25% pa.
    Antall terminer til innfrielse: 90
    Saldo per 28.11.2022: 3 320 560
    Andel av saldo: 25 379
    Første termin/første avdrag: 30.06.2020 (siste termin 31.03.2045)
    Annuitet, etterskuddsiv betlaing 2,3% flytende rente.
    Ingen avtale om individuell nedbetaling av fellesgjeld på dette lånet.

    Lånenummer: 93727005046, Handelsbanken
    Annuitetslån, 4 terminer per år.
    Rentesats per 28.11.2022: 4.25% pa.
    Antall terminer til innfrielse: 53
    Saldo per 28.11.2022: 1 259 200
    Andel av saldo: 9 624
    Første termin/første avdrag: 30.03.2021 (siste termin 30.12.2035)
    Annuitet, fasttermin, flytende rente
  • Borettslaget har en avtale med Skadeforsikringsselskapet Borettslagenes Sikringsordning AS. Varighet av avtalen/oppsigelsesvilkår: Borettslag som har tegnet seg for sikring kan si opp avtalen innen 1. desember med virkning fra kommende årsskifte. Etter borettslagslovens bestemmelser skal vedtak om oppsigelse av forsikringen gjøres av borettslagets generalforsamling. Forsikringsselskapet kan til enhver tid si opp en avtale med forsikringstaker dersom forsikrede ikke oppfyller de krav som er lagt til grunn ved første gangs forsikring. For øvrig gjelder forsikringsavtalelovens regler.
  • Utover det som er nevnt under felleskostnader, påløper kostnader til for eksempel strøm, fyring/brensel, innboforsikring og innvendig vedlikehold. Det gjøres videre oppmerksom på at kommunen har innført eiendomsskatt. For andels-/aksjeboliger faktureres dette av forretningsfører i tillegg til felleskostnadene.

    Eiendomsskatt
    Eiendomsskatt faktureres fra myndighetene til borettslaget. Dette inngår ikke i felleskostnadene og blir derfor viderefakturert eier i mai måned og oktober måned. Kravet følger boligen og det er eier som er ansvarlig for betaling (dersom kravet har forfall før overtagelsestidspunktet, er det selgers ansvar og dersom kravet har forfall etter overtagelse er dette kjøpers ansvar).
  • Det er utstedt ferdigattest på eiendommen datert 02.12.2010. Ferdigattesten omfatter oppføring av to boligblokker med garasjeanlegg og begrenser seg til 2 av 4 blokker på den tidligere adressen Grenseveien 50. Ferdigattest kan fåes ved henvendelse til megler.

    Bygget omfattes av byggesak med saksnr. 200408690
    Grenseveien 56 - 58. Oppføring av to boligblokker og garasjeanlegg. Byggetrinn 1 - Blokk 1 og 2. Forhåndskonferanse med saksnr. 200402963 er arkivert i saken. Tidligere adresse: Grenseveien 50. Status: Saken er avsluttet.
  • Med godkjenning fra styret er utleie tillatt for inntil 3 år, dersom andelseier selv eller person nevnt i Borettslagsloven § 5-6 (3) har bebodd eiendommen i minst ett av de to siste årene.
  • Eiendommen er konsesjonsfri.
  • Det er ikke odel på eiendommen.
  • Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.
  • Borettslaget har lovbestemt første prioritets pant i andelen for opptil 2 G (folketrygdens grunnbeløp). Pantet dekker borettslagets krav på felleskostnader samt andre krav borettslaget måtte få mot andelseieren. Kommunen har legalpant i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav.

    Heftelser på borettslagets grunnboksblad
    2007/374580-3/200 Bestemmelse om parkering
    07.05.2007 rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:127 Bnr:70 Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten. Overført fra: 0301-127/85 Gjelder denne registerenheten med flere

    2007/374580-6/200 Erklæring/avtale
    07.05.2007 Bestemmelse om gjensidig bruk av grunn. Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten. Overført fra: 0301-127/85 Gjelder denne registerenheten med flere

    2007/374580-7/200 Best. om vann/kloakkledn.
    07.05.2007 Rettighetshaver:OSLO KOMMUNE Org.nr: 958935420 Med flere bestemmelser Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten. Overført fra: 0301-127/85 Gjelder denne registerenheten med flere

    2007/374580-8/200 Best. om vann/kloakkledn.
    07.05.2007 Med flere bestemmelser Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten. Overført fra: 0301-127/85 Gjelder denne registerenheten med flere

    2007/465304-1/200 Erklæring/avtale
    11.06.2007 rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:127 Bnr:70 Bestemmelse om informasjons- og reklameskilt. Med flere bestemmelser. Gjelder denne registerenheten med flere

    2007/509218-1/200 Pantedokument
    25.06.2007 BELØP: NOK 169.295.896 Panthaver:HUSBANKEN Org.nr: 942114184 Uomsettelig

    2007/547505-2/200 Fellesobl. for bor.innsk.
    06.07.2007 BELØP: NOK 29.328.841 Panthaver:Fremt. Andelseierne I Brl Grensevn 56-58,951024805 Lnr: 10009771

    2020/2487342-1/200 Pantedokument
    20.05.2020 21:03 BELØP: NOK 5.000.000 Panthaver:HANDELSBANKEN EIENDOMSKREDITT FILIA Org.nr: 991303995 Elektronisk innsendt

    2020/3047017-1/200 ** Massetransport
    18.09.2020 13:11 Fra:HANDELSBANKEN Org.nr: 971171324 Til:HANDELSBANKEN EIENDOMSKREDITT FILIA Org.nr: 991303995 Elektronisk innsendt

    Grunndata
    2007/454288-1/200 Seksjonering
    07.06.2007 opprettet seksjoner: snr: 1 formål: Samleseksjon bolig tillegsdel: Bygning og grunn sameiebrøk: 8678/11213
  • Eiendommen er regulert til bolig- og næringsformål i byggeområde for bolig, kontor, forr., og bevertning. S-4065, 14.4.2004 se reg.best. Naboeiendommen er tomt for bolig, forretning, kontor, bevertning. S-4651, 29.8.12 og det bemerkes at det foreligger en foreløpig plan, off. ettersyn 14.12.20 - 15.2.21. ref. 201609079. Vi oppfordrer alle interessenter til å gjøre seg kjent med reguleringen i området, og således også reguleringskartet vedlagt salgsoppgaven.
  • Andelsnr. 1503 Orgnr. 951024805 i Oslo kommune
  • Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
  • Partene skal signere kjøpekontrakt etter aksept av bud.
  • Overtakelse etter nærmere avtale med selger.
  • Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til MNOK 14. I den forbindelse har selger utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
  • Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Meglerforetaket mottar kr 2 300/2 700/2 600 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av PLUSS.
  • Alle som skal selge eller leie ut bolig må som hovedregel energimerke boligen og fremskaffe en energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal på mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og eier er selv ansvarlig for at opplysningene er riktige. For ytterligere informasjon se www.energimerking.no. Dersom eier har energimerket boligen vil komplett energiattest fås ved henvendelse til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form.
  • Listen over løsøre og tilbehør utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020, legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er tilgjengelig hos oppdragsansvarlig samt på www.nef.no. Til orientering er det full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg.

    Åpen hylle over kjøkkenøy, hengende lampe på kjøkkenet, fastmontert spotskinne samt alle hvitevarer, inkludert integrert kaffemaskin medfølger salget.

    Annet fastmontert invetar inkludert TV-benk, TV på vegg samt hyller kan medfølge etter avtale med selger.
  • Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning
  • Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud.

    Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel.
    Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2).

    Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen.

    Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
  • Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Gruppen AS og konsernets produktselskaper om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med oppdragsansvarlig for et uforpliktende tilbud vedrørende finansiering. Meglerforretningene kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
  • Det er avtalt provisjon tilsvarende 1,35 % av kjøpesum inkludert fellesgjeld for gjennomføring av salgsoppdraget på denne eiendommen.
    I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke:
    Tilrettelegging kr. 19.900,-
    Visninger/Overtakelser kr. 3.890,- pr. stk.
    Oppgjørshonorar kr. 4.990,-
    Markedsføringspakke kr. 16.990,-
    Prospektpakke kr. 3.990,-
    Meglerpakke kr 1.955,-
    Meglerlisens kr. 425,-
    Grunnboksspørringer kr. 990,-
    Innhenting av informasjon fra forretningsfører kr 1.000,-
    Eierskiftegebyr til forretningsfører kr. 6.115,-
    Tinglysning av panterettsdokument med urådighetserklæring kr. 480,-
    Sikkerhetsstillelse kr. 850,- + 0,25 promille av salgssum.
    Dersom handel ikke kommer i stand har oppdragstaker krav på dekning påløpte utlegg, samt vederlag for utført arbeid med kr. 2.490,- pr. time inkl. mva begrenset oppad til kr. 24.900,-.
  • Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
  • Dersom annet ikke avtales, sendes skjøte/hjemmelsdokument for tinglysing i etterkant av overtakelse.
  • Eirik Schultz
    Gabriella Rene Rodriguez
Marius Aasen

Megler

Marius Aasen

90 07 78 00

Send e-post

Få beskjed når lignende
boliger kommer for salg

Få en verdivurdering

Siste boliger

Meld deg på vårt nyhetsbrev