aktiv-eiendomsmegling
Solgt
Stuen er åpen, lys og luftig. Her er det lett å føle seg hjemme!

Oslo Monrads gate 1A

Lys og sjarmerende leilighet med god planløsning. Flott bakhage. Lave strømutgifter. Fyring og varmtvann inkl.

  • BRA 39 m²
  • OMKOSTNINGER21 125
  • TOTALPRIS INKL. OMKOSTNINGER3 864 217
  • EIENDOMSTYPELeilighet
  • EIERFORMAksje
  • BYGGEÅR1 939
  • AREALP-rom 39 m²
  • ANDEL FELLESGJELD193 092
  • FELLESKOST./MND3 548
  • TOMT2 332 m²
  • EIERFORM TOMTEiet tomt
  • ENERGIMERKINGG
  • 3 650 000,- (Prisantydning)
    193 092,- (Andel av fellesgjeld)
    --------------------------------------------------------
    3 843 092,- (Pris inkl. fellesgjeld)

    Omkostninger
    5 000,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt))
    2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
    3 850,- (Noteringsgebyr forretningsfører)
    9 475,- (Transportgebyr)
    --------------------------------------------------------
    21 125,- (Omkostninger totalt)
    --------------------------------------------------------
    3 864 217,- (Totalpris inkl. omkostninger)

    NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning.

Monrads gate 1A, Oslo

  • Eiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport. Denne er vedlagt salgsoppgaven. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2 og 3.

    Bygningsdeler med TG2:

    BALKONG/ TERRASSE
    TG 2 er satt med tanke på beskrevet manglende rekkverkshøyde i henhold til dagens forskriftskrav samt at tretremmer på deler av gulv er vesentlig preget av aldring, råteskader og har stedvis gått i oppløsning. Det anbefales å fjerne tretremmer på gulv samt fjerne trebenk montert på del av gulv på grunn av fallsikring ut av balkong.

    VINDUER/DØRER
    TG-2 er satt med tanke på at balkongdør er utvendig preget av mindre sprekkdannelser i trevirke i nedre del av dør, at dørgrep til balkongdør er slarkete og ikke festet tilfredstillende samt at dørgrep er vanskelig å åpne/lukke. Forøvrig ble det ikke registrert skader eller behov for tiltak utover normalt vedlikehold. Vinduer og dør fra 1990 har nådd over halvparten av forventet funksjonstid. Det vil være større risiko for punktering av glass og større behov for vedlikehold i tiden som kommer. Vedlikehold/ overflatebehandling må påregnes.

    ELEKTRISK
    Sikringsskapet er plassert i felles trappeoppgang med automatsikringer. Hovedsikringen er på 25 ampere. Kurs 4, 5 og 6 i sikringsskapet er montert nye i 2013 i forbindelse med baderomsrehabiliteringen. TG-2 er satt med tanke på at det ikke er foretatt en kontroll av det elektriske anlegget i leiligheten de siste 5 år. Undertegnede har ikke elektrokompetanse, og det elektriske anlegget er derfor ikke faglig vurdert. Det anbefales på generelt grunnlag å rekvirere en el-takstmann/elektriker dersom korrekt tilstand for det elektriske anlegget ønskes.

    VANNBÅREN VARME
    Levetidsbetraktninger til radiatorer er 60-80 år. TG-2 er satt med tanke på alder på radiatorer og radiatorrør i leiligheten fra byggeår. Alder er i seg selv et symptom på slitasje/utidsmessighet/svikt, osv. Det må påregnes å skifte radiatorer på sikt.

    GULV
    TG-2 er satt med tanke på lokal sårskade på laminat plate i kjøkken, laminat gulv i stue er preget av bruksslitasje ved at skjøter har løftet seg noe samt en slagskade, lokalt noe svikt og nivåforskjell i høyde på laminat plater i kjøkken og lokalt manglende gulvlist i sovealkove.

    ANNET UTSTYR
    TG-2 er satt med tanke på alder på to markiser foran balkong, at markiseduk i begge tilfeller er preget av bruksslitasje samt funksjonsfeil ved at heve/senke funksjonen til en markise er defekt.

    Øvrig standard

    KJØKKEN
    Eldre, malt, plassbygget innredning fra byggeår med heltre benkeplate og nedfelt rustfri oppvaskkum samt ettgreps kjøkkenbatteri. Fliser over benk. I tillegg, lys, glattlakkert dørfront og skapstammer fra IKEA fra senere tid med heltre benkeplate. Frittstående komfyr med keramisk platetopp (2020), eldre oppvaskmaskin og kjøl/frys. Det er montert stoppekraner til tappesteder i benkeskap i kjøkken. Det er ikke etablert komfyrvakt. Kjøkkeninnredningen fremstår som normalt godt ivaretatt. Innredningen vurderes å være i funksjonell tilfredsstillende stand og ingen symptom på fukt ble påvist i utsatte soner.

    BAD/WC
    Badet ble rehabilitert i 2013 i selskapets regi med blant annet plast gulvsluk med klemring for foliemembran. Flislagte overflater på gulv og vegger.
    Porselensservant med et greps servantbatteri og servantskap. Speilskap med overliggende lyslist over servant. Veggklosett. Veggmonterte, svingbare dusjvegger av herdet glass og termostat dusjbatteri. Opplegg vaskemaskin. Veggmontert håndkletørker tilkoblet sentralvarmeanlegget.

    BALKONG
    Vestvendt balkong på ca 7,0 kvm. Balkongen er oppført med betong gulv. Rekkverk av dels stål- og aluminiums konstruksjon. Eldre defekte tretremmer på deler av gulv.

    ELEKTRISITET
    Det ble fremvist Samsvarserklæring for elektrisk arbeid utført i forbindelse med baderomsrehabiliteringen i regi av selskapet, datert 11.12.2013. Sikringsskapet er plassert i felles trappeoppgang med automatsikringer. Hovedsikringen er på 25 ampere. Kurs 4, 5 og 6 i sikringsskapet er montert nye i 2013 i forbindelse med baderomsrehabiliteringen.

    VINDU/DØRER
    2-lags isolerglass vinduer fra 1990 i stue og fra 2012 i kjøkken. Luftespalte er montert i vindusrammer. 2-lags isolerglass vinduer fra 1990 i balkongdør i stue. Dør mot fellesareal er brann- og lyd klassifisert (B30 og dB35) med sikkerhetslås og kikkehull. Fabrikasjonsår 1990. Eier har ikke nøkkel til sikkerhetslås.

    GULV
    Fliser i bad, vinyl fliser i entre, laminat plater i kjøkken, forøvrig laminat gulv.

    VEGGER
    Fliser i bad, malt mur i entre, tapet og malt mur i kjøkken, forøvrig malt mur/plater/tapet.

    TAK
    Malte plater i bad, forøvrig malt mur. Takhøyden i stue er målt til 2,66 m.

    Kun hvitevarer som er spesifikt angitt i salgsoppgaven, følger med. Dette gjelder uavhengig av om hvitevaren(e) eventuelt kan anses som integrerte.
  • Beliggenheten er attraktiv med gangavstand til "alt". T-banen på Tøyen ligger 2 minutters gange fra leiligheten. Nærmeste bussholdeplass er 1 minutt unna, 20 bussen tar deg på tvers av byen. Kort gangavstand til Oslo Bussterminal (ca. 10minutter) og til Oslo S / Karl Johans gate (15 min).

    Leiligheten ligger i en av Tøyens mest populære gårder. Aksjelaget kan vise til god vedlikeholdshistorikk, og fellesarealene ble i sin tid kåret til Oslos beste hageanlegg. Aksjelaget har en årlig sommerfest, der de står for mat og drikke, har quiz og live-band i et telt ute i hagen.

    Dette er et spennende område i utvikling. Med Botanisk hage som nærmeste nabo, ligger alt til rette for piknik med gode venner, eller en hyggelig lunch på Handwerk Botaniske. Nærmeste bysykkelstativ ligger mellom leiligheten og T-banestasjonen. Tøyenparken hvor den populære Øya festivalen arrangeres ligger like opp i gata og er kun en kort rusletur unna.

    Videre er Ola Narr / Tøyenparken et sted med fine løpemuligheter. På toppen har man utsikt utover hele Oslo og bratte bakker som brukes til skihopp og aking vinterstid. I tillegg er det store grøntområder langs Akerselva som egner seg godt for søndagsturer. Også Ekeberg skulpturpark, Kampen og Vålerenga med Svartdalen er hyggelige turområder. Sørenga har de seneste årene blitt en populær badeplass under sommerhalvåret.

    Leiligheten ligger i kort gangavstand til Tøyen Torg med Postkontoret, Skatten og Tøyen Startup Village for å nevne noe. Pizzaen på Postkontoret er verdt et besøk! Og med både populære Grådig, Brutus og Golden Chimp et par minutter unna, er du sikret mange gode matopplevelser. I nærområdet ligger flere matbutikker (Rema 1000, KIWI, Bunnpris, Joker), apotek, vinmonopol, en rekke frukt- og grønt butikker, bakerier og kafeer.
  • Det er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.
  • Det vil bli satt opp AKTIV-visningsskilt under visning.
  • Lavblokk i 4 etasjer pluss råloft beliggende til offentlig gate. Adkomst til leiligheten via internvei og trappeoppgang fra Monrads gate.
    Lavblokken er oppført med betong grunnmur, støpte kjellergulv. Murkonstruksjon forblendet med teglstein. Dekker/etasjeskillere i armert betong. Flatt tak med innvendig taknedløp, tekket med papp/folie.
  • 4. etg
    P-rom: 39 kvm
    BRA: 39 kvm

    Følgende rom inngår i primærareal:
    Entre, bad/wc, kjøkken med spiseplass, stue med utgang til balkong, sovealkove.

    Utover overnevnte areal disponerer leiligheten en loftsbod på ca 6,4 kvm.
    Felles vaskeri og sykkelrom.
  • Se punktet om standard samt løsøre- og tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
  • Sentralvarme tilkoblet fjernvarmeanlegg i 2019.
    Radiator og radiatorrør fra byggeår. Nyere radiatorkraner i leiligheten fra senere tid, ukjent år.
    Vannbåren gulvvarme i bad fra 2013.
  • Tomtens grunnareal: 2 332 kvm.
  • Det er gode parkeringsmuligheter i området. Gateparkering etter gjeldende bestemmelser.
  • Offentlig. Kopi av tinglyste avtaler vil bli utlevert ved henvendelse til megler.
  • Aksjeselskapet består av 247 leiligheter knyttet til aksjer. AS Tøyenparken Boligselskap er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 921580029, med følgende adresser: Monrads gate 1 A-E, Monrads gate 3 A-D, Ringgata 2 A-E og Ringgata 4 A-E.

    -Boligselskapet har avtale med Vaktmesterkompaniet om plenklipping, beskjæring og utskiftning av flerårige vekster samt gartnerfaglig vedlikehold.
    -Boligselskapet har avtale med Anticimex om bekjempelse av rotter og skadedyr.
    -Selskapet leier inn container fordelt over en periode på tre dager to ganger pr år.
    -Selskapet har fast avtale med firmaet NM-Rør. Avtalen innebærer faste timepriser og at deler faktureres iht. grossistenes delepriser samt døgnvakt.
    -Multiconsult er selskapets faste bygningstekniske rådgivere. Selskapet bestiller ved behov tjenester både på bygning/konstruksjon, rør og VVS inkludert fyrhus, el-installasjoner o.l.
    -Selskapet har rammeavtale for vask av søppeldunker og søppelhus/miljøhus med firmaet NIWI. Det gjennomføres vask sommer og høst for å forebygge lukt- og skadedyrproblemer på eiendommen.

    Langsiktig vedlikeholdsplan
    Styret har fått utarbeidet en tilstandsrapport gjennomført av OBOS prosjekt.

    Tidlegere utført vedlikehold/investeringer:
    2017-2019: Bytte av kjellerdører og ytterdører. Nytt låssystem. Nye postkasser. Utskiftning av gammel oljefyr til ny fjernvarmeløsning. Montering av isstoppere på samtlige tak.
    2012-2013: Våtromsrehabilitering samtlige baderom. Utskiftning av røropplegg for varmt og kaldt vann samt avløpsrør. Montert brannslange under kjøkkenbenk. Montert termostatventiler på samtlige radiatorer for bedre temperaturregulering. Etablert opplegg for ytterligere strømkurs i sikringsskap som beboer selv kan velge å få lagt inn senere. Branntetting rørgjennomføringer. Bunnledninger nedstøpt i kjellergulv ble etter rehabilitering i leiligheter vasket og inspisert med kamera. Ledningsnettet ble rehabilitert med strømpeforing på innsiden av rørene. Etablering av aggregat for ventilasjon med varmegjenvinning på loft. I tillegg installert varmepumper som sørger for oppvarming av varmtvann som sirkulerer hele året i baderomsgulv og håndkleholder på vegg på bad. Maling av vegger i samtlige oppganger installert branndører mellom delte kjellere. Utskiftning av røropplegg for vann/varme/sanitæranlegg i fellesarealer i kjeller
    2010-2012: Reklamasjonsarbeider på deler av takrenner installert i 2009 som lakk i skjøtene. Benker og bord til bruk i hagen ble pusset og overflatebehandlet. Aksjeleilighet med adresse Ringgata 2E og solgt og innlemmet i de øvrige aksjeleilighetene. Skiftet elektrokjele i fyrhus. Skiftet 2 stk. ekspansjonstanker i fyrhus
    2009-2010: Utskiftning av undertak samt legging av teglstein på tak. Utskiftning av takrenner og taknedløp, samt nye varmekabler i takrenne. Vask og impregnering av fasaden. Utskiftning av ødelagt tegl i fasaden, samt nye vertikale fuger. Utskiftning av ca. 1/3 av vinduene (ca. 250 stk. vinduer eldre enn 1990 samt enkelte balkongdører). Pussing av samtlige piper utvendig, samt skiftet beslag og duenetting. Samtlige vinduer og balkongdører malt
    utvendig. Samtlige balkongdekker behandlet inkludert sidekant. Maling av samtlige oppganger (vegger og gelender samt rundt vinduer). Maling av kjellergulv (ikke medtatt vaskerier). Kjellerdørene ble pusset og lakket, samt listverk og terskler utbedret. Utvendig treverk i hagen, samt utvendige søppelhus pusset og behandlet med beis. Forsterket innfesting av ytterdører. Skiftet ringetablå i samtlige oppganger.
    2007-2008: Drenering av grunnmur for bygningene Monrads gate 1A-C. Det ble gravet grøft langs muren mot gårdsveien og lagt rør og gjenfylt med drenerende masser. Reparert nedløpsrør fra tak, som er ført ned under kjellergulvet. Med disse tiltakene skal grunnmuren og bygnings-konstruksjonen være sikret mot fremtidige fuktskader. Samtidig med dreneringsarbeidet ble gårdsveien i Monrads gate 1-3 utbedret. Belegningssteinen ble tatt opp, og det gamle bærelaget fjernet. Det er lagt ny fiberduk, og nytt bærelag som fundament for belegningssteinen. Kapasiteten på utendørs sykkelparkering i stativ ble doblet i Monrads gate, og oppussingen av sykkelrommet utenfor Monrads gate 1C ble ferdigstilt.
    Redskapsrom i kjelleren i Ringgata 2B oppgradert til møterom.
    2001-2002: Oppgangene i Monrads gate ble malt i november 2001, mens oppgangene i Ringgata ble malt i januar. På takene ble ca. 100 luftepip reparert for å unngå at murpuss og stein løsner og faller ned.
    1998-2000: Utskifting av alle loftsluker og loftsvinduer, maling av vinduskarmer på alle fasader, vask/høytrykkspyling og impregnering av alle teglfasader, overflatebehandling av alle balkongplater, maling av karnapper, trapperomsfasader og sokler. I tillegg ble det tatt med reparasjon av gulvene i vaskeriene, og utskifting av pipeløp i fyrhus.

    Utførte vedlikeholdsarbeider i 2020:
    -Installasjon av nye sirkulasjonspumper for radiatoranlegget
    -Rens av takrenner
    -Utskiftning av ventilasjonsanlegg, utbedret elektrisk anlegg og installert fettutskiller tilknyttet restaurant i Monrads Gate 1A
    -Utbedring av varme på bad. I forbindelse med baderomsrehabiliteringen i 2013 ble det installert varmepumper på loftene som ble koblet på avtrekksanlegget for å gjenvinne varme og bruke dette som vannbåren energikilde på badene. Hver oppgang er koblet til en krets som sirkulerer
    varmtvann gjennom gulvet og håndkleholderen over toalettet. Etter en stund har det vist seg at dette anlegget ikke har fungert som forventet, og mange har opplevd at varmen har forsvunnet delvis eller har manglet i enten håndkleholder eller i gulvet. Boligselskapet har vært i løpende dialog med rørlegger, VVS - teknisk rådgiver og entreprenør på de badene som har vært rammet. Løsningen som har blitt gjort på de enkelte bad har vært å åpne ventilene slik at slammet som har samlet seg i rørene løsner. Dette har løst problemet midlertidig, men det har vist seg at dette bare har ført til at det grunnleggende problemet bare forflytter seg. Dette har derfor ikke vært en permanent løsning. Styret har sammen med Multiconsult fremmet dette som en reklamasjon overfor entreprenør AF Gruppen på den opprinnelige installasjonen. I løpet av mars 2021 skal alle bad være gjennomgått.

    Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være tilgjengelig hos meglerforetaket. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i aksjelagets styre og/eller generalforsamling.
  • OBOS Eiendomsforvaltning AS
  • Det praktiseres ikke forkjøpsrett i boligaksjeselskapet
  • Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.
  • Dyrehold er Ikke tillatt, jfr. Husordensreglene § 19. Styret kan søkes i spesielle tilfeller.
  • Gjensidige Forsikring
    Polisenummer: 79519925
  • Formuesverdi som primærbolig kr 885 233,- pr. 31.12.21
    Formuesverdi som sekundærbolig kr 3 186 840,- pr. 31.12.21
  • Totale felleskostnader pr. d.d. kr 3 548,- pr. mnd.
    Organisering som aksjelag innebærer at en aksjeeier kan bli ansvarlig for felleskostnader andre aksjeeiere ikke betaler. Enkelte aksjelag er tilknyttet en sikringsordning som reduserer aksjelagets risiko for tap på grunn av aksjeeiernes betalingsmislighold. En avtale om sikringsordning kan sies opp, være tidsbestemt og beløpsmessig avgrenset.
  • Andel fellesgjeld kr 193 092,- pr. 01.12.2022.
    Andel fellesformue kr 23 979,- pr. 31.12.2021.
  • Lånenr: 1OB928-98207367567
    Type: A
    Restsaldo: 59.155.986,-
    Restløpetid: 30 år 4 md.
    Term pr. år: 12
    Avdr.frihet til og med:
    Type rente: Flyt
    Rente (07.12.22): 3,98%
  • Aksjelaget er ikke tilknyttet en sikringsordning mot tap av felleskostnader.
  • Strøm og felleskostnader.

    Det gjøres oppmerksom på at det kan påløpe eiendomsskatt på boligen.
  • Det foreligger "ekspedisjonsdokument" fra 1939 på Våningshus. Et ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Dette dokumentet er førstesiden på byggesaken, hvor alle godkjennelser blir stemplet på (oppmålingssjefen, brannsjefen, helseråd, etc). Dette dokumentet kan være (ferdig) attestert, men i noen tilfeller er det bare registrert dato for byggeanmeldelse. Ved eldre bygårder er det som oftest dette dokumentet som vedlegges (attestert eller uattestert) for bekreftelse på at bygningen ble lovlig satt opp. Ekspedisjonsdokument kommer hovedsakelig i bygg som ble bygget på 1800-tallet og frem til rundt 1940-50.

    I tillegg er det utstedt ferdigattest på:
    - To nye vannledninger til bygg fra 2015.
    - Modernisering 48 bad fra 2015.
  • Med godkjenning fra styret er utleie tillatt for inntil 3 år, dersom andelseier selv eller person nevnt i Borettslagsloven § 5-6 (1) nr. 3 har bebodd eiendommen i minst ett av de to siste årene.
  • Eiendommen er konsesjonsfri.
  • Det er ikke odel på eiendommen.
  • Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.
  • Kommunen har legalpant i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. Aksjelaget har lovbestemt pant for aksjehavers forpliktelser overfor aksjelaget. Kontakt oppdragsansvarlig for ytterligere informasjon.
    Kommunen har legalpant i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne har panterett i seksjonen for krav mot sameieren som følger av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for hver bruksenhet svarer til to ganger folketrygdens grunnbeløp; jfr. lov om eierseksjoner § 31. Kontakt oppdragsansvarlig for ytterligere informasjon.

    1939/400547-2/105 Bestemmelse om bebyggelse
    19.01.1939
    Bestemmelse om benyttelse
    Forbud mot generende bedrift
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1939/403354-1/105 Best. om vann/kloakkledn.
    02.05.1939
    Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1939/404565-1/105 Erklæring/avtale
    24.06.1939
    Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
    Med flere bestemmelser
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1939/407494-1/105 Best. om vann/kloakkledn.
    11.11.1939
    Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1940/402131-1/105 Best. om vann/kloakkledn.
    26.03.1940
    Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1940/405918-1/105 Erklæring/avtale
    26.09.1940
    Bestemmelse om kloakkledning
    Med flere bestemmelser
    Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1943/403263-1/105 Erklæring/avtale
    17.06.1943
    Bestemmelser om brannvegg/-dør
    Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
    Gjelder denne registerenheten med flere

    1964/506967-1/105 Erklæring/avtale
    20.05.1964
    vedr. frysebokshus.
    Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet

    1993/64091-1/105 Erklæring/avtale
    14.12.1993
    Bestemmelse om trafostasjon/kiosk nettstasjon nr. 1769

    2004/38802-1/105 Erklæring/avtale
    10.06.2004
    Midlertidig dispensasjon fra Vegloven vedr. AVFALLSBOD
    Kan ikke slettes uten samtykke fra Direktøren for Plan- og
    Bygningsetaten i Oslo.

    2008/958324-1/200 Erklæring/avtale
    26.11.2008
    Rettighetshaver:HAFSLUND OSLO CELSIO AS
    Org.nr: 977296919
    Tidsubegrenset rett til vederlagsfritt å legge fjernvarmerør - 2xDN 500 på eiendommen
    Med flere bestemmelser
    Kan kun slettes av hjemmelshaver og rettighetshaver i fellesskap
    Gjelder denne registerenheten med flere

    2012/1034372-1/200 Pantedokument
    05.12.2012
    BELØP: NOK 84.250.000
    Panthaver:OBOS BBL
    Org.nr: 937052766
    Gjelder denne registerenheten med flere

    Grunndata

    1939/400400-3/105 Registrering av grunn
    13.01.1939
    Denne matrikkelenhet opprettet fra:Knr:0301 Gnr:229 Bnr:165

    1940/405060-2/105 Registrering av grunn
    17.08.1940
    Utskilt fra denne matrikkelenhet:Knr:0301 Gnr:229 Bnr:107

    1940/405061-2/105 Registrering av grunn
    17.08.1940
    Utskilt fra denne matrikkelenhet:Knr:0301 Gnr:229 Bnr:85

    1940/405062-2/105 Registrering av grunn
    17.08.1940
    Utskilt fra denne matrikkelenhet:Knr:0301 Gnr:229 Bnr:105
  • Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser kan sees hos megler.
  • Aksjebrevnr. 249 Orgnr. 921580029 i Oslo kommune
  • Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
  • Partene skal signere kjøpekontrakt etter aksept av bud.
  • Overtakelse etter nærmere avtale med selger.
  • Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til MNOK 14. I den forbindelse har selger utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
  • Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Meglerforetaket mottar kr 2 300/2 700/2 600 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av PLUSS.
  • Alle som skal selge eller leie ut bolig må som hovedregel energimerke boligen og fremskaffe en energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal på mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og eier er selv ansvarlig for at opplysningene er riktige. For ytterligere informasjon se www.energimerking.no. Dersom eier har energimerket boligen vil komplett energiattest fås ved henvendelse til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form.
  • Listen over løsøre og tilbehør utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020, legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er tilgjengelig hos oppdragsansvarlig samt på www.nef.no. Til orientering er det full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg.
  • Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning
  • Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud.

    Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel.
    Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2).

    Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen.

    Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
  • Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Gruppen AS og konsernets produktselskaper om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med oppdragsansvarlig for et uforpliktende tilbud vedrørende finansiering. Meglerforretningene kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
  • Det er avtalt provisjonsbasert vederlag og øvrige vederlag er sammenlagt på 1,00 % av salgssum inkl. fellesgjeld pluss kr 52 580,-. Direkte utlegg 6 500,-. Dette inkluderer tilrettelegging, markedsføring, prospekt, foto, visning, info offentlige registre og sikkerhetsstillelse. Meglerforetaket har krav på å få dekket alle kostnader foruten provisjon i henhold til oppdragsavtalen dersom avtalen trekkes. Alle beløp er inkl. mva
  • Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
  • Ingvild Brun Heldal
Marina Salvigsen

Megler

Marina Salvigsen

92 25 58 89

Send e-post

Få beskjed når lignende
boliger kommer for salg

Få en verdivurdering

Siste boliger

Meld deg på vårt nyhetsbrev