aktiv-eiendomsmegling
Velkommen til visning i Sandakerveien 101 A
Velkommen til visning i Sandakerveien 101 A

OSLO Sandakerveien 101A H0203

Flott 4-roms selveier - Hjørneleilighet- Stor innglasset balkong (sol 13-21) - Trappefri adkomst - Heis og garasje

  • kr 9 200 000
  • BRA-i 93 m²
  • 3 soverom
  • Prisantydningkr 9 200 000
  • Omkostningerkr 231 240
  • Totalpris inkl. omkostningerkr 9 431 240
  • ObjektstypeLeilighet
  • EierformEierseksjon
  • Byggeår2014
  • Soverom3
  • Felleskostnaderkr 4 902
  • Tomt5 903.3 m²
  • Eierform tomtEiet
  • Salgsoppdrag 9 200 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 230 000 (Dokumentavgift) 240 (Panteattest kjøper) 500 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 500 (Tinglysningsgebyr skjøte) 10 400 (Boligkjøperforsikring ? fem års varighet (valgfritt)) 2 800 (Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 231 240 (Omkostninger totalt) 241 640 (med Boligkjøperforsikring  - fem års varighet) 244 440 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 9 431 240 (Totalpris. inkl. omkostninger) 9 441 640 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring  - fem års varighet)) 9 444 440 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.

Meld deg på visning!

Påmelding
Velkommen til visning i Sandakerveien 101 A. Her får du en attraktiv og romslig hjørneleilighet med god planløsning og stor stue med plass til stort spisebord. Flott utsyn og godt med luft foran blokken.
  • Bygg fra 2014
  • Trappefri adkomst
  • Kjellerbod på ca 7 kvm
  • Innglasset balkong på ca 11 kvm. Sol fra kl 13 til kl 21 på sommeren
  • Balansert ventilasjon
  • Lave fellesutgifter som inkluderer: fjernvarme og oppvarming av varmt tappevann (a-konto)
  • Trappefri adkomst til leilighet og til garasjeplass
  • Meget gode kollektivtilbud rett utenfor
  • Tøffelavstand til alt "easy living"
  • Prioritet i Lillohagen FUS barnehage
  • Separat wc-rom i entré
  • Kommunen jobber nå med miljøgate utenfor. Positivt tiltak (se bilde)
Stue sett mot kjøkken

Sandakerveien 101A H0203, Oslo

  • Tomt
    5903.3m²

    Beskrivelse av tomt
    Tomten som sameiet eier er på 5 903,3 m². Fellesarealene er godt vedlikeholdt og består av blant annet gressplener, steinsatte internveier, sitteplasser med benker, prydbusker, blomsterbed, fontener, sykkelparkering og en lekeplass.

    Beliggenhet
    Meget attraktiv beliggenhet rett ved Lillo Gård, i et område hvor det er kort vei til alt du måtte trenge. Leiligheten ligger veldig sentralt med fem minutters gange til t-banen og gangavstand til forretninger, kafeer og spisesteder i nærområdet. Det er for øvrig dagligvare inne på Meny rett over gaten. Sandaker, Torshov og Storo har godt utvalg av service- og fritidstilbud. Nabolaget kan tilby flere restauranter og barer. Storo Storsenter er det naturlige valget for shopping. Bademuligheter finnes i Nydalen og oppover i Akerselva. Lett å komme seg ut i skogen. Hopper man på toget ved Grefsen stasjon så har man Varingskollen alpint senter noen få stopp unna. Det er flotte turmuligheter i området, med bl.a Akerselva rett utenfor døren. Akerselva renner gjennom Nydalen og er med på å forsterke den idylliske opplevelsen av området. Elven kan benyttes til både bading (Nydalsdammen og Nydalen badeplass) og fisking (Man kan fiske edelkreps og ørret visse deler av året.) . Følger du Akerselva som strekker seg mer enn 8 km fra Maridalsvannet i Maridalen og videre ned gjennom Nydalen forbi Lillo og til slutt ut ved Paulsenkaia i Bjørvika, kan du kombinere markatur eller bytur langs en elven. Langs elva er det mange historiske minner bl. a. 20 fosser og hele 45 bruer (en av de like utenfor leiligheten her) og flere badeplasser. Badeplassen i Nydalen ligger bare ett steinkast unna leiligheten. Maridalen har et fantastisk utvalg av turstier, både til fots, på sykkel og ski. Kort vei også til Sognsvann og Nordmarka, med alle sine muligheter. Like i nærheten ligger også Grefsenkollen, med fantastisk utsikt over hele Oslo og Grefsenkollen restaurant. For den treningsglade har man også SATS i Nydalen og på Storo samt Fresh Fitness, samtlige kun få minutter unna leiligheten. Nydalen er et knutepunkt for kollektiv transport, og man kan velge mellom trikk, buss, T-bane, flybuss eller tog, alt innenfor få minutters gangavstand. Med hyppige avganger og linjer i alle retninger kommer man seg enkelt dit man skal

    Adkomst
    Det vil bli satt opp AKTIV visningsskilt under visning.

    Barnehage/skole/fritid
    Det er mange flotte barnehager og skoler i nærheten Sandakerveien 101A - Lillohagen Fus barnehage (0-5 år) - Lillo Gård barnehage (0-5 år) - Sandakerveien Fus barnehage (1-5 år) - Fernanda Nissen skole (1-7 kl.) - Nordpolen skole (1-10 kl.) - Bjølsen skole (1-7 kl.) - Morellbakken skole (8-10 kl.) - Voldsløkka skole (8-10 kl.) - Nydalen videregående skole - Blindern videregående skole

    Skolekrets
    Sandakerveien 101A sogner til Fernanda Nissen Skole

    Offentlig kommunikasjon
    Sandakerveien 101A har svært gode kollektivmuligheter som gjør det enkelt å komme seg rundt i Oslo, uansett om du foretrekker buss, trikk, T-bane eller tog. Bare 1 minutt unna finner du bussholdeplassen Lillo Gård, der du kan ta busslinje 30 eller 58, som gir deg rask og effektiv transport til både sentrum og andre områder i byen. Trikken er også et veldig godt alternativ, med holdeplasser kun 5 minutters gange unna i Grefsenveien. Herfra går trikkelinje 11, 12 og 18, som tar deg direkte til sentrale steder som Majorstuen, Frogner, Grünerløkka og Oslo sentrum. For de som reiser med T-banen, ligger Storo og Nydalen stasjon bare 5 minutters gange unna. Fra Storo og Nydalen kan du ta linje 4 og 5. Begge linjene gir god dekning til både Oslo sentrum og utkanten av byen I tillegg er Grefsen stasjon bare 10 minutters gange fra Sandakerveien 101A. Her har du toglinjene RE30 og R31 Om du foretrekker å kjøre bil, er Oslo S bare 13 minutter unna, noe som gir enkel tilgang til både sentrum og E6 for videre reiser. Med så mange kollektivmuligheter rett utenfor døren, er Sandakerveien 101A et perfekt sted for deg som ønsker en fleksibel og praktisk reisehverdag i Oslo.

    Byggemåte
    Bygningen har betong grunnmur, og boligblokken er oppført med bærende konstruksjoner i støpt betong. Utfyllende vegger er antatt å være i isolert bindingsverk, og fasaden er hovedsakelig i teglstein. Dekker er støpt i armert betong. Yttertaket har en flat takkonstruksjon som antas å være tekket med papp eller folie. Vinduene og balkongdøren har 2-lags isolerglass, og det er installert en heve-/skyvedør mot balkongen. Inngangsdøren er brann- og lydklassifisert.

    Sammendrag selgers egenerklæring
    Har du kjennskap til eiendommen? Svar: Ja Når kjøpte du boligen? År: 2017 Hvor lenge har du eid boligen? Antall år: 7 Antall måneder: 4 I hvilket forsikringsselskap har du tegnet villa/husforsikring? Forsikringsselskap: LO favør innboforsikring Polise/avtalenr: 3434070 2. Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? Svar: Ja, kun av faglært Beskrivelse: Skiftet ut downlights i taket - til LED-lys Arbeid utført av: Fixel, Sinsenveien 51, Oslo

    Standard
    Eksempler på materialvalg: Gulv: Fliser på bad og toalett, 3-stavs parkett ellers. Vegger: Fliser på badet, malte slette flater ellers. Entré: Porttelefon med video. Godt med skap og skuffer. 3-stavs parkett på gulv. Ellers god plass til kommode og knagger. Alle soverom er samlet på rekke mot rolig bakgård. Wc-rom: Praktisk gjestetoalett i entré. Toalett, servant og flislagt gulv. Stue med utgang til innglasset balkong: Flott stue med gode vindusflater og god plass til sittegruppe og stort spisebord. Skyvedør ut til overbygget og innglasset balkong. Balkongen er målt til ca. 11 m². Innglassingen av balkongen kan åpnes og trekkes til side. Glass i rekkverket gir et luftig preg. Det er montert utelampe og stikkontakt på balkongen. Det er sol fra 13-21 på sommeren. Elektriske griller eller gassgriller kan brukes så lenge dette ikke er til sjenanse for andre. Kjøkken: Et tidløst Sigdal kjøkken med gode arbeidsflater og godt med skapplass. Kjøkkeninnredningen har hvite slette fronter, laminat benkeplate, og dobbel oppvaskkum med ettgreps blandebatteri. Det er integrerte hvitevarer som komfyr, platetopp, oppvaskmaskin og kjøleskap/fryser, samt avtrekksvifte over platetopp. Åpen løsning mot stue. Bad: Pent flislagt bad med varme i gulv og downlights i himling. Badet er innredet med servant på heldekkende benkeplate over servantskap, og ettgreps blandebatteri. Overskap og speil som er innfelt i flisveggen. Dusjhjørnet har innfellbare dusjvegger i herdet glass. Det er vegghengt toalett med skjult sisterne, samt en nisje for vaskesøyle (vaskemaskin og tørketrommel). Mekanisk avtrekk er installert. Belysning i tak skiftet i 2020 til LED. Soverom 1, 2 og 3 Tiltalende hovedsoverom med god plass til stor dobbeltseng med tilhørende nattbord på hver side. Soverommene vender mot stille og rolig område. Hovedsoverommet er innredet med stor garderobe og skap over seng. Soverom 2 og 3 er av normalt god størrelse med alt hva et soverom trenger. Seng, skap, pult/kommode. Disse rommene er også vendt mot rolig bakgård. Oversikt over tilstandsgrader: TG0: Ingen avvik TG1: Mindre eller moderate avvik TG2: Avvik som ikke krever umiddelbare tiltak TG2: Avvik som kan kreve tiltak TG3: Store eller alvorlige avvik TG IU: Konstruksjoner som ikke er undersøkt Takstmannens vurdering ved TG2: 1.1.1 Bad Overflate vegger og himling TG2 vurderes på grunn av registrerte sprekker i mørtelfugene og misfarging av silikonfugen. 1.1.2 Bad Overflate gulv TG2 vurderes da det er registrert misfarging av mørtelfugene, kalk og svertesopp, samt manglende silikonfuge i overgangen mellom vegg og gulv. 3.1 Andre rom TG2 er satt grunnet registrert heksesot rundt tiluftsventiler på hovedsoverommet og i stuen. * Hva er heksesot Heksesot, også kalt kjemisk sverting, ser ut som skjemmende sotaktige flekker og er fet og klebrig. Misfargingen skyldes en kjemisk reaksjon mellom avdamping fra kjemiske forbindelser i bygningsmaterialer (lim, lakk og maling) og fine sotpartikler i luften. Det dannes i luften og legger seg på flater, for eksempel inne i skap, i dørsprekker, på vegger, i tak og på vindusruter. Heksesot kan være skjemmende, men det er ikke farlig. Det er ingen bygningsskade. Kan i mange tilfeller vaskes bort.

    Innbo og løsøre
    Bransjens liste over løsøre og tilbehør legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen følger vedlagt salgsoppgaven. Det er full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.  Medfølger ikke: Løse lamper, hyller og speil. taklamper over spisebord kan kjøpes av selger etter avtale Medfølger: Hvitevarer fra Siemens på kjøkken er innebygd og følger med. Alt fastskrudd medfølger

    Hvitevarer
    Kun hvitevarer som er spesifikt angitt i salgsoppgaven, følger med. Dette gjelder uavhengig av om hvitevaren(e) eventuelt kan anses som integrerte.

    TV/Internett/bredbånd
    Telia (Grunnpakken er inkludert i felleskostnadene)

    Parkering
    Det medfølger egen parkeringsplass i oppvarmet garasjeanlegg i underetasjen av bygget med heisadkomst til leiligheten Leien for parkeringsplassen er kr 150,- i måneden. Leien inngår i felleskostnadene Plassen er en bruksrett med 1/87 andel. Sameiet har lagt opp infrastruktur som muliggjør etablering av ladepunkt for EL-bil. Montering av ladepunkt bekostes av eier. Parkeringsplassen kan selges og leies ut til de andre seksjonseierne i sameiet. Beboerparkering: Det er også beboerparkering i området. Med beboerparkering kan du parkere fritt i området rundt boligen. Eier må være registrert i Folkeregisteret og kommunen tar seg årlig betalt for parkering. Bensin/diesel/hybrid-biler må årlig betale kr 5 400, el-biler (helelektriske) kr 1 620, el-motorsykkel/el-moped kr 810 og motorsykkel/moped kr 2 700. Se kommunens hjemmeside for ytterligere informasjon og krav.

    Radonmåling
    Det er ikke utført måling av eier eller sameiet. Radonverdier må oppgis for alle boliger hvor det foregår utleie. Ved for høye verdier må det iverksettes tiltak. Se også: http://www.dsa.no/radon

    Prisantydning inkl. omkostninger
    Salgsoppdrag 9 200 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 230 000 (Dokumentavgift) 240 (Panteattest kjøper) 500 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 500 (Tinglysningsgebyr skjøte) 10 400 (Boligkjøperforsikring ? fem års varighet (valgfritt)) 2 800 (Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 231 240 (Omkostninger totalt) 241 640 (med Boligkjøperforsikring  - fem års varighet) 244 440 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 9 431 240 (Totalpris. inkl. omkostninger) 9 441 640 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring  - fem års varighet)) 9 444 440 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.

  • Oppvarming
    Sameiet er tilknyttet fjernvarme. Leiligheten varmes opp med vannbåren varme til radiatorer i alle rom. Elektrisk gulvvarme i bad.

    Info strømforbruk
    Forbruk i kroner 13 400,- i 2023

    Energiklasse
    D

  • Info om eiendomsskatt
    I 2024 var eiendomsskatten på 1 945,- kroner som faktureres kvartalsvis direkte til eier. Oslo kommune har vedtatt eiendomsskatt. Eiendomsskatten utgjør fra 2,8 promille av beregningsgrunnlaget. Beregningsgrunnlaget vil være høyere for boliger som benyttes som sekundær bolig. Link til Oslo kommunes hjemmeside: www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og avgift/eiendomsskatt. Eiendomsskatten vil kunne variere fra år til år.

    Formuesverdi primær
    2300091

    Formuesverdi primær år
    2023

    Formuesverdi sekundær
    9200364

    Formuesverdi sekundær år
    2023

    Tilbud lånefinansiering
    Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Alliansen om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med megler for formidling av et uforpliktende tilbud om finansiering. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.

    Sameiebrøk
    93/8859

    Felleskostnader pr. mnd
    4902

    Felleskostnader inkluderer
    Garasje, kabel-TV, renhold av fellesarealer, vaktmestertjeneste, vakthold, snømåking, felles forsikring, kommunale avgifter, samt sameiets øvrige driftsutgifter. Akonto fyring og varmtvann avregnes en gang pr år. Ytterligere differensiering foreligger ikke fra forretningsfører: Energi: kr 1 174,- Felleskost. brøk: kr 2 014,- Felleskost. likt: kr 1 564,- Garasje kr 150,- Totalt 4 902,- Techem Norge AS avregner faktisk energiforbruk mot innkrevd a kontobeløp. Fellesforbruk/umålt forbruk blir avregnet etter brøk. Avregning og evt. justering av a kontobeløp skjer årlig. Hva betyr A-konto: A-konto betyr at du betaler for et estimert vannforbruk/strøm(basert på fjorårets forbruk). Avregningen av vannforbruket blir beregnet og justert én gang i året, normalt i løpet av første termin påfølgende år. Bruker man mindre enn estimert forbruk får du penger tilbake. I motsatt tilfelle får du restfaktura.

    Andel fellesgjeld år
    2024

    Andel fellesformue
    4110

    Andel fellesformue per dato
    2023-12-30T23:00:00Z

    Om sameiet
    Sameiet består av 121 seksjoner. Lillohagen Øvre Sameie er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 912879054, og ligger i bydel Sagene i Oslo kommune Sameiet er veldrevet, med god økonomi og drift. Punktene under er sakset fra styrets årsberetning for 2024. Ingen planlagte oppussinger eller rehabilitering planlagt ifølge Rådgiver hos OBOS per 18.10.2024. Styrets arbeid - Styret har gjennom året administrert driften av sameiet i form av avtaleinngåelser, serviceavtaler, samt planlagt og korrektivt vedlikehold på tekniske installasjoner. Nød- og ledebelysningen er oppdatert med nye batterier. Sameiet har fortsatt den planlagte fornyelsen av armaturer i fellesarealene til LED. Begrunnelsen er at lysstoffrør til gamle armaturer fases ut av markedet i tråd med nytt regelverk. LED belysningen reduserer energibruken på belysningen med opp mot 80%. På slutten av året oppsto det flere feil på ventilasjonsanleggene som måtte utbedres. Ulike komponenter måtte byttes i byggene E, F og G. - 2023 ble et nytt år hvor vi brukte litt mer penger enn vi fikk inn av inntekter (husleie). Dette til tross for vi har økt husleien mer enn vanlig de to siste årene. Den generelle prisveksten og økningen i kommunale avgifter spesielt, påvirker vår eiendomsdrift negativt. Styret har forsøkt å motvirke kostnadsøkningene ved å teste avtalene våre i markedet. I fjor har vi inngått ny renholdsavtale og fornyet avtalen med Telia. - Styret sikter mot at vi hvert år skal ha et positivt resultat av driften slik at vi gradvis bygger opp egenkapital og buffer for å håndtere framtidige vedlikeholdsoppgaver. Det vil i årene framover være nødvendig med årlig justering av husleien for å sikre robust drift. -Styret har etablert dialog med GE Healthcare for sikre at deres negative påvirkning av sin virksomhet på naboeiendommen blir lavest mulig. Dette gjelder både dagens drift med støy fra ventilasjonsanlegg og deres framtidige planer for utvikling av sin virksomhet - Styret har startet kartlegging av potensialet for å installere solenergi på bygningenes tak. Den foreløpige vurderingen er at det vil ta svært mange år før et slikt tiltak er lønnsomt, gitt dagens støtteordninger og full lånefinansiering. Styret vil imidlertid arbeide videre med saken og informere alle eiere om funnene når vi har mer oversikt over mulighetene. Inntekter, kostnader og resultat Driftsinntekter i 2023 var til sammen kr 4 491 072. Driftskostnadene i 2023 var til sammen kr 4 663 167. Dette er høyere enn budsjettert og skyldes i hovedsak kostnader til drift og vedlikehold. Årets resultat fremkommer i resultatregnskapet som et underskudd på kr -172 095 og foreslås dekket ved overføring fra egenkapital. Eventuelt avdrag på langsiktig gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til. VIBBO Du kan finne informasjon om boligselskapet og ditt boforhold ved å logge deg inn på Vibbo.no. Her finner du oversikt over din bolig, felleskostnader og annen nyttig informasjon. I tillegg er det en enkel kanal for å kunne kommunisere med styret. VAKTMESTER Lillohagen Øvre Sameie har avtale om vaktmestertjeneste med OBOS Eiendomsdrift AS. Dersom ikke annet er avtalt med styret på forhånd, må den enkelte eier påregne å måtte betale for tjenesten selv. RENHOLD Sameiet har avtale med Absolutt Rent AS om renhold av fellesarealene. ENERGI Boligselskapet har avtale med Techem Norge AS om leveranse av energiservicetjenester. OBOS fakturerer den enkelte beboer á konto på vegne av Techem Norge AS sammen med ordinær innkreving av felleskostnader. Techem Norge AS avregner faktisk energiforbruk mot innkrevd á kontobeløp.Fellesforbruk/umålt forbruk blir avregnet etter brøk. Avregning og evt. justering av a kontobeløp skjer årlig. - Ved salg av boligen må kjøper/selger lese av måler og selv sende inn avlesningsskjema til Techem Norge AS. LEVERANDØRER Styret vurderer og reforhandler sameiets avtaler fortløpende. I 2019 byttet sameiet leverandør av vaktmestertjenester. Vår nåværende leverandør av vaktmester er Ren Service AS. Styret har en god opplevelse av tjenestene Ren Service AS tilbyr, og opplever at seksjonseierne virker mer fornøyde. Avtalen med vaktmesterkompaniet ble også reforhandlet slik at sameiet slipper en vesentlig del av den prisøkningen som først ble tilbudt. THON HOTEL STORO Styret har registrert sameiet som firmakunde hos Thon Hotel Storo. Det innebærer at beboere i Lillohagen Øvre kan få rabatt på hotellovernatting til venner og familie. Dersom noen ønsker å benytte seg av tilbudet, kan dere ta kontakt på lillohagenovre.lettstyrt.no slik at vi kan gi dere innloggings-detaljene. SØPPELROMMET Videre har styret fått på plass to glass- og metallbeholdere i søppelrommet. Styret har registrert at i tilfeller der beholderen er full, blir det avsatt glass og metall utenfor boksen. Vennligst ikke gjør dette, men gå ned til nærmeste beholder, som er ved Rema 1000 i Sandakerveien. Vi oppfordrer alle til å etterstrebe et ryddig søppelrom, som innebærer at diverse avfallsgjenstander som ikke anses som vanlig husholdningsavfall, skal kastet andre steder. Styret har også fått lagt nytt gulv i søppelrommet for å forenkle renhold og motarbeide vond lukt, som har gitt ett godt resultat. VARME I RADIATORER Høsten 2019 var det en rekke henvendelser vedrørende lav eller manglende varme fra radiatorene. Rørteft sjekket anlegget en rekke ganger og fant ingen feil. En del seksjonseiere hadde Rørteft på befaring i sin egen seksjon, og tilbakemeldingen har i stor grad vært at tett filter eller liknende har vært årsaken til manglende varme. Styret gjentar også at sameiet dekker kostnaden dersom manglende varme skyldes forhold utenfor seksjonen. PARKERING PÅ SAMEIETS FELLESAREAL Bruk av motoriserte kjøretøy innenfor bommene skal skje i henhold til gjeldende regler. Se skilt og/eller sameiets vedtekter/husordensregler for mer info. Vi har mange små beboere som leker ute, og vi ønsker at dette skal kunne foregå så trygt som mulig. Videre skal parkering på sameiets fellesarealer kun skje i forbindelse på på- og avlessing med en maksimum varighet på 30 minutter. Styret har merket seg at parkering av biler i strid med disse retningslinjene har økt på fellesarealene. Dette er ikke bare i strid med regelverket, men kan også blokkere adkomsten for utrykningskjøretøy. Styret har derfor vært i dialog med P-service som fra og med mars 2020 skal gjennomføre daglige kontroller. Parkering i strid med retningslinjene vil bli bøtelagt. Tjenesten er kostnadsfri for sameiet.

    Lånebetingelser fellesgjeld
    Lillohagen Øvre Sameie har ingen lån.

    Styregodkjennelse
    Det kreves ikke styrets godkjennelse ved overtakelse.

    Sameiets forsikringsselskap
    Tryg forsikring

    Vedtekter/husordensregler
    Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i gjeldende vedtekter og husordensregler. Dokumentene følger vedlagt i salgsoppgaven. 

    Dyrehold
    Dyrehold er tillatt etter avtale med styret. Båndtvang skal respekteres på sameiets fellesareal. Dyreholdet skal ikke være til sjenanse for øvrige sameiere.

    Eierskiftegebyr
    6385

  • Tinglyste heftelser og rettigheter
    En servitutt er en rettighet/forpliktelse eller bestemmelse. Denne kan være både positiv og negativ. Bestemmelsen innskrenker en eiers rett til å fritt bestemme over egen eiendom. F.eks en nabo som gir en annen nabo rett til å kjøre over sin eiendom. En servitutt etableres i all hovedsak ved inngåelse av en avtale, enten skriftlig eller muntlig, mellom de berørte partene, men den kan også være etablert på andre måter. På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/77/409/99: 06.12.2012 - Dokumentnr: 1038925 - Best. om adkomstrett Med flere bestemmelser 06.12.2012 - Dokumentnr: 1038925 - Bruksrett Med flere bestemmelser Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen 24.05.2013 - Dokumentnr: 413539 - Best. om adkomstrett Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:77 Bnr:138 19.02.2019 - Dokumentnr: 208365 - Elektriske kraftlinjer Rettighetshaver: Elvia AS Org.nr: 980 489 698 Bestemmelse om vedlikehold av anlegg/ledninger Adkomstrett for drift og vedlikehold av anlegg/ledninger/kabler 06.11.2013 - Dokumentnr: 957936 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 99 Formål: Bolig Tilleggsdel: Bygning Sameiebrøk: 93/8859 21.07.2017 - Dokumentnr: 799883 - Reseksjonering Snr: 99 Formål: Bolig Tilleggsdel: Bygning Sameiebrøk: 93/8859 Endring av tilleggsdel snr. 60, 61, 78, 88 og 103 mottar tilleggsareal fra fellesareal

    Ferdigattest/brukstillatelse
    Det foreligger ferdigattest for oppføring av eiendommen datert 27.08.2015. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent.

    Vei, vann og avløp
    Offentlig vei, vann og avløp. 

    Regulerings- og arealplanner
    Eiendommen er regulert til byggeområde for bolig, forretning, bevertning, kontor etter S-4524, datert til 16.06.10. Se reg. bestemmelse. S-5132: Detaljregulering med reguleringsbestemmelser for Sandakerveien - Nycoveien på strekningen Treschows gate og Vitaminveien. Vedtatt av bystyret, egengodkjenning 24.11.2021 Nabovarsel om at det anlegges miljøgate i Sandakerveien fra Nordpolen til Storo. Dette arbeidet er allerede i gang. KDP-17: Kommunedelplan for torg og møteplasser. Vedtatt av: Bystyret, egengodkjenning, 22.04.2009. Kommuneplan fra 2015 til 2030. Oslo kommune vedtok en ny kommuneplan 23.september 2015 som gjelder fram til 2030. Dette har betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For mer info om kommuneplan se:https://www.oslo.kommune.no/politikk/kommuneplan/tidligere-kommuneplandokumenter/#gref Pågående byggesaker: - Saksnummer: 202452306 - Lillogård Oppføring av skulptur - Tillatelse gitt - Siste dokument i saken datert 28.02.2024 - Saksnummer: 202456726 - Sandakerveien 104 - Oppføring av pylon - Venter på tilleggsdokumentasjon - Siste dokument i saken datert 01.10.2014 - Saksnummer: 202460695 - Nycoveien 2 - Etablering av uteservering - Åpent Bakeri - Mottatt søknad om ferdigattest - Siste dokument i saken datert 15.10.2024 - Saksnummer: 202459027 - Sandakerveien - Nycoveien - Rehabilitering av VA- og overvannsledninger - Tillatelse gitt - Siste dokument i saken datert 16.08.2024 - Saksnummer: 202457283 - Nycoveien 1 - Utvidelse av teknisk rom på tak - Rammetillatelse gitt - Siste dokument i saken datert 02.09.2024 - Saksnummer: 201908031 - Nycoveien 1 - Rehabilitering av fasader - Tillatelse gitt - Siste dokument i saken datert 22.04.2024 - Saksnummer: 202310302 - Nycoveien 1 - Ombygging av kontorlokaler - Mottatt søknad om ferdigattest - Siste dokument i saken datert 01.10.2024 For mer info om regulering-/arealplaner se Oslo kommune Saksinnsyn: https://od2.pbe.oslo.kommune.no/kart/?mode=saksinnsyn

    Adgang til utleie
    Den enkelte sameier har full rettslig råderett over sin seksjon med tilleggsareal, herunder rett til salg, pantsettelse og utleie med mindre noe annet følger av lov eller disse vedtektene Vedtektene inneholder ingen begrensninger av eiers utleieadgang. Styret må underrettes. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.

    Legalpant
    De andre sameierne har panterett i seksjonen for krav mot sameieren som følger av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for hver bruksenhet svarer til 2 G (folketrygdens grunnbeløp). Kommunen har legalpant i eiendommen for forfalte krav på eiendomsskatt, og kommunale avgifter/gebyrer. 

  • Lovanvendelse
    Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud. Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2). Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen. Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

    Budgivning
    Budgivning i forbrukerforhold  Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form. Budgivning utenfor forbrukerforhold  Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.

    Omk. Kjøper beskrivelse
    Salgsoppdrag 9 200 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 230 000 (Dokumentavgift) 240 (Panteattest kjøper) 500 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 500 (Tinglysningsgebyr skjøte) 10 400 (Boligkjøperforsikring ? fem års varighet (valgfritt)) 2 800 (Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 231 240 (Omkostninger totalt) 241 640 (med Boligkjøperforsikring  - fem års varighet) 244 440 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 9 431 240 (Totalpris. inkl. omkostninger) 9 441 640 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring  - fem års varighet)) 9 444 440 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.

    Omk. kjøper beløp
    231240

    Betalingsbetingelser
    Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

    Hvitvaskingsreglene
    Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning.

    Personopplysningsloven
    Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.

    Boligselgerforsikring
    Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til MNOK 14. I den forbindelse har selger utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.

    Boligkjøperforsikring
    Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring og Boligkjøperforsikring Pluss fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring, med tillegg av fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Boligkjøperforsikring Pluss betales årlig. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Det gjøres oppmerksom på at boligkjøperforsikring kun kan tegnes av forbruker. Meglerforetaket mottar kr 4 200/4 600/5 000 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av Boligkjøperforsikring Pluss.

    Meglers vederlag
    Det er avtalt provisjonsbasert vederlag tilsvarende 0.9% av kjøpesum for gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke tilretteleggingsgebyr kr 18 900 ,- oppgjørshonorar kr 7 000,- og visninger kr 2 000 ,- pr stk. Markedspakke er satt til 19 990,-, søk elektronisk register og elektronisk signering kr 1500,-. Minimumsprovisjonen er avtalt til kr 45 000,-. Meglerforetaket har krav på å få dekket avtalte utlegg i henhold til oppdragsavtale . Alle beløp er inkl. mva.

Marius Wang

Partner / Eiendomsmegler / Avdelingsleder

Marius Wang

46 82 88 87

Send e-post

Få beskjed når lignende
boliger kommer for salg

Få en verdivurdering

Siste boliger

Meld deg på vårt nyhetsbrev