aktiv-eiendomsmegling
Velkommen til Dronningens gate 11 - Presentert av Charlotte Skjelbred v/ Aktiv Eiendomsmegling

Sandefjord Dronningens gate 11

Stor leilighet på 94m2 med heisadkomst midt i Sandefjord sentrum!

  • 2 550 000
  • BRA 98 m²
  • PRISANTYDNING2 550 000
  • OMKOSTNINGER76 942
  • TOTALPRIS INKL. OMKOSTNINGER2 669 274
  • EIENDOMSTYPELeilighet
  • EIERFORMEierseksjon
  • BYGGEÅR1 930
  • AREALP-rom 94 m²
  • ANDEL FELLESGJELD42 332
  • FELLESKOST./MND4 885
  • TOMT636 m²
  • EIERFORM TOMTEiet tomt
  • 2 550 000,- (Prisantydning)
    42 332,- (Andel av fellesgjeld)
    --------------------------------------------------------
    2 592 332,- (Pris inkl. fellesgjeld)

    Omkostninger
    8 000,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt))
    2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
    64 800,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 2 592 332,-))
    172,- (Panteattest kjøper)
    585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
    585,- (Tingl.gebyr skjøte)
    --------------------------------------------------------
    76 942,- (Omkostninger totalt)
    --------------------------------------------------------
    2 669 274,- (Totalpris inkl. omkostninger)

    NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning.

Meld deg på visning!

Påmelding
2.etasje: Gang, stue, kjøkken, spisestue, soverom, bad/vaskerom, bod.
Bod i felles bodrom.
I stuen har du plass til romslig sofagruppe og du får mye naturlig lys gjennom de store vinduene

Dronningens gate 11, Vestfold og telemark

  • Midt i sentrum av Sandefjord finner du Dronningens gate 11, en romslig leilighet i et velorganisert sameie.

    Fra felles inngangsparti kan du velge om du tar trappen eller heisen opp til 2.etasje hvor leiligheten er beliggende.
    Du kommer først inn i romslig entré med hvor du finner inngang til innvendig bod. Videre kommer du inn i delvis åpen stue - og spisestue med god størrelse. Her har du plass til flere sittegrupper som spisebord og sofakrok. De store vinduene slipper inn masse dagslys til leiligheten, og lyse fargevalg gjør denne leiligheten lett å innrede og sette sitt personlige preg på.

    Kjøkkenet byr på god skap - og benkeplass og har opplegg til vaskemaskin samt plass til kjøleskap og komfyr. Det er flislagt mellom overskap og kjøkkenbenk.

    Leiligheten har 1 soverom med garderobeskap, og plass til seng, kommode etc.

    Badet er beliggende innenfor spisestue og er flislagt med varmekabler i gulvet og innredet med servantinnredning, dusjhjørne, toalett og opplegg til vaskemaskin og tørketrommel.

    Utvendig disponerer du separat bod i felles bodrom.

    Kun hvitevarer som er spesifikt angitt i salgsoppgaven, følger med. Dette gjelder uavhengig av om hvitevaren(e) eventuelt kan anses som integrerte.

    Eiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport. Denne er vedlagt salgsoppgaven. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2 og 3.
    Forhold som har fått TG2 og kan kreve tiltak:
    Våtrom > Overflater Gulv > Bad/vaskerom.
    Det er mulighet for at det kan forekomme vannlekkasje på våtrommet hvor vann ikke vil gå til sluk. Normal tid før utskifting av gulv i våtrom med keramiske fliser direkte på membran er 10 - 30 år.
    Tiltak:
    - Installering av tett dusjkabinett anbefales.

    Forhold som har fått TG2 som ikke krever umiddelbare tiltak:
    Utvendig > Vinduer - 2.
    Det er avvik:
    Mer enn halvparten av forventet levetid er oppbrukt på vindu. Normal tid før utskifting av trevindu er 20 - 60 år. Normal tid før kontroll og justering av vinduer, hengslede er 2 - 8 år.
    Tiltak:
    - Tidspunkt for utskiftning av vindu nærmer seg.

    Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn.
    Målt høydeforskjell på over 15 mm gjennom hele rommet. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. Målt 16 mm over hele stue. Normal tid før reparasjon av etasjeskiller av betong og lettbetong er 40 - 80 år.
    Tiltak:
    - For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak.

    Våtrom > Sluk, membran og tettesjikt > Bad/vaskerom.
    Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på membranløsningen.
    Tiltak:
    - Installering av tett dusjkabinett anbefales.
    - Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må tettesjiktet skiftes ut, men tidspunktet for når dette er nødvendig er
    vanskelig å si noe om.

    Våtrom > Ventilasjon > Bad/vaskerom.
    Det etablerte avtrekkssystemet fungerer ikke tilfredsstillende. Minimalt med avtrekk.
    Tiltak:
    - Avtrekksystemet må utbedres.
    Avtrekksanlegg trenger service.

    Kjøkken > Avtrekk > Kjøkken.
    Det er avvik:
    Det er minimalt med avtrekk fra ventilator.
    Tiltak:
    - Avtrekksanlegg trenger service.

    Tekniske installasjoner > Ventilasjon.
    Det er påvist begrenset ventilering/luftgjennomstrømning. Avtrekk på bad og kjøkken fungerte minimalt ved befaring.
    Tiltak:
    - Avtrekksanlegg trenger service.

    Tekniske installasjoner > Varmtvannstank.
    Det er påvist at varmtvannstank er over 20 år. Det er ikke påvist tilfredsstillende avrenning eller annen kompenserende løsning fra varmtvannstank. Det er ikke tilfredsstillende avrenning fra varmtvannsbereder da oppkanten i dusjhjørne er høyere enn terskel på dør.
    Tiltak:
    - Det er ikke behov for utbedringstiltak siden tanken fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre tanker.
    - Det bør etableres tilfredsstillende avrenning eller lekkasjesikring ved varmtvannstank.
  • Leiligheten ligger i 2. etasje midt i Sandefjord sentrum og har heisadkomst fra gateplan.
    Herfra kan du spasere til alt Sandefjord sentrum har å by på, samt Badeparken som er byens grønne lunge og et flittig området til bruk til forskjellige kulturelle formål. I Sandefjord sentrum finner gode servicefunksjoner, cafeer, butikker, restauranter og mye mer.

    På en varm og god sommerdag er det hyggelig å sette seg ned på en fortauskafé eller spise en god lunsj på et av bakeriene i sentrum. Mulighetene er derfor gode for at du skal kunne finne en klar favorittkafé.
    For den matglade er det flere gode restauranter i Sandefjord, og på sommerstid er det yrende liv på bryggekanten.

    Torp flyplass ligger ca. 20 minutter unna med bil, togstasjonen ligger ca. 15 minutter unna og det er påkjøring til E-18 i underkant av 10 minutter fra boligen. Perfekt for pendlere!
  • Det er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.
  • Se vedlagte kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger
  • Rapporten omfatter selveier leilighet i 2. etg i boligblokk oppført i mur-/betongkonstruksjon, med næringslokaler på grunnplan.
    Bygget er opprinnelig fra 1930. Besiktet leilighet ble seksjonert og totalrenovert i 1999/2000. Det medfølger en bod på 6 m² i felles bodrom.
    Leilighetens tilstand anses sett i relasjon til alder som normalt god. Det kan likevel påregnes noe kostnader til generelt vedlikehold over tid. Dette dreier seg stort sett om normal levetid på de enkelte bygningselementene. Her nevnes i hovedtrekk at videre bruk av bad er avgjørende for videre levetid. Ved videre bruk av baderommet slik det er i dag anbefales montering av lukket dusjkabinett, noe som reduserer fuktbelastning på overflater.
    Det er ikke gitt informasjon til takstmann som tilsier at det er skader, lekkasjer, problemer skadedyr eller maur. For ytterligere informasjon og andre viktige bemerkninger se under egne premisser og byggebeskrivelser med respektive tilstandsgrader og levetidsbetraktninger. Det presiseres at rapporten er en forenklet utgave som kun gjelder denne seksjonen. Utvendige fasader etc. er sameiets felles ansvar og derfor ikke vurdert (kan allikevel være kommentert).

    Utvendig:
    Tre / aluminiumsvinduer med 2-lags isolerglass fra 2022 i stue og soverom.
    Normal tid før utskifting av tre / aluminiumsvinduer er 30 - 50 år. Malt trevindu med 2-lags isolerglass fra 1987 i stue.
    Det ble ikke registrert punktert glass i vindu ved befaring. Dette kan påregnes med tiden. Inngangsdøren til leiligheten er brann- og
    lydklassifisert. (B-30/38dB).
    Normal tid før utskifting av tredører er 20 - 40 år. Normal tid før kontroll og justering av tredører er2 - 8 år.

    Innvendig:
    Gulver har parkett.
    Vegger har malt glassfiberstrie.
    Tak har malte/behandlede gipsplater.
    Normal tid før sliping og oljing av tregulv, parkett, lakkert er 10 - 20 år. Normal tid før maling av plater, malt er 10 - 20 år.
    Etasjeskiller består av elementer av lettbetong eller tilsvarende produkt fra byggeåret. Retningavvik er kontrollert. Boligen ligger minimum tre etasjer over bakkenivå og radonmålinger er ikke relevant. Det er standard innvendige glatte malte dører. Mindre overflateavvik kan forekomme og noe småjusteringer kan påregnes med tiden.
    Normal tid før kontroll og justering av tredører er 2 - 8 år. Normal tid før utskifting av tredør er 30 - 50 år.

    Våtrom:
    Badet er fra år 2000 og er levert av utbygger. For vurdering av våtrommet vil det være tekniske forskrifter i perioden 1997-2010 som legges til grunn. Ingen dokumentasjon på utførelsen er fremvist. Det er flis på vegg og systemhimling i tak. Det ble ikke indikert / registrert noe unormalt med fukt i vegg ved befaring. Normal tid før utskifting av våtrom, keramiske fliser på membran, lettvegg er 10 - 20 år. Normal tid før reparasjon av keramiske fliser er 5 - 15 år. Det er flislagt gulv med elektriske varmekabler. Det er bra fall mot sluk i dusjsonen. Oppkanten i dusjhjørne er høyere enn terskel på dør. Ved lekkasje utenfor dusjhjørne vil vann renne ut døren. Ved videre bruk anbefales montering av lukket dusjkabinett, noe som også reduserer fuktbelastning på overflater. Det er plastsluk og synlig membran i sluk. Arbeider er utført av fagfolk. Ikke fremlagt dokumentasjon. Inneholder innredning med nedfelt servant,
    vegghengt speil, gulvmontert toalett, dusjhjørne med oppkant og vegger, varmtvannsbereder, opplegg for vaskemaskin. Det er avtrekk i tak via avtrekksanlegg og tilluft under dør. Avtrekk fungerte ikke ved test. Det er ingen tegn på skjolder eller skader, som er forårsaket av fuktig luft. Hulltaking er ikke foretatt da det ikke er fysisk mulig pga tilliggende konstruksjoner. Tilstøtende rom er mot felles boder.

    Kjøkken:
    Kjøkkeninnredning fra år 2000 med glatte fronter og benkeplate i høytrykkslaminat med nedfelt oppvaskkum i rustfritt stål.
    Flislagt over benk. Det er opplegg for oppvaskmaskin og frittstående hvitevarer som komfyr og kjøl/fryseskap. Det ble ikke indikert / registrert noe unormalt med fukt ved befaring. Det er registrert noe minimalt med fuktsvell i benkeplate ved oppvaskmaskin, samt noen små bruksslitasje på innredningen, mkke utover hva som forventer ved normal bruk. Det er kjøkkenventilator over komfyr med avtrekk ut. Ventilator er testet og har ikke tilstrekkelig avtrekk.

    Tekniske installasjoner:
    Leiligheten har synlige vannrør av kobber. Antatt nye rør i leiligheten i år 2000.
    Antatt normal levetid for kobberrør er 25-50 år. Innvendig avløp er av plast, fra antatt år 2000. Avløpsrør er ikke kontrollert i sin helhet, utover det at det fungerte normalt på befarings dagen.
    Antatt normal levetid for plastrør er 25-50 år. Bygget har felles ventilasjonsanlegg med tilluft og avtrekk, samt luftespalter i vinduer.
    Anlegg er ikke kontrollert. Fungerte ikke som normalt på befaringstidspunktet. Boligen varmes opp av strøm. Det er varmekabler på bad. Montert panelovner på vegger. Utstyr for oppvarming er ikke testet eller vurdert. Varmtvannsbereder på 200 liter, plassert på
    bad/vaskerom. Dørcalling, med automatisk døråpner montert i gang.
    Skjult elektrisk anlegg. Sikringsskap er plassert i gang.
    Sikringer består av automatsikringer. Totalt 10 kurser i henhold til kursfortegnelse, 50A hovedsikring.
    Leiligheten har røykvarsler og pulverapparat.

    Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men de stemmer ikke med dagens bruk. Mottatt 2 forskjellige tegninger for byggets 2. etg. Inngangsdør fra felles gang er plassert annerledes. Inngang til bod er fra gang og ikke kjøkken i dagens bruk.

    Informasjon ovenfor er hentet fra tilstandsrapport avholdt 24.10.2022 av Olav Kvilhaug. Se vedlagt rapport for teknisk beskrivelse av eiendommen.
  • 2.et: 98 Bra
    Bod fra felles gang på 6 m² er ikke medregnet i leilighetens areal.

    Romfordeling:
    Gang: 10,8 m²
    Bod: 3,9 m² (s-rom)
    Stue: 35,8 m²
    Kjøkken: 7,8 m²
    Spisestue: 15,3 m²
    Soverom: 13 m²
    Bad: 8 m²

    Følgende rom inngår i primærareal:
    Gang, stue, kjøkken, spisestue, soverom, bad/vaskerom

    Arealangivelser er hentet fra vedlagt tilstandsrapport avholdt 24.10.2022 av Olav Kvilhaug.
  • Fryser medfølger handelen.
    Kjøleskap medfølger ikke handelen.
    Se punktet om standard samt løsøre- og tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
  • Elektrisk. Varmekabler på bad
  • Beregnet areal og oppgitt areal avviker. Oppgitt areal er 641 kvm.
  • Det medfølger ingen parkering til seksjonen.
  • Offentlig vei, vann og avløp, ikke separatsystem iflg. kommunen.
    Kjøper må påregne kostnader for montering av vannmåler da Sandefjord kommune vil innføre dette på alle eiendommer i kommunen.
  • Forretningsfører: Advokatfirma Fru Justitia Kari Lise Bjølgerud
  • Sameiet Dronningens gate 11 org.nr. 980 124 207 består av 22 seksjoner, herav 7 næringsseksjoner og 15 boligseksjoner.

    Styreleder er Jan Petter Lillelien
    Revisor er Henka Revisjon AS

    Regnskapet for 2021 viste et resultat på kr. 109 541,- i overskudd. Resultatet i 2020 var kr. 157 137,- i overskudd. Budsjettet for 2022 er kr. 167 750,- i overskudd.
    Underskuddet i 2021 kommer av vedlikehold av fasade. Underskuddet ble dekket av vedlikeholdsfondet.

    Styrets arbeid 2021:
    - Våren 2021 ble det foretatt fasadearbeid til en kostnad rundt kr. 211 000,-.
    - Spyling og reparasjon av tett avløpsrør.
    - Opprydding av søppelrom og kjeller.
    - Reparasjon av heis etter heiskontroll.
    - Innhentet tilbud og bestilt arbeider til taktekking inkludert isolasjon og reparasjon av gesimser.
    - Tømming av oljetank.
    - Inngåelse av kontrakt vedr. snørydding.

    Styrets arbeid i 2022:
    - Utvendig maling av bygget utsettes til 2023. (Det forventes at felleskostnader øker grunnet felleslån for å gjennomføre dette)
    - Sameiet vil kun ta taktekking.
    - Fellesutgiftene øker med ca 10% fra april 2022.
    - Opptak av lån hos DNB for finansiering av takreparasjon.

    Husordensregler:
    - Trappeoppgang og korridorer må ikke opptas med gjenstander tilhørende sameierne. Ting som blir plasser på fellesareal kan fjernes av styret uten varsel.
    - Det skal ikke plasseres blomster, bilder, møbler etc. på fellesareal uten samtykke fra styret.
    - Alt avfall/søppelposer skal sorteres, og det skal ikke plasseres midlertidig i ganger, men legges direkte i avfallsrom i kjeller. Ethvert søl omkring søppelarrangementene må unngås. Møbler, flytteesker og større pappemballasje skal ikke via sameiets søppelrom,
    men bringes direkte til en avfallsstasjon. Styret kan ilegge seksjonseier et gebyr ved overtredelse av sameiets søppelregler. Gebyret skal tilsvare sameiets faktiske kostnader/merkostnader.
    - Tepper må ikke ristes og tøy må ikke luftes fra vinduer. På søndager og helligdager må tøy ikke henge ute til tørk på åpne balkonger.
    - Felles inngangsdør må ikke stå ulåst.
    - Vinduene i oppgangen må ikke stå åpne om natten eller i regn eller blåst. Om en sameier finner det nødvendig å åpne et vindu i trapp eller korridor, plikter han å påse at det etter kort tid igjen blir lukket.
    - Det skal være nattero mellom kl. 23.00 og kl. 7.00. I denne tiden må INGEN spille musikk, bruke vaskemaskin eller forårsake annen støy. Selskapelighet i boligseksjonene ved spesielle anledninger utover kl. 23.00 krever varsling til sameierne av de tilstøtende leiligheter.
    - Dersom ukjente ringer på utgangsdøren skal beboeren IKKE slippe vedkommende inn. Beboeren kan eventuelt selv gå ned for å låse inn den ukjente og spørre om hans ærend. Selgere er generelt uønsket.
    - Sameier blir erstatningspliktig for enhver skade som oppstår som følge av overtredelse av husordensreglene eller annen mangel på aktsomhet. Den som ødelegger annen persons eiendom eller eiendeler skal erstatte dette. Sameier er også ansvarlig for at husordensreglene blir overholdt av hans husstand, leietakere eller andre personer som han har gitt adgang til seksjonen.
    Dette er kun et utdrag fra ordensreglene tilhørende Sameiet Dronningens gate 11. Se vedlegg i salgsoppgave for utfyllende reglement.

    Vedtekter:
    - Seksjonseierne hefter proratarisk for sameiets forpliktelser, dvs. kun for sin andel etter eierandelens størrelse. For rettigheter gjelder det samme forhold.
    - Seksjonene kan ikke benyttes til annet enn det som fremgår av seksjonsbegjæringen (henholdsvis enten næringsvirksomhet eller beboelse). Seksjonseierne er forpliktet til å følge sameiets til enhver tid vedtatte husordensregler. Seksjonseieren, som selger eller utleier, er ansvarlig for at kjøper eller leietaker blir orientert om sameiets vedtekter og husordensregler.
    - Det påhviler den enkelte seksjonseier den fulle indre vedlikeholdsplikt av seksjonene og ytre rom m.m., som er til eksklusiv bruk for den aktuelle eierseksjonen. Under denne forpliktelsen kommer blant annet vedlikehold og fornyelse av vinduer, både inn- og
    utvendig, inngangsdører og teknisk utstyr m.m.
    - Det ytre vedlikehold av fellesanlegg, ledningsnett, fellesrom og utstyr, strømutgifter m.m., bekostes av sameiet og fordeles på de enkelte eiere etter sameiebrøken.
    - Ved alle typer fasadeendringer skal Sameiet ved styret varsles. Styret er også rette instans ved nabovarsling i forbindelse med saker som krever nabovarsling.
    - De andre seksjonseierne har lovbestemt panterett i seksjonen for krav mot seksjonseieren som følger av sameieforholdet, jf. eierseksjonslovens § 31. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for hver bruksenhet svarer til to ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunktet tvangsdekning besluttes gjennomført. Panteretten omfatter også krav som skulle ha vært betalt etter at det er kommet inn en begjæring til namsmyndighetene om tvangsdekning.
    - Seksjonseiers brudd på sine forpliktelser overfor sameiet utgjør mislighold. Som mislighold regnes blant annet manglende betaling av felleskostnader, forsømt vedlikeholdsplikt, ulovlig bruk og brudd på ordensregler. Hvis en seksjonseier til tross for skriftlig advarsel vesentlig misligholder sine plikter, kan styret pålegge vedkommende å selge seksjonen, jf. eierseksjonsloven § 38. Advarselen skal opplyse om at vesentlig mislighold gir styret rett til å kreve seksjonen solgt.
    - Sameiet skal opparbeide vedlikeholdsfond. Hver seksjon betaler kr. 15,- pr. år multiplisert med telleren i sameiebrøken. Dette beløp indeksreguleres hvert femte år, første gang i januar 2006. Vedlikeholdsfond som er opparbeidet i sameiet, kan ikke kreves utbetalt, verken i eiertid eller hvis salg finner sted.
    Dette er kun et utdrag fra vedtektene tilhørende Sameiet Dronningens gate 11. Se vedlegg i salgsoppgave for utfyllende reglement.

    Eierseksjonen hører til boligsameie. Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være tilgjengelig hos meglerforetaket. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i sameiets styre og/eller generalforsamling.
  • Det kreves ikke styrets godkjennelse ved overtakelse.
  • Husdyrhold tillates ikke iht sameiets vedtekter/husordensregler.
  • Gjensidige Forsikring ASA
    Polisenummer: 80544494
  • Formuesverdi som primærbolig kr 794 924 per 31.12.21
    Formuesverdi som sekundærbolig kr 2 649 746 per 31.12.21
  • 4 885 pr. mnd. 14655,- pr kvartal ifølge forretningsfører.
    Fellekostnader inkluderer renter og omkostninger felles lån, vaktmester, vedlikehold, KabelTV, kommunale avgifter, strøm fellesarealer, alarm, snøbrøyting, forsikring.

    Til dekning av fellesutgiftene skal det forskuddsvis hvert kvartal innbetales et à konto beløp til sameiet. Faktura for felleskostnader blir sendt kvartalsvis.
    Det blir trolig økning av felleskostnader f.o.m. 01.01.2023.
    Fellesutgiftene vil øke tilsvarende det rentene på lånet har økt med fra 1.april 2022. Da var den 5,65% p.a. Nå er den 7,40%.
    Det blir antagelig minst en renteøkning til, så ny beregning av fellesutgiftene vil først skje rundt nyttår.
  • Andel fellesgjeld kr 42 332,- pr. 01.04.22.
    Andel fellesformue kr 13 379,- pr. 01.04.22.
  • Lånenummer: 1636 53 36702 - DNB
    Annuitetslån, 12 terminer per år.
    Rentesats per 24.10.2022 : 7,40% pa.
    Nedbetalingstid: 5 år
    Saldo pr. 24.10.2022: kr. 730 762,13.
    Ingen avtale om individuell nedbetaling av fellesgjeld på dette lånet.
  • For felles ansvar og forpliktelser hefter den enkelte sameier i forhold til sin sameiebrøk, jf eierseksjonsloven § 30.
  • Fellesfaktura for kommunale avgifter sendes til sameiet Dronningens gate 11.
  • Felleskostnader, strøm, innboforsikring.
    Obs dette er ikke en uttømmende liste.
  • Det foreligger ferdigattest etter ombygging til leiligheter, datert 02.11.1999.
    Det foreligger innvendige tegninger av leiligheten datert 3/2-99 og stemplet av Sandefjord kommune teknisk etat 22/2-99, samt innvendige tegninger av leiligheten datert 8/4-99 og stemplet av Sandefjord kommune teknisk etat 4/5-99.
    Det foreligger tegninger fra reseksjonering, datert 06.04.1999.
    Ref avsnitt om byggemåte er ikke tegninger i tråd med dagens bruk. Kjøper overtar ansvaret og risikoen for å sende nye tegninger til kommunen.
  • Utleie er tillatt iht. vedtekter. Styret v/ forretningsfører skal varsles skriftlig ved utleie.
  • Eiendommen er konsesjonsfri.
  • Ikke relevant for denne eiendommen.
  • Utdrag fra egenerklæring:
    - Det ble oppdaget lekkasje i 3. eller 4.etasje på tak. Ble reparert høst 2021 og vinter 2022.
    - Fasade skal males 2023. Selger forventer økning av felleskostnader.
    - Det ble satt inn 2 nye vinduer i stuen januar/ februar 2022.
    - Kontakt ved lysarmatur bad er løs.
    Se vedlegg i salgsoppgave for fullstendig egenerklæringsskjema.

    Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.
    Iht. eiersl. § 23 kan ingen kjøpe en boligseksjon hvis kjøpet fører til at man, direkte eller indirekte, blir eier av flere enn to boligseksjoner i eierseksjonssameiet. Begrensningen gjelder ikke kjøp av fritidsboliger. Det finnes også enkelte andre unntak i bestemmelsen.
  • 1940/718-2/29
    08.08.1940 - Bestemmelse om bebyggelse
    Med flere bestemmelser
    OVERFØRT FRA: 3804-172/108
    GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE

    1945/1030-3/29
    18.09.1945 - Erklæring/ Avtale
    Vedr. å dekke igjen en vindusåpning, m.fl.bestemm.
    OVERFØRT FRA: 3804-172/108
    GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE

    1961/3276-2/29
    25.09.1961 - Bestemmelse om bebyggelse
    Med flere bestemmelser
    OVERFØRT FRA: 3804-172/108
    GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE

    1961/3986-1/29
    22.11.1961 - Bestemmelse om bebyggelse
    Med flere bestemmelser
    OVERFØRT FRA: 3804-172/108
    GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE

    1988/9591-2/29
    25.11.1988 - Seksjonering
    Opprettet seksjoner:
    Snr: 8
    Formål: Næring
    Sameiebrød: 155/2230
    Eiendommen er oppdelt i 20 seksjoner

    1999/7092-1/29
    03.11.1999 - Resek/ Deling av seksjon
    Oppdelt seksjoner:
    Snr: 8
    Formål: Næring
    Sameiebrøk: 155/2230
    Oppdelt seksjoner:
    Snr: 9
    Formål: Næring
    Sameiebrøk: 105/2290
    Oppdelt seksjoner:
    Snr: 10
    Formål: Næring
    Sameiebrøk: 286/2230
    Seksjons sameieandeler:
    Snr: 8
    Formål: Bolig
    Sameiebrøk: 118/2230

    Kommunen har legalpant i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne har panterett i seksjonen for krav mot sameieren som følger av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for hver bruksenhet svarer til to ganger folketrygdens grunnbeløp; jfr. lov om eierseksjoner § 31. Kontakt oppdragsansvarlig for ytterligere informasjon.
  • Kommuneplan/ Kommunedelplan:
    Eiendommen ligger i et område som i kommuneplanen (24.09.2019) er avsatt til:
    - Sentrumsformål - nåværende
    - Bevaring kulturmiljø
    - Forhold som skal avklares og belyses
    - Krav vedrørende infrastruktur
    - Rød sone iht. T-1442
    - Gul sone ikt. T-1442

    Reguleringsplan:
    Eiendommen ligger i et regulert område med planID 3804 20000010 plannavn Dronningensgt. Kongensgt. Kirkegt. Rådhusgt. (23.11.2000) hvor reguleringsformålet er annet kombinert formål (bolig/ forretning/ kontor/ bevertning).
  • Gnr. 172 Bnr. 108 Snr. 8 i Sandefjord kommune
  • Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
  • Partene skal signere kjøpekontrakt etter aksept av bud.
  • Overtagelse etter nærmere avtale med selger.
  • Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til MNOK 10. I den forbindelse har selger utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
  • Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Meglerforetaket mottar kr 2 300/2 700/2 600 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av PLUSS.
  • Alle som skal selge eller leie ut bolig må som hovedregel energimerke boligen og fremskaffe en energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal på mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og eier er selv ansvarlig for at opplysningene er riktige. For ytterligere informasjon se www.energimerking.no. Dersom eier har energimerket boligen vil komplett energiattest fås ved henvendelse til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form.
  • Listen over løsøre og tilbehør utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020, legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er tilgjengelig hos oppdragsansvarlig samt på www.nef.no. Til orientering er det full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg.
  • Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning
  • Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud.

    Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel.
    Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2).

    Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen.

    Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
  • Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Gruppen AS og konsernets produktselskaper om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med oppdragsansvarlig for et uforpliktende tilbud vedrørende finansiering. Meglerforretningene kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
  • Det er avtalt provisjonsbasert vederlag tilsvarende 3,1% av kjøpesum for gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke tilretteleggingsgebyr kr 17000. -, oppgjørshonorar kr. 4900,- og visninger kr. 2500,-. Minimumsprovisjonen er avtalt til kr. 50000,-. Meglerforetaket har krav på å få dekket avtalte utlegg i henhold til oppdragsavtale. Dersom handel ikke kommer i stand har megler krav på å få dekket et rimelig vederlag samt utgifter til annonsering og utlegg. Alle beløp er inkl. mva.
  • Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
  • Dersom annet ikke avtales, sendes skjøte/hjemmelsdokument for tinglysing i etterkant av overtakelse.
  • Åse Blåvarp Fredin
Charlotte Skjelbred

Megler

Charlotte Skjelbred

93 84 79 47

Send e-post

Få beskjed når lignende
boliger kommer for salg

Få en verdivurdering

Siste boliger

Meld deg på vårt nyhetsbrev