aktiv-eiendomsmegling
Leilegheita er på hjørna av 3. etasje - Unik plassering

Sauda Øgreidkaien 6

Øgreidkaien - Unik leilegheit med særeiga rominndeling i 3. etg - Vesentleg oppgradert ift standard - Nydeleg utsikt

  • 4 990 000
  • BRA 122 m²
  • 2 soverom
  • PRISANTYDNING4 990 000
  • OMKOSTNINGER136 720
  • TOTALPRIS INKL. OMKOSTNINGER5 126 720
  • EIENDOMSTYPELeilighet
  • EIERFORMEierseksjon
  • BYGGEÅR2 012
  • SOVEROM2
  • AREALP-rom 107 m²
  • FELLESKOST./MND2 740
  • TOMT1 282 m²
  • EIERFORM TOMTFellestomt
  • 4 990 000,- (Prisantydning)

    Omkostninger
    8 000,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt))
    2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
    585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
    585,- (Tingl.gebyr skjøte)
    124 750,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 4 990 000,-))
    --------------------------------------------------------
    136 720,- (Omkostninger totalt)
    --------------------------------------------------------
    5 126 720,- (Totalpris inkl. omkostninger)

    NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning.

Meld deg på visning!

Påmelding
3. etasje:
Gang, tre soverom, bad, vaskerom, stue/kjøkken, innglasset terrasse.

Carport og bod.

Felles trapperom med heis.

Øgreidkaien 6, Rogaland

  • Normal god standard med oppdateringer på leilighet.

    Eiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport.

    UTVENDIG
    Bygningen har malte trevinduer med 2-lags glass.
    Malt ytterdør. Malt skyvedør med utvendig aluminiumsbekledning. Innglasset veranda.

    INNVENDIG
    Parkett på gulv. Malt strier på vegg. Malt overflate i tak. Etasjeskiller er av betongdekke. Innvendig har leilighet malte glatte dører.

    VÅTROM
    Bad
    Malt overflate i tak. Fliser på vegger. Fliser på gulv. Sluk i metall og smøremembran. Rommet har innredning med nedfelt servant, veggmontert toalett og dusjvegg.
    Tilkoblet balansert ventilasjon og med spalte under dør.

    Vaskerom
    Malt overflate i tak. Malt strie på vegg. Sokkelflis. Fliser på gulv. Metallsluk og smøremembran. Rommet har opplegg for vaskemaskin.
    Tilkoblet balansert ventilasjon og med spalte under dør.

    KJØKKEN
    Malt kjøkken med slette fronter og benkeplate i laminat.
    Oppvaskemaskin, komfyr, platetopp, kjøleskap og fryseskap ved befaring. Kjøkkenavtrekk.

    Denne er vedlagt salgsoppgaven. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2 og 3.

    Forhold som har fått TG2, AVVIK SOM KAN KREVE TILTAK:
    Våtrom > Overflater Gulv > Bad
    Det er mulighet for at det kan forekomme vannlekkasje på våtrommet hvor vann ikke vil gå til sluk.
    Det er påvist at noen fliser har bom (hulrom under) Påvist bom under flis i dusj.
    Karm for dusjdører er høyere enn dørterskel, så vannsøl utenfor dusj, har ikke tilgang til sluk.

    Våtrom > Sanitærutstyr og innredning > Bad
    Det er ikke påvist tilfredsstillende løsning for å synliggjøre lekkasje fra innebygget sisterne.
    Skuffer i baderomsinnredning tar noe i karmlist ved bruk.
    Ikke påvist silikon i overgang baderomsinnredning og vegg.

    Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg
    Innvendig sikringsskap med automatsikring og AMS måler.

    TG2, AVVIK SOM IKKE KREVER UMIDDELBARE TILTAK
    Innvendig > Overflater
    Det er avvik: Merker i gulv ved vinduer i stue, grunnet noe vann fra blomster.
    Det er ikke indikasjon på fukt, ved fuktsøk parkett. Noe merker i nedre vindusforing grunnet samme blomstervann.
    Påvist merker i gulv kjøkken ved skyvedør.

    Innvendig > Innvendige dører
    Det er avvik: Påvist kantslepp på dørblad til vaskerom og bad.

    Våtrom > Overflater vegger og himling > Bad
    Det er vindu/dør med ikke fuktbestandige materialer i våtsonen (dusjsonen), løsningen eller byggematerialet er uegnet
    Vindu står under 0,5 meter fra servant. Fliser i vinduskarm, som har noe motfall.

    Våtrom > Tilliggende konstruksjoner våtrom > Bad
    Ved andre fuktundersøkelser enn hulltaking, er det ikke påvist indikasjoner på fuktskader.

    Våtrom > Overflater vegger og himling > Vaskerom
    Det er avvik: Merker på vegg bak VVB.

    Våtrom > Tilliggende konstruksjoner våtrom > Vaskerom
    Ved andre fuktundersøkelser enn hulltaking, er det ikke påvist indikasjoner på fuktskader.

    Kjøkken > Avtrekk > Kjøkken
    Det er avvik: Kjøkkenavtrekk lager noe lyd ved bruk.
  • Beliggende på Øgreidkaien. Her har en meget flotte opparbeidede uteområder langs sjøen. Sameiet har montert felles badetrapp slik at beboerne lettere kan få ta seg et bad i sjøen. Kort vei til Bunnpris og Europris. Ellers har en flere butikker, restauranter og bakeri innenfor gangavstand til sentrum. Hurtigbåtterminal, buss- og taxiholdeplass ca 300 m i fra.
  • Området består hovedsakelig av kontor/næringsbygg og leiligheter. Øgreid brygge består av tre leilighetsbygg.
  • Fra rundkjøringen i Saudavegen kjører en mot sjøen. Øgreidkaien 6 er siste bygg når du tar inn til Øgreidkaien.
  • Bygningen er oppført i 2012.
    Se vedlagte tilstandsrapport avholdt 12.01.23 av Bjørsvik Takst & Eiendom AS v/ Øyvind Steinnes for teknisk beskrivelse av eiendommen.
  • 3. etasje: BRA/P-rom: 122/107 kvm

    1. etg: Bod: BRA 6 kvm

    Følgende rom inngår i primærareal:
    3. etg: Stue , Vaskerom , Bad , Soverom , Soverom 2, Kjøkken
  • Se punktet om standard samt løsøre- og tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
  • Gasspeis i stue. Varmekabler på bad og vaskerom.
    Balansert ventilasjon med varmegjenvinning. Anlegget har avtrekk fra kjøkken, bad og vaskerom. Tilluft i stue og soverom.
  • Felles sameiet tomt.
  • Parkering i carport. Felles gjesteparkering.
  • Offentlig.
  • Forretningsfører: Sameiet tar selv forretningsførsel.
  • Sameiet tar selv forretningsførsel. Sameiet har et styre og leder er pt. Eivind Aas for Øgreidkaien 6 og Eivind Hillestad for Øgreidkaien 2 og 4.

    Eierseksjonen hører til boligsameie Sameiet Øgreid Brygge, Org nr 994 284 797. Sameiet v/Aas har tilgjengelig vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Det er pt ingen vedtatte endringer / kostnader som vil påvirke boligens felleskostnader eller fellesgjeld, men dette kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i sameiets styre og/eller generalforsamling.
  • Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.
  • Dyrehold må godkjennes av styret.
  • Formuesverdi som primærbolig kr 582 135 per 2021
    Formuesverdi som sekundærbolig kr 2 095 685 per 2021
  • 2 740 pr. mnd. Fellesutgifter inkluderer bl.a. Altibox TV/Bredbånd, bygningsforsikring, vask av fellesareal, felles strøm, service heis, felles vedlikehold uteområder m.m.
    Det er ikke vedtatt endringer av felleskostnadene, men det må påregnes av felleskostnader kan øke over tid som følge av prisendringer generelt i markedet.
  • For felles ansvar og forpliktelser hefter den enkelte sameier i forhold til sin sameiebrøk, jf eierseksjonsloven § 30.
  • Kr. 13 772 pr. år
    Renovasjonsavgift, Vann- og kloakkavgift med måler og Eiendomsskatt.
  • Antatt løpende kostnader beløper seg til anslagsvis kr. 48.931 for denne boligen pr. år.
    Kostnadene er fordelt som følger:
    Kommunale avgifter kr. 16.051,-
    Felleskostnader kr. 32.880,-

    I tillegg kommer strøm og innboforsikring. Gassforbruk avregnes.
  • Det foreligger ferdigattest.
  • Det er ikke kjent at det foreligger offentligrettslige regler som er til hinder for at hele eiendommen leies ut.
  • Eiendommen er konsesjonsfri.
  • Det er ikke odel på eiendommen.
  • Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.
    Iht. eiersl. § 23 kan ingen kjøpe en boligseksjon hvis kjøpet fører til at man, direkte eller indirekte, blir eier av flere enn to boligseksjoner i eierseksjonssameiet. Begrensningen gjelder ikke kjøp av fritidsboliger. Det finnes også enkelte andre unntak i bestemmelsen.
  • 2012/570948-1/200 Seksjonering -12.07.2012
    opprettet seksjoner:
    snr: 5
    formål: Bolig
    tillegsdel: Bygning
    sameiebrøk: 102/692

    For øvrige opplysninger om grunndata, se den seksjonerte matrikkelenheten.
  • Gjeldende reguleringsbestemmelser i tilknytning til reguleringsplan for «Øgreid-tomta» Gnr 32/Bnr 66,67,476,480 m.fl, Sauda kommune. Bestemmelsene kan oversendes ved forespørsel.
    Eiendommen er regulert til bolig med felles grøntanlegg mot sjøen.
  • Gnr. 32 Bnr. 869 Snr. 5 og Gnr. 32 Bnr. 873 i Sauda kommune
  • Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
  • Partene skal signere kjøpekontrakt etter aksept av bud.
  • Overtagelse etter nærmere avtale med selger.
  • Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til MNOK 14. I den forbindelse har selger utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
    Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligen selges med fullmakt og fullmaktshaver . Megler gjør særlig oppmerksom på at selger ikke har bebodd den eiendom som legges ut for salg. Selger har derfor ikke spesifikk kunnskap om eiendommen, og har i begrenset grad kunnet supplere og/eller kontrollere opplysningene i denne salgsoppgaven. Det kan i denne sammenheng eksistere feil og skader på eiendommen som ikke er spesifikt opplyst. Kjøper oppfordres til å foreta en særlig grundig besiktigelse, gjerne med bistand av teknisk sakkyndig.
  • Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring + fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Meglerforetaket mottar kr 2 300/2 700/2 600 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av PLUSS.
  • Alle som skal selge eller leie ut bolig må som hovedregel energimerke boligen og fremskaffe en energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal på mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og eier er selv ansvarlig for at opplysningene er riktige. For ytterligere informasjon se www.energimerking.no. Dersom eier har energimerket boligen vil komplett energiattest fås ved henvendelse til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler
  • Budgivere oppfordres til å legge inn bud via «Trygg Budgivning». Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form.
    Alle bud skal inngis skriftlig til megler. Benytt "Gi bud"-knappen på våre annonser for å registrere ditt bud elektronisk. Dette er en enkel og sikker løsning som lar deg signere budet elektronisk ved hjelp av BankID. Fremgangsmåte ved budgivning: Benytt "Gi bud"-knappen for å logge inn med BankID. Din elektroniske identitet og signatur blir kontrollert som en del av innloggingen. Registrer ditt bud med korrekt beløp, frist, eventuelle forbehold, ønsket overtagelse og finansieringsplan. Bekreft at innholdet i bud er korrekt ved å signere elektronisk. Du mottar en SMS-kvittering (skriftlig mottaksbekreftelse) når ditt bud er registrert. Budforhøyelser kan gjøres enten ved å logge inn på nytt med BankID eller du kan sende svar til SMS-kvitteringen. Vær oppmerksom på at bud gitt via SMS må behandles manuelt av megler. Bud via SMS kan ikke anses som mottatt av megler før du har fått en svarbekreftelse pr SMS. For bud som inngis skriftlig ved hjelp av budskjema, må budgiver ha legitimert seg overfor megler. Legitimeringen bør ikke skje ved oversendelse av kopi av bankkort. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Et bud er bindende for budgiver når budet er kommet til selgers kunnskap. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste ethvert bud, og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Megler skal, i den grad det er nødvending og mulig, informere de involverte i budrunden skriftlig om status i budgivningen. Megler er forpliktet til å legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden, og for at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må ethvert bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist. Alle bud bør derfor ha en akseptfrist på minimum 30 minutter fra budet inngis. Selger må skriftlig akseptere budet før budaksept kan formidles til budgiver. Selger og kjøper har krav på å få utlevert kopi av budjournalen straks etter at handel er kommet i stand. Alle som har inngitt bud på eiendommen kan på forespørsel få en kopi av anonymisert budjournal etter at budrunden er avsluttet. For øvrig vises til det "Forbrukerinformasjon om budgivning", som er vedlagt salgsoppgaven.
  • Listen over løsøre og tilbehør utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund, Eiendom Norge og Advokatforeningens Eiendomsmeglingsgruppe, gjeldende fra 1. januar 2020, legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er tilgjengelig hos oppdragsansvarlig samt på www.nef.no. Til orientering er det full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg.
  • Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning
  • Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud.

    Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel.
    Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2).

    Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen.

    Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
  • Ønsker du tilbud på finansiering av bolig?

    Kontakt en av våre rådgivere i Hjelmeland Sparebank for et tilbud på;
    oBoliglån
    oLivs- /gjeldsforsikring
    oForsikring
    oSparing

    Telefon: 51 75 44 00
    E-post: post@hjelmelandsparebank.no
  • Det er avtalt provisjonsbasert vederlag tilsvarende 1,0% av salgssum gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke tilretteleggingsgebyr og oppgjørshonorar kr. 16.500,-. Meglerforetaket har krav på å få dekket avtalte utlegg i henhold til oppdragsavtale totalt kr. 14.762,-. Dersom handel ikke kommer i stand har megler krav på å få dekket utlegg begrenset oppad til kr. 10.000,-. Alle beløp er inkl. mva.
  • Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
  • Dersom annet ikke avtales, sendes skjøte/hjemmelsdokument for tinglysing i etterkant av overtakelse.
  • Reidun Aabø
    Sigve Aabø
Kurt Inge Nybru

Megler

Kurt Inge Nybru

91 52 30 26

Send e-post

Få beskjed når lignende
boliger kommer for salg

Få en verdivurdering

Siste boliger

Meld deg på vårt nyhetsbrev