– Kundetilfredshet og lojalitet bygger vi med ett oppdrag om gangen, salg for salg. At Aktiv topper Norske Kundebarometer sin liste over eiendomsmeglere for 7. gang er først og fremst en fantastisk anerkjennelse av alle ansatte på Aktiv-kontorene over hele landet.

Det sier en svært tilfreds administrerende direktør i Aktiv Eiendomsmegling, Karsten Onsrud. – På lik linje med de andre aktørene i denne bransjen lever vi av tillit og fornøyde kunder. Hvert møte mellom en Aktiv-megler og en kunde – eller en potensiell kunde – former det inntrykket som Norsk Kundebarometer sier noe om.

– At vi klarer å holde oss på toppen av målingen år etter år, forteller oss at meglerne er opptatt av det samme som kundene; gode råd, trygghet i salgssituasjonen og lokal kunnskap om markedet vi opererer i, mener Onsrud.

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI. I mer enn 20 år har de målt kundetilfredshet og lojalitet i rundt 30 bransjer i Norge. Rangeringen er basert på en telefonundersøkelse der kunder som har solgt bolig de siste 2 årene blant annet blir spurt om hvor fornøyde de er med sine erfaringer, om forventningene de hadde ble innfridd og om de kommer til å bruke samme megler neste gang de skal selge bolig.

Må kjenne kunden og markedet

– Aktiv Eiendomsmegling har et uttalt mål om ha de mest fornøyde kundene uansett bransje. Da holder det ikke bare å gjøre en god jobb i det daglige, vi må også vite noe om hva det er som gjør en eiendomskunde fornøyd. Og med kontorer over hele landet er vi i stand til å møte kundene der de bor, i et marked meglerne har lang erfaring med og kjenner godt.

– Når du kombinerer denne tilstedeværelsen med jordnære holdninger, gode og faglig oppdaterte rådgivere, gode systemer og solide rutiner, er resultatet toppen av Norsk Kundebarometer sin liste, avslutter administrerende direktør Karsten Onsrud i Aktiv Eiendomsmegling.