Aktiv Eiendomsmegling tar grep om nyboligmarkedet med ny satsning
– Jeg synes Aktiv er en spennende kjede og med over 80 lokalkontorer å spille på så er det et stort potensial for å utvide virksomheten innen nybolig. Der man bruker 2-3 måneder på å selge en bruktbolig, jobber man ofte over flere år med et nyboligprosjekt. Å selge nye boliger krever derfor langsiktig planlegging og samarbeid med eiendomsutviklere, sier daglig leder for Aktiv Nyboligmegling Christopher Lejonberg.
– Nybygg og prosjektmegling har tradisjonelt utgjort inntil 10 prosent av porteføljen vår. Med denne satsningen gjør vi to ting: Vi tar grep om nybygg i Oslo-området, men styrker også lokalkontorene som allerede har en god posisjon på nybygg gjennom at vi sammen med Christopher og hans team utvikler et rammeverk og verktøy for nybolig for hele kjeden, sier administrerende direktør i Aktiv Eiendomsmegling, Karsten Onsrud.
Onsrud er svært fornøyd med at den svært erfarne Christopher Lejonberg har tatt steget over til Aktiv for å lede satsningen. Lejonberg har jobbet med nybolig siden 2006.
Samarbeid med ledende leverandører
Kontoret, som ligger i tilknytning til Bien Sparebanks lokaler i Dronning Mauds gate i Oslo, vil i starten bestå av tre personer. Visningsansvarlig Morten Solrud, med lang erfaring innen visninger, blant annet på Gausta, og Sofie Nordstrand, som blir med som co-megler, utgjør det øvrige teamet.
– Vi samarbeider med de ledende leverandørene for presentasjon og salg av nye boliger i Norge, og har et stort prosjekt gående fra andre halvår for å heve Aktiv sine salgsprosesser av prosjekterte boliger. Det er veldig givende å være med i dette arbeid, og vi kommer å kunne tilby en unik kombinasjon av moderne og digital boligformidling med lokal tilstedeværelse, sier Lejonberg
Flere konkrete prosjekter på gang
Selv om nybyggmarkedet i enkelte deler av landet er tregt nå, har Aktiv Nyboligmegling allerede konkrete prosjekter de jobber med.
– Vi har flere prosjekter på gang, inkludert fritidsboligprosjekter på Gaustablikk med, tomter, hytter og leiligheter som skal legges ut for salg. Selv om nybyggmarkedet rundt Oslo ikke går på høygir akkurat nå, så er dette en gyllen mulighet for Aktiv til å styrke sin posisjon i markedet. Det er bare et spørsmål om tid før nybyggaktiviteten tar seg opp igjen, sier Lejonberg.
– Norge er mer enn Oslo. Det er bra med prosjekter hos våre lokalkontorer. Med Christopher på laget kan vi ta et tydeligere grep og forbedre leveransen. Han kjenner de store utbyggerne og vet hva de krever. Kombinasjonen av hans nære samarbeid med utbyggerne og vårt nettverk for salg gir oss en betydelig fordel, sier Onsrud.
Bistå større utbyggere
Ambisjonen til Aktiv er å hjelpe større utbyggere med god rådgivning i oppstart, planlegging og salg.
– Vi kan hjelpe større utbyggere mer enn hva Aktiv gjør i dag, og gi god rådgivning fra første fase og gjennom hele salgsprosessen. Vårt samarbeid med Bien Sparebank vil også styrke vår rådgivning og tjenestetilbud innen nybolig, avslutter Lejonberg.
Interessert i å høre hvordan vi kan hjelpe deg med ditt prosjekt, ta kontakt med Aktiv Nyboligmegling her.