Fremtind er Aktivs nye partner på boligselgerforsikring
– Vår visjon er å ha Norges mest fornøyde kunder. Med Fremtind får vi et produkt som kombinerer god pris med høy kvalitet i oppgjøret – både når det gjelder erstatning og når det er riktig å utbedre skaden. Dette er bra for kundene og bra for meglerne, sier Karsten Onsrud, administrerende direktør i Aktiv Eiendomsmegling.
Sikkerhetsnett for selger og kjøper
Boligselgerforsikringen fungerer som et sikkerhetsnett for selger dersom det oppstår krav i etterkant av salget. Samtidig opplever kjøper at saken håndteres profesjonelt og effektivt. Fremtind har et etablert takst- og skadeapparat som kan følge saken fra vurdering til oppgjør – og ved behov sørge for utbedring. Det gir færre konflikter, raskere avklaringer og større trygghet for begge parter.
– Boligselgerforsikring har vært en viktig del av bolighandelen i over 20 år, og etter ny avhendingslov i 2022 er betydningen ytterligere forsterket. Forbrukervernet er styrket, transparens er viktigere enn noen gang, og vårt konsept omfatter både veiledning av selger, taksering og utbedring av skade der det er riktig, sier Petter A.K. Andersen, direktør for boligselgerforsikring i Fremtind.
– Hos oss blir både kjøper og selger kunder, da det er kjøper som benytter seg av selgers forsikring. Det betyr at vi er svært opptatt av at dette skal være en god prosess for begge parter, sier Andersen.
Satsing på kvalitet og kundeopplevelse
Samarbeidet med Fremtind er en del av Aktivs satsing på kvalitet og gode kundeopplevelser, hvor også investeringer i AI-løsninger og nye systemer inngår. Aktivs meglere har i november gjennomført intern opplæring i det nye produktet, og er klare til å veilede kundene fra 1. desember.
– Vi har hatt opplæring i hele kjeden i november, og vi ruller nå dette ut i hele kjeden. Våre 400 meglere gleder seg til å kunne tilby dette til sine kunder, sier Grete Larsen Meyer, leder for forretningsutvikling i Aktiv.
Aktiv forventer å omsette over 11 500 boliger i 2025, og 90 prosent velger boligselgerforsikring. Avtalen med Fremtind er et naturlig steg i kjedens arbeid med å kombinere lokal rådgivning, høy fagstandard og gode, digitale løsninger.
– Eierskap, gjennomføringsevne og pris til kunden er sentrale grunner til at vi velger Fremtind. Vi vokser fordi vi leverer gode kundeopplevelser – denne avtalen styrker den leveransen, avslutter Onsrud.
