Nye aktiv.no er mer enn bare en nettside
I tillegg til å ha fått et mer moderne uttrykk med nye farger og fonter, er den nye nettsiden også mer brukervennlig og funksjonell.
– Å lage nye nettsider høres kanskje lett ut, men det er mye som skal på plass. Derfor er det gjort et grundig forarbeid der vi har kartlagt ønsker og behov hos kunder og meglere, sier Karsten Onsrud, administrerende direktør i Aktiv Eiendomsmegling.
Bygget på innsikt, ønsker og behov
Hovedformålet med den nye nettsiden er å ruste Aktiv inn i det digitale skiftet ved å gjøre kundereisen lettere for kjøper, selger og megler. I utviklingen har det derfor vært viktig å finne ut hvilke ønsker og behov nettopp disse har.
Gjennom kvantitative undersøkelser fra markedet, meglere, fagavdelingen, IT, system og marked har Aktiv samlet innspill fra alle hold. Også «Kjederådet», som er et rådgivende organ til styret i Aktiv, har bidratt og gitt god innsikt knyttet til hvordan kundene og meglerne ønsker å ha den nye nettsiden. På mange måter er nettsiden derfor skreddersydd de som skal bruke den – både med tanke på design og funksjonalitet.
Flere digitale muligheter
Den nye nettsiden vil også gi flere digitale muligheter. Den vil være en portal for påmelding til visning, interaksjon med boligene til salgs budgivning, råd og inspirasjon – og et fint sted å besøke for alle med spørsmål knyttet til boligkjøp og -salg.
– Ved at all trafikk nå suksessivt lander på aktiv.no ivaretas også gjeldene lovverk knyttet til samtykker og personvern så videre – i tillegg til å sanke flere relevant leads, i en og samme kanal, tidlig i kundereisen, som er veldig positivt, forteller Camilla Carlander, leder IT og systemportefølje i Aktiv Eiendomsmegling.