Nytt Aktiv-samarbeid gir deg en bedre kundereise
Aktiv tar nå i bruk OVERO sitt digitale system for overtakelsesprotokoll, som gjør både meglerjobben og kundereisen bedre. Den nye løsningen er tettere integrert med fagsysttemet NEXT som meglerne allerede jobber i.
– Det betyr at vi kan jobbe enda mer effektivt, og få mer tid til kundene våre, sier Grete.
Hun forteller at samarbeidet med OVERO åpner for enda større utviklingsmuligheter, og gir Aktiv et solid løft innen AI-satsing og digitale kundereiser.
Selv om endringen vil merkes mest hos meglerne, understreker Grete at den forbedrede arbeidsflyten vil gi kundene en bedre og mer sømløs opplevelse.
Nye digitale produkter på vei i 2026
Samtidig med overgangen til det nye systemet, vil Aktiv og OVERO fortsette å samarbeide om nye digitale produkter for å forbedre kundereisen. Vi har mye spennende i vente i 2026, røper Grete.– Når de nye produktene lanseres, får både kundene og meglerne våre en egen kommunikasjonsplattform der de kan chatte med hverandre, uansett hvor de befinner seg. Som kunde får du full oversikt over status på boligsalget ditt. I stedet for å bli bombardert med e-poster, blir alt samlet i én digital portal, forteller Grete.
Første versjon er allerede live, men i løpet av første halvår i 2026 vil fullversjonen av den nye digitale portalen være helt klar.
Overta bolig uansett hvor du er
Med det nye digitale systemet kan overtakelsen gjennomføres hvor som helst, enten du er hjemme, på hytta eller i utlandet – og fra både mobil og PC. Kjetil Stallemo i OVERO mener dette er den viktigste forskjellen, både for meglerne og kundene.
– Det er mange situasjoner hvor partene ikke kan møtes fysisk. Kanskje skjer salget etter en skillsmisse, eller du befinner deg et sted du ikke kommer deg fra. Derfor har det vært viktig for oss å utvikle en fleksibel løsning som tar høyde for dette, sier han.
Stallemo forteller også at signeringsløsningen, der alle parter må signere for å godkjenne overtakelsen, nå har fått betydelig høyere sikkerhet i den nye løsningen.
– For både kunder og meglere handler det om løsninger som gjør prosessen enkel og brukervennlig. Med OVERO får de nettopp det.
