BODØ Rensåsgata 23
Rensåsgata/ Bankgata - Næring/ kontor/ butikklokale sentralt | Parkering i garasje |Store vindusflater, god profilering
- kr 3 470 000
- BRA-i 81 m²
- Prisantydningkr 3 470 000
- BRAP-rom 81 m²
- Omkostningerkr 87 990
- Totalpris inkl. omkostningerkr 3 557 990
- ObjektstypeButtikslokale
- EierformSelveier
- Byggeår2014
- Felleskostnader pr. mndkr -
- Tomt -
- Eierform tomtEiet
- Næringssalg 3 470 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 86 750 (Dokumentavgift) 240 (Panteattest kjøper) 500 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 500 (Tinglysningsgebyr skjøte) -------------------------------------------------------- 87 990 (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 3 557 990 (Totalpris. inkl. omkostninger) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Meld deg på visning!
Påmelding
Velkommen til Rensåsgata 23 - Lokalet ligger i 1. etasje i en bygning som omhandler et seksjonert næringsbygg oppført 2014 med arealer fordelt over 5 etasjer. Flott beliggenhet i Bodø sentrum, med gåavstand til glasshuset og gågata. Meget god eksponering gjennom store vinduer vendt ut mot gata som gjør profileringen ut fra butikken/lokalet meget god. Bygningen ansees som kurant å leie ut til butikk og forretningsformål.
Innhold:
-Butikk
-Kontor
-Lager
-Bad/ Wc
-Kjøkken
-Parkering
Rensåsgata 23, Nordland
- BRA
81m²
BTA
89m²
Beliggenhet
Beskrevne eiendom er beliggende i Bodø sentrum og har meget god beliggenhet med hensyn på profilering, adkomst og nærhet til handlegate og torv
Adkomst
Adkomst via offentlig vei, enten fra Bankgata eller fra Rensåsgata. Se vedlagte kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger.
Bebyggelse
Boliger, kontor og butikklokaler.
Offentlig kommunikasjon
Buss og tog.
Konstruksjon
Byggning med plater på fasaden alu vinduer og alu dører. Banebelegg på taket. Plasstøpt betongfundament på leire/skjellsandgrunn og fjell. Plater på yttervegger, bindingsverk og stålstender.
Innhold
1. etasje: Butikk, kontorplasser, møterom, bad/wc, kjøkkendel, bod/ lager, U. etasje: Parkeringsplass i garasjeanlegg,
Standard
Gjennomgående god standard på innredninger og utstyr, samt materialvalg. Byggeår 2014.
Eeindommens potensiale
Beskrevne eiendom er beliggende i Bodø sentrum og har meget god beliggenhet med hensyn på profilering, adkomst og nærhet til handlegate og torv
Parkering
Parkering i garasje under bygget.
Beskrivelse av tomt
Tomten er flat og ligger i tilknytning til Solparken. Eiendommen rommer næringsdel, samt større leilighetsbygg. - Energiklasse
unknown - Info kommunale avgifter
Avløp: 1 202,19 kr Eiendomsskatt: 15 376,30 kr Vann: 2 243,09 kr
Info om eiendomsskatt
Fakturert beløp for eiendomsskatt i 2023: 15 376,30 kr.
Vannavgift
2243
Vannavgift år
2023
Info vannavgift
Fakturert beløp for vann i 2023: 2 243,09 kr. - Ferdigattest/brukstillatelse datert
Det er utstedt ferdigattest på eiendommen datert 15.09.2014.
Vei, vann og avløp
Offentlig vei, vann og avløp.
Regulerings- og arealplanner
Området er regulert til boligbebyggelse/ blokkbebyggelse og kombinert bebyggelse og annleggsformål ( bolig/ forretning).
Grunnboksdato
2024-09-24T22:00:00Z
Legalpant
De andre sameierne har panterett i seksjonen for krav mot sameieren som følger av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for hver bruksenhet svarer til 2 G (folketrygdens grunnbeløp). Kommunen har legalpant i eiendommen for forfalte krav på eiendomsskatt, og kommunale avgifter/gebyrer.
Kommentar konsesjon
Erverv av eiendommen er konsesjonsfritt. - Lovanvendelse
Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud. Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2). Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen. Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Budgivning
Budgivning i forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form. Budgivning utenfor forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
Omk. kjøper beskrivelse
Næringssalg 3 470 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 86 750 (Dokumentavgift) 240 (Panteattest kjøper) 500 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 500 (Tinglysningsgebyr skjøte) -------------------------------------------------------- 87 990 (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 3 557 990 (Totalpris. inkl. omkostninger) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Omk. kjøper beløp
87990
Betalingsbetingelser
Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon. Det forutsettes av skjøtet tinglyses på ny eier, med mindre det er tatt andre forbehold i budgivningen.
Hvitvaskingsreglene
Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.