BJØRKELANGEN Furutoppen 2-4
Flott utviklingstomt regulert til blokkbebyggelse. Tomtearel på 2022 m² sentralt ved innløpet av Bjørkelangen sentrum.
- kr 4 050 000
- Prisantydningkr 4 050 000
- Omkostningerkr 102 600
- Totalpris inkl. omkostningerkr 4 152 600
- ObjektstypeTomt
- EierformSelveier
- Tomt2 022 m²
- Eierform tomtEiet
- 4 050 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 101 250 (Dokumentavgift) 260 (Panteattest kjøper) 545 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 545 (Tinglysningsgebyr skjøte) -------------------------------------------------------- 102 600 (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 4 152 600 (Totalpris. inkl. omkostninger) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Meld deg på visning!
Påmelding
Furutoppen 2-4 er en utviklingstomt regulert til blokkbebyggelse. Tomten ligger i et etablert boligområde ved innløpet til Bjørkelangen sentrum med kort vei til servicetilbud, skoler og butikker. Busset stopper rett ved tomten.
Bilveien går allerede frem til eiendommen, og tomten har et areal på 2022 kvm. Maksimal utnyttelse skal ikke overstige 50% BYA. Kommunen har tidligere gitt rammetillatelse til å bygge 30 leiligheter fordelt på 1 blokk i inntil 4 etasjer. Tillatelsen utløp 03.11. 2024, men viser at mulighetene er gode.
Furutoppen 2-4, Akershus
- Tomt
2022m²
Beskrivelse av tomt
I hjertet av Bjørkelangen tilbys nå en ca. 2 mål stor boligtomt med spennende utviklingsmuligheter. Eiendommen ligger i innløpet av Bjørkelangen med nærhet til skoler, barnehager, butikker og kollektivtilbud. Bjørkelangen er et prioritert utviklingsområde i Aurskog-Høland kommune, og her har profesjonelle aktører en mulighet til å posisjonere seg i et område med vekst, gode rammevilkår og høy attraktivitet i årene fremover. Det foreligger ramme (utgått i 2024) på en blokk bestående av 4 etasjer med parkeringskjeller med boder i underetasjen. Rammen er utløpt. Prosessen gir derimot et solid grunnlag for videre utvikling, samtidig som ny eier står fritt til å justere og tilpasse prosjektet etter egne ambisjoner. På tomten er det et gammelt hus som idag er leid ut og kjøper må ta ansvar for å rive. Ellers består tomten av naturens egen vegetasjon. Tomtearealets fordeling: Gnr. 75 bnr. 416: 943,8 kvm Gnr. 75 bnr. 417: 1.078,7 kvm
Beliggenhet
Eiendommen er beliggende på Bjørkelangen i Aurskog-Høland kommune, mellom Oslo og grensen til Sverige. Området består av småhusbebyggelse i form av eneboliger og flermannsboliger, samt næringsbebyggelse med blandet formål. Eiendommen er beliggende langs riksvei 170 som er hovedfartsåren frem til E22 og Lillestrøm. I tillegg er eiendommen beliggende kort vei fra kollektivtransport i form av busstrasè. Med bil tar det ca. 30 min til Fetsund, 35 min til Lillestrøm, 50 min til Oslo S, 52 min til Oslo lufthavn og 60 min til Charlottenberg i Sverige. Bjørkelangen er i stadig utvikling med nyetableringer innen næring og service samt nybygg av eneboliger, småhus og leiligheter. I de senere årene har det blitt bygget ny skole på Bjørkelangen, nytt helsehus for hele befolkningen og ny svømmehall (Bjørkebadet). Aurskog Høland kommune har fokus på utvikling og nyetableringer og ønsker å være en attraktiv kommune for tilflytting og etablering av bedrifter. Kommunen har gode oppvekstvilkår for barn og unge. Idrettsmiljøet er godt og det finnes mange frivillige organisasjoner. De store skogs- og naturområdene med tilhørende sjøer og vassdrag gir muligheter for et rikt friluftsliv
Adkomst
Eiendommen ligger på høyre side av rv. 22 når man kjører inn i Bjørkelangen, vis a vis YX stasjon. Det er ca 35 min kjøretid fra Lillestrøm og 45 min til Gardermoen. Se veikart for kjørebeskrivelse til eiendommen.
Bebyggelse
Eiendommen består av to gårds- og bruksnumre, og er i dag bebygget med en enebolig. Eksisterende bebyggelse er tenkt revet og det er tenkt oppført ny blokkbebyggelse på eiendommen. Det foreligger reguleringsplan med bestemmelser for Furutoppen 2-4.
Diverse
Det foreligger en geoteknisk rapport fra 2018 for eiendommen. Denne kan oversendes på forespørsel. Det gjøres oppmerksom på at eiendommen er begjært tvangssolgt og at salget derfor reguleres av tvangsfullbyrdelsesloven kapittel 11. Oppdragsansvarlig er oppnevnt av Tingretten som medhjelper ved salget. Interessenter plikter å undersøke eiendommen grundig før bud inngis. Eventuelle feil og mangler som kunne vært oppdaget ved slik undersøkelse, vil normalt ikke kunne påberopes av kjøper som mangel senere. Ved tvangssalg kan det variere i hvilken utstrekning eier selv bistår med aktuelle opplysninger til kjøper og medhjelper. Medhjelper vil derfor ofte ikke kjenne eiendommen utover de opplysninger som følger av denne salgsoppgaven med vedlegg. Eneboligen som står på tomten er idag utleid via utleiemegleren.
Prisantydning inkl. omkostninger
4 050 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 101 250 (Dokumentavgift) 260 (Panteattest kjøper) 545 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 545 (Tinglysningsgebyr skjøte) -------------------------------------------------------- 102 600 (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 4 152 600 (Totalpris. inkl. omkostninger) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. - Info kommunale avgifter
De kommunale avgiftene omfatter vann- og avløpsgebyr, renovasjonsgebyr samt feie- og tilsynsavgift. Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjon i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle kommunale endringer av gebyr/avgift. Gebyrene er fordelt som følger: Avløp kr 9452,52 , Feiing kr 724,92, Renovasjon kr 4834,92, Vann kr 4722,60, tilsammen kr 19 004,20 Tallene er fra 2024 og gjelder boligen som står oppført på tomten.
Info om eiendomsskatt
Det er pr. idag ingen eiendomsskatt på eiendommen. Ved ny eier så må det påregnes eiendomsskatt.
Andre utgifter
Utover det som er nevnt under punktet «kommunale avgifter» og fyll inn eventuelle andre relevante punkt, påløper kostnader til for eksempel strøm, fyring/brensel, forsikring, innvendig/utvendig vedlikehold og abonnement til tv og internett.
Tilbud lånefinansiering
Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Alliansen om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med megler for formidling av et uforpliktende tilbud om finansiering. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester. - Tinglyste heftelser og rettigheter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 3226/75/416: 25.04.2000 - Dokumentnr: 3115 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 01.01.2020 - Dokumentnr: 597374 - Omnummerering ved kommuneendring Tidligere: Knr:0221 Gnr:75 Bnr:416 01.01.2024 - Dokumentnr: 123952 - Omnummerering ved kommuneendring Tidligere: Knr:3026 Gnr:75 Bnr:416 13.09.2000 - Dokumentnr: 7798 - Erklæring/avtale Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:1 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:2 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:3 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:4 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:5 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:6 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:7 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:8 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:9 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:10 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:11 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:12 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:13 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:14 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:15 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:16 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:17 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:18 Bestemmelse om adkomstrett Best. om vedlikehold. Med flere bestemmelser Gjelder denne registerenheten med flere 14.12.2021 - Dokumentnr: 1571906 - Bestemmelse om veg Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:1 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:2 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:3 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:4 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:5 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:6 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:7 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:8 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:9 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:10 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:11 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:12 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:13 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:14 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:15 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:16 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:17 Rettighet hefter i: Knr:3226 Gnr:75 Bnr:52 Snr:18 Gjelder denne registerenheten med flere
Vei, vann og avløp
Det er offentlig tilknytning for vei, vann og avløp.
Regulerings- og arealplanner
Tomta ligger innenfor hensynssone for støy i kommuneplanen og kommunedelplan for Bjørkelangen. Kommuneplanen ligger på kommunens hjemmeside: https://www.ahk.no/innhold/politikk-ogplaner/ planer/kommunale-planer/overordnende-planer/ Kommunedelplanen for Bjørkelangen ligger på kommunens hjemmeside: https://www.ahk.no/innhold/politikk-og-planer/planer/kommunale-planer/kommunedelplaner/ Eiendommen er regulert til boliger i henhold til reguleringsplan for Furutoppen (planID: 0221_20170004), datert 28.10.2019. I henhold til regulerings-bestemmelsene tillates det blokkbebyggelse på eiendommen, med maksimalt tillatt BYA=50 %. Videre tillates det en maksimal mønehøyde på +148.0 meter og maksimal gesimshøyde på +147.0 meter. I tillegg er det tillatt etablering av takterrasse på hele eller deler av tiltaket. Formålet med planen er å sikre en helhetlig utvikling av boliger, herunder blokkbebyggelse. Det skal legges til rette for opparbeidelse av felles lekeplass/uteoppholdsareal på kommunaleid tomt, i tillegg til at det skal opparbeides en nærlekeplass innenfor planområdet. Lekeplass/uteoppholdsareal på kommunal tomt skal være ferdig opparbeidet senest når 50 % av leilighetene har fått brukstillatelse, og forutsettes å være etablert før det kan gis ferdigattest på tiltaket. I henhold til reguleringsbestemmelsene skal det opparbeides 1 parkeringsplass per boenhet i parkeringskjeller. I tillegg skal det etableres 0,2-0,5 gjesteparkeringsplass per boenhet. Det skal etableres 2 sykkelparkeringsplasser per boenhet, hvorav minimum 1 skal være overdekket. I henhold til gjeldende kommuneplan for Aurskog-Høland kommune er eiendommen angitt som eksisterende bebyggelse og anlegg, boligbebyggelse. Videre er det angitt at bebyggelsen skal ha en god form og materialbehandling, samt at bygningene skal ha god utførelse med hensyn til form, takvinkel, møneretning, materialvalg med mer. Kravene gjelder også uthus og garasjer. Det er ikke tillatt å benytte ubebygd del av tomt eller fellesområde til utendørs lagring som er sjenerende for nabolaget. Der det er motstrid mellom kommuneplanen og tidligere godkjente reguleringsplaner skal gjeldende reguleringsplan videreføres. Alle tiltak i utbyggingsområder skal være i samsvar med godkjente detaljreguleringsplaner. Maksimalt tillatt gesimshøyde settes til 10 meter og maksimalt tillatt BYA settes til 70 %. For etablerte bolig- og næringseiendommer kan tiltak i tråd med eiendommens lovlige bruk godkjennes uten reguleringsplan, såfremt det ikke kan vurderes å være i vesentlig konflikt med ulike interesser i området. Dette gjelder også for fortetting med inntil tre boligenheter i samsvar med områdestrøkets karakter. For områder med konsentrert bebyggelse skal det i tillegg sikres gode felles uteoppholdsarealer. I henhold til kommuneplanen skal det for frittliggende boligbebyggelse etableres minimum 2 parkeringsplasser per boligenhet, pluss 1 parkeringsplass per sekundærleilighet, hvorav minimum 1 parkeringsplass per boenhet skal være garasjeplass. Tilstrekkelig antall parkeringsplasser skal i utgangspunktet legges på egen tomtegrunn. Parkeringsplasser skal ikke være lenger unna enn 200 meter fra den aktuelle eiendommen.
Legalpant
Kommunen har legalpant i eiendommen for forfalte krav på eiendomsskatt og kommunale avgifter/gebyrer.
Kommentar konsesjon
Den ene tomten er ubebygd, ligger i et område som i kommuneplanens arealdel eller reguleringsplan etter plan- og bygningsloven er utlagt til bebyggelse og anlegg, og der tomteinndeling er foretatt eller godkjent av bygningsmyndighetene. Kjøper er kjent med at dette bekreftes overfor plan- og bygningsmyndigheten ved utfylling av egenerklæring om konsesjonsfrihet. - Lovanvendelse
Handelen reguleres av tvangsfullbyrdelsesloven. Etter tvangsfullbyrdelsesloven § 11-39 har kjøper kun begrenset adgang til å påberope eventuelle mangler ved eiendommen. Eiendommen overtas i den stand den befinner seg. Lov om avhending av fast eigedom får ikke anvendelse ved tvangssalg. I følge tvbl. § 11-39 foreligger en mangel når: (a) formuesgodet ikke svarer til opplysninger om vesentlige forhold som medhjelperen har gitt, og som kan antas å ha innvirket på kjøpet. (b) medhjelperen har forsømt å gi opplysning om vesentlige forhold som denne måtte kjenne til og som kjøperen hadde grunn til å regne med å få, såfremt unnlatelsen kan antas å ha innvirket på kjøpet, eller (c) formuesgodet er i vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å regne med. Dersom mangel foreligger, kan kjøperen kreve prisavslag. Kjøperen kan ikke heve kjøpet på grunn av mangler. Erstatning kan bare kreves av medhjelperen dersom denne har utvist skyld eller det foreligger annet særskilt rettsgrunnlag. Kjøpesummen må betales selv om prisavslag kreves. Loven har særskilte regler om prisavslag og om fremgangsmåten ved mangelskrav. Det utstedes ikke kjøpekontrakt ved tvangssalg. Stadfestelseskjennelsen er bekreftelsen på at handel er kommet i stand. Når et bud er rettskraftig stadfestet og kjøpesummen innbetalt, skal retten på kjøperens begjæring utstede skjøte, jfr. tvangsfullbyrdelsesloven § 11-3. Skjøtet blir så sendt til medhjelper. Dersom kjøper helt eller delvis har innbetalt kjøpesummen via låneinstitusjon vil denne normalt kreve at medhjelper innestår for at pantedokumentet får tinglyst rett prioritet i eiendommen. Medhjelper sørger for tinglysing av skjøte og pantedokument. Utstedelse av blankoskjøte er ikke mulig.
Budgivning
Bud inngis skriftlig på vedlagt budskjema. Det gjøres spesielt oppmerksom på at budet må som hovedregel være bindende for budgiver i minimum 6 uker. For andelsleiligheter er bindingstiden minimum 3 uker. Retten kan unntaksvis ta hensyn til bud med bindingstid ned til 15 dager. For nærmere informasjon se budskjema samt vedlagt informasjonsskriv. Etter rettskraftig stadfestelse, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.
Omk. Kjøper beskrivelse
4 050 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 101 250 (Dokumentavgift) 260 (Panteattest kjøper) 545 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 545 (Tinglysningsgebyr skjøte) -------------------------------------------------------- 102 600 (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 4 152 600 (Totalpris. inkl. omkostninger) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Omk. kjøper beløp
102600
Betalingsbetingelser
Kjøpesum inkludert omkostninger skal være innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen oppgjørsdato. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon. Det er spesielle regler for hvordan oppgjøret skal foretas ved tvangssalg. Oppgjør skal skje på en bestemt oppgjørsdag. Oppgjørsdagen er vanligvis tre måneder etter at medhjelper har forelagt et bud for Tingretten for stadfestelse. Betaler ikke kjøper på oppgjørsdagen, påløper renter i henhold til bestemmelsen i tvangsfullbyrdelsesloven § 11-27. Er eiendommen fraflyttet kan medhjelper, dersom kjøper ønsker det, tillate at overtakelse skjer før oppgjørsdato. Skal eiendommen overtas før oppgjørsdato må hele kjøpesummen betales av kjøper før innflytting kan skje. Eventuell innflytting før ankefristens utløp skjer på kjøpers risiko. Dersom en anke ikke er avgjort før oppgjørsdagen inntrer, forskyves betalingsplikten. Kjøper må velge mellom å betale kjøpesummen til oppgjørsdato eller betale renter i henhold til bestemmelsene i tvangsfullbyrdelseslovens § 11-27 frem til betalingsplikten inntrer. Når kjøper er blitt eier, plikter saksøkte (tidligere eier) og hans husstand å fraflytte eiendommen. Flytter ikke saksøkte frivillig når kjøper skal overta eiendommen, kan kjøper uten gebyr kreve utkastelse etter at kjøper har innbetalt kjøpesummen. Kjøper blir ansvarlig for eventuelle sideutgifter f.eks. til bortkjøring og lagring av inventar. Begjæring om utkastelse kan sendes Namsmannen i den rettskrets eiendommen ligger i.
Hvitvaskingsreglene
Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke kunnet tegne boligselgerforsikring på eiendommen i henhold til vilkår.
Meglers vederlag
Medhjelpers vederlag og rett til dekning av utlegg er fastsatt i forskrift til tvangsfullbyrdelsesloven kapittel 3.
Dokumenter

