KLEPPE D. Carlsens veg 2, H0202
Lekker leilighet i 2. etg. med innglasset balkong og god planløsning|Parkering i garasjeanlegg|Gangavstand til sentrum
- kr 3 490 000
- BRA-i 69 m²
- 2 soverom
- Prisantydningkr 3 490 000
- Omkostningerkr 88 600
- Totalpris inkl. omkostningerkr 3 578 600
- ObjektstypeLeilighet
- EierformEierseksjon
- Byggeår2017
- Soverom2
- Felleskostnaderkr 1 890
- Tomt4 955.6 m²
- Eierform tomtEiet
- 3 490 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 87 250 (Dokumentavgift) 260 (Panteattest kjøper) 545 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 545 (Tinglysningsgebyr skjøte) 10 400 (Boligkjøperforsikring ? fem års varighet (valgfritt)) 2 800 (Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 88 600 (Omkostninger totalt) 99 000 (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 101 800 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 3 578 600 (Totalpris. inkl. omkostninger) 3 589 000 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet)) 3 591 800 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Meld deg på visning!
Påmelding
Velkommen til D. Carlsens veg 2!
En fin leilighet med 2 soverom i andre etasje. Leiligheten ligger fint til med gangavstand til Klepp sentrum. God planløsning, fin utsikt og gode solforhold. Forleng sommeren i innglasset balkong.
Innhold:
1. etasje: Entre/gang, 2 soverom, stue/kjøkken og bad/vaskerom
Innglasset balkong.
Bod i parkerings kjeller.
Kort fortalt
-God planløsning med 2 soverom
-Leiligheten ligger fint til med gode solforhold
-Innglasset balkong med fliser på gulv
-Fine fellesareal og god gjesteparkering
-Helfliset bad med vaskerom bak skyvedører
-Parkering og bod i lukket garasjeanlegg
-El-bil lader medfølger
-Heis
-Gangavstand til sentrum og bussholdeplass
Velkommen til visning!
D. Carlsens veg 2, H0202, Rogaland
- Tomt
4955.6m²
Beskrivelse av tomt
Fellesområdet er flott opparbeidet med store grøntarealer, sittegrupper, lekeplass, hekker, diverse beplantning og asfalterte internveier.
Beliggenhet
Svært god beliggenhet på Kleppestemmen med fantastisk utsikt alle retninger. Leiligheten ligger fint til med svært gode solforhold, flere lekeplasser og flott grøntområde med fotballbane. Kleppestemmen barnehage ligger like ved. Kleppestemmen er et nyere og populært område som ligger skjermet, men sentralt, på Klepp. Kort avstand til sentrum og kollektivtilbud like ved. Flere gode sport- og fritidstilbud er tilgjengelig i nærområdet med blant annet fotball, håndball, svømming, turn og treningssenter. Dagligvarehandelen Rema 1000, Jærbakeren og bensinstasjon ligger med gangavstand fra boligen, mens Kiwi, Europris og kjøpesenteret Jærhagen ligger i nærområdet i Klepp sentrum. Kollektivtransport er raskt tilgjengelig med gode bussforbindelser mot både nord og sør. Nærmeste busstopp er å finne med kort avstand fra boligen. På Klepp har vi fått et stort utvalg med spisesteder: 2 kinarestauranter, Pizzabakeren, Slakter Håland, Klepp Bistro, Jordbærpikene, Thai mat, Jonas B, Sabi Sushi, Mc Donalds, BurgerKing og Bankers Pizza.
Adkomst
Se vedlagte kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger.
Bebyggelse
Veletablert boligområde bestående av eneboliger, tomannsboliger, småhus og boligblokker.
Byggemåte
Utdrag fra takstrapport: Boligblokk oppført i tre/mur/betong. Betongdekke mellom etasjer. Flatt tak, antatt tekket med papp. Vinduer og dører med isolerglass. Leiligheten fremstår i normal stand iht. alder. Registrert anmerkninger skyldes hovedsakelig normal brukslitasje og konstruksjon.
Innhold
1. etasje: Entre/gang, 2 soverom, stue/kjøkken og bad/vaskerom. Innglasset balkong. Bod i parkerings kjeller.
Standard
Eiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport. Denne er vedlagt salgsoppgaven. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2 og TG 3. Forhold som har fått TG2: Oppsummering av balkong, terrasse, platting: Registrert "bom", mangelfull dekning/heft av flislim under enkelte fliser mot ytterkant. Kan utbedres med bi-imp eller lignende, ingen umiddelbar behov for tiltak. Noe begrenset tilkomst for kontroll på befaringsdagen. Anbefaler nærmer kontroll ved tilgang. Oppsummering av vinduer og dører: Vinduer og dører vurderes å være i normal stand med hensyn til alder. Det ble ikke registrert skader eller behov for tiltak utover normalt vedlikehold. Merknader: -Stedvis noe iring i beslag/hengsler, påregnelig med smøring. -Ytterdør tilslutter karm skjevt, påregnelig med noe trekk, ingen registrert følgeskade/kondensering på befaringsdagen Normal tid før utskifting av vinduer/ aluminiums vinduer er 30 - 50 år. Normal tid før kontroll og justering av vinduer, hengslede er 2 - 8 år. Normal tid før utskifting av trevindu er 20 - 60 år. Normal tid før kontroll og justering av tredører er 2 - 8 år. Normal tid før utskifting av tredører og aluminiums dører er 20 - 40 år. Utvendig vedlikehold besørges av sameiet. Det ble ikke registrert punkterte glass på befaringsdagen, forbehold om dette da synligheten av disse vil kunne variere med temperatur og lysforhold. Anbefalte tiltak / ytterligere undersøkelser anbefales: Justeringer av ytterdør, generell smøring av hengsler og beslag. Oppsummering av elektrisk: El- anlegget er hovedsakelig fra byggeåret, ingen spesielle avvik registrert. Merknader: -Samsvarserklæring for montering av el-bil lader er ikke fremvist. Elektriske anlegg må jevnlig undersøkes av fagperson, dette ansvaret hviler til enhver tid på eier av bygningen. Normal levetid for elektrisk anlegg er 20 til 40 år. Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål og undersøkelser som forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel) § 2-18 inneholder. Dette kan ikke sammenlignes med en kontroll utført av offentlig myndighet (Det lokale eltilsyn) eller registrert elektrovirksomhet, og en bygningssakkyndig har verken kompetanse eller lov til å foreta en slik kontroll. Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen som forskriften inneholder. El-anlegget kan ha feil og mangler som en slik forenklet undersøkelse ikke vil avdekke. Vær derfor oppmerksom på denne risikoen, og søk videre veiledning eller få en fullstendig kontroll utført av registrert elektrovirksomhet. Anbefalte tiltak / ytterligere undersøkelser anbefales: TG-2 er satt pga. manglende dokumentasjon/ samsvarserklæring. Oppsummering av overflater: Overflater fremstår i normal stand iht. alder. Merknader: -Noe ujevnheter i enkelte gulv fliser, ingen behov for tiltak. -Gulvet har fall til sluk i dusj, men dette er mindre enn referansenivået. Noe mindre vannansamling omliggende slukrist i dusj ved spyling. Funksjon ivaretatt, ingen behov for tiltak. Normal tid før utskifting av våtrom, keramiske fliser på membran, lettvegg er 10 - 20 år. Normal tid før reparasjon av keramiske fliser er 5 - 15 år. Normal tid før utskifting av keramiske fliser er 10 - 30 år. Oppsummering av sanitærutstyr: "Treg" oppsamling av vann i sisternen. Begynnende svelling i nedre del av sideplate innredning, ingen umiddelbar behov for tiltak. Ingen spesielle avvik registrert utover normal brukslitasje. Anbefalte tiltak sanitærutstyr: Kontroll/utbedring av pakning/flottør.
Innbo og løsøre
Bransjens liste over løsøre og tilbehør legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen følger vedlagt salgsoppgaven. Det er full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
Hvitevarer
Kun hvitevarer som er spesifikt angitt i salgsoppgaven, følger med. Dette gjelder uavhengig av om hvitevaren(e) eventuelt kan anses som integrerte.
TV/Internett/bredbånd
Altibox/fiber.
Parkering
Egen oppstillingsplass i lukket garasjeanlegg
Diverse
Etter eierseksjonsloven § 23 kan ingen kjøpe en boligseksjon hvis kjøpet fører til at man, direkte eller indirekte, blir eier av flere enn to boligseksjoner i eierseksjonssameiet. Begrensningen gjelder ikke kjøp av fritidsboliger. Det finnes også enkelte andre unntak i bestemmelsen. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting. Dersom overskjøting blir nektet, er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting. Selger har leid ut leiligheten i ca. 2 år.
Prisantydning inkl. omkostninger
3 490 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 87 250 (Dokumentavgift) 260 (Panteattest kjøper) 545 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 545 (Tinglysningsgebyr skjøte) 10 400 (Boligkjøperforsikring ? fem års varighet (valgfritt)) 2 800 (Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 88 600 (Omkostninger totalt) 99 000 (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 101 800 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 3 578 600 (Totalpris. inkl. omkostninger) 3 589 000 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet)) 3 591 800 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. - Oppvarming
Varme konvektor i stue/gang, og vannbåren varme i gulv på bad/vaskerom.
Energiklasse
C - Kommunale avgifter
9913
Kommunale avgifter år
2024
Info kommunale avgifter
Kommunale avgifter og gebyr utgjer for 2024 totalt kr 9 913,-. I dette inngår bl.a. avgift for vatn, avløp, renovasjon. Beløpet er fordelt på to terminer. Avgift for 1. termin 2024 med forfall 15. april er på kr 5 149,-. Avgift for 2. termin 2024 med forfall 15. oktober er på kr 4 764,-.
Formuesverdi primær
824478
Formuesverdi primær år
2023
Formuesverdi sekundær
3297912
Formuesverdi sekundær år
2023
Andre utgifter
Utover det som er nevnt under punktet «kommunale avgifter» og fyll inn eventuelle andre relevante punkt, påløper kostnader til for eksempel strøm, fyring/brensel, forsikring, innvendig/utvendig vedlikehold og abonnement til tv og internett.
Tilbud lånefinansiering
Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Alliansen om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med megler for formidling av et uforpliktende tilbud om finansiering. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Sameiebrøk
68/2499
Felleskostnader pr. mnd
1890
Felleskostnader inkluderer
Kr 1 890,- pr. måned inkluderer. Fellesutgiftene inkluderer blant annet: Styrehonorar, forretningsførerhonorar, revisjonshonorar, drift og vedlikehold, fiberaksess, byggforsikring, del av kommunale avgifter og administrasjonskostnader.
Andel fellesformue
20284
Andel fellesformue per dato
2023-12-30T23:00:00Z
Om sameiet
- Sameiet består av to bygninger og 34 seksjoner. - Altibox fiberaksess avtale. Seksjonseier bestiller den TV- og/eller internettpakken de ønsker. - Eierseksjonsloven § 30: For felles ansvar og forpliktelser hefter den enkelte sameier i forhold til sin sameierbrøk. Dette innebærer at sameieren har såkalt proratarisk ansvar for sameiets forpliktelser. - Bate avregner og fordeler felleskostnadene mellom selger og kjøper ved eierskifter. Kjøper skal betale felleskostnader fra og med overtakelsesdato, og mottar faktura i eget navn.
Styregodkjennelse
Det foreligger krav om styregodkjennelse av ny erverver i sameiets vedtekter. Risikoen for å bli godkjent som ny erverver påhviler kjøper og kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om slik godkjennelse foreligger på overtakelsestidspunktet. Kjøper kan gå til søksmål mot sameiet dersom kjøper mener manglende styregodkjennelse ikke er saklig begrunnet, jf. eierseksjonsloven § 24 tredje ledd.
Regnskap/budsjett/kostnadsøkninger
Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være tilgjengelig hos meglerforetaket. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt av styret/årsmøtet/generalforsamling.
Sameiets forsikringsselskap
Tryg Forsikring
Vedtekter/husordensregler
Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i gjeldende vedtekter og husordensregler. Dokumentene følger vedlagt i salgsoppgaven.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt. Følgende står i sameiets ordensregler: Det er ikke tillatt å holde husdyr i boligen, uten styrets og nærmeste naboers samtykke. Uansett er det ikke tillatt med mer enn 2 dyr per leilighet. Alle hunder skal føres i bånd på sameiets område hele året. Lufting av hunden må ikke foregå i fellesarealer. Dyrenes ekskrementer skal plukkes opp av eier. Hunder som lager støy, eller ved overtredelser nevnt ovenfor, kan styret pålegge eieren å fjerne dyret i løpet av en måned.
Eierskiftegebyr
6570 - Tinglyste heftelser og rettigheter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 2015/250159/200 Tinglyst 19.03.2015 Dokumentnr. 250159 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Klepp Kommune Org.nr: 864 969 682 inglyst 19.03.2015 Dokumentnr. 250159 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 6 Formål: Bolig Tilleggsdel: Bygning Sameiebrøk: 68/2499
Ferdigattest/brukstillatelse
Det er utstedt ferdigattest på eiendommen datert 13.02.2018.
Vei, vann og avløp
Offentlig vei, vann og avløp.
Regulerings- og arealplanner
Eiendommen ligger i et område regulert til boligformål. Gjeldende reguleringsplan: Kleppestemmen Formål: Boliger med tilhørende anlegg Vedtaksdato: 18.04.2005 Kommuneplan: Klepp Formål: Boliger Periode: 2022-2033
Adgang til utleie
Det er ikke kjent at det foreligger offentligrettslige regler som er til hinder for at hele eiendommen leies ut.
Legalpant
De andre sameierne har panterett i seksjonen for krav mot sameieren som følger av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for hver bruksenhet svarer til 2 G (folketrygdens grunnbeløp). Kommunen har legalpant i eiendommen for forfalte krav på eiendomsskatt, og kommunale avgifter/gebyrer.
Kommentar bo- og driveplikt
Det er ikke bplikt på eiendommen.
Kommentar konsesjon
Erverv av eiendommen er konsesjonsfritt. - Lovanvendelse
Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud. Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2). Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen. Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Budgivning
Budgivning i forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form. Budgivning utenfor forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
Omk. Kjøper beskrivelse
3 490 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 87 250 (Dokumentavgift) 260 (Panteattest kjøper) 545 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 545 (Tinglysningsgebyr skjøte) 10 400 (Boligkjøperforsikring ? fem års varighet (valgfritt)) 2 800 (Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 88 600 (Omkostninger totalt) 99 000 (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 101 800 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 3 578 600 (Totalpris. inkl. omkostninger) 3 589 000 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet)) 3 591 800 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Omk. kjøper beløp
88600
Betalingsbetingelser
Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
Hvitvaskingsreglene
Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring på boligen. Selger har likevel utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
Boligkjøperforsikring
Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring og Boligkjøperforsikring Pluss fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring, med tillegg av fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Boligkjøperforsikring Pluss betales årlig. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Det gjøres oppmerksom på at boligkjøperforsikring kun kan tegnes av forbruker. Meglerforetaket mottar kr 4 200/4 600/5 000 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av Boligkjøperforsikring Pluss.
Meglers vederlag
Det er avtalt fastpris kr 45 000,- for gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke: 3 700 Kommunale opplysninger 17 900 Markedspakke 5 900 Oppgjørsvederlag 4 400 Opplysninger fra forretningsfører (BATE) 1 250 Søk eiendomsregister og elektronisk signering 10 900 Tilretteleggingsgebyr 6 385 Eierskiftegebyr (til BATE) 500 Tinglysningsgebyr pantedokument med urådighet 240 Utlegg utskrift av heftelser/servitutter (avg. fritt) pr stk Totalt kr: 89 050 Dersom handel ikke kommer i stand har megler krav på å få dekket alle sine kostnader i forbindelse med salgsoppdraget. Alle beløp er inkl. mva.