OSLO Harald Halvorsens vei 7-9
Romslig tomt med rammetillatelse for to eneboliger på 258 m². Solrik og flott beliggenhet i attraktivt område.
- kr 8 400 000
- Prisantydningkr 8 400 000
- Omkostningerkr 211 240
- Totalpris inkl. omkostningerkr 8 611 240
- ObjektstypeTomt
- EierformSelveier
- Tomt913 m²
- Eierform tomtEiet
- 8 400 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 240,- (Pantattest kjøper - lagt ut av megler) 500,- (Tingl.gebyr pantedokument) 500,- (Tingl.gebyr skjøte) 210 000,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 8 400 000,00)) 211 240,- (Omkostninger totalt) 8 611 240,- (Totalpris inkl. omkostninger) 15 100,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt)) 2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
Meld deg på visning!
Påmelding
Tomten har en fantastisk beliggenhet i et attraktivt og veletablert boligområde på Teisen. Området har en god blanding av eneboliger, tomannsboliger, rekkehus og blokkbebyggelse. Eiendommen grenser til flotte grøntområder.
Umiddelbar nærhet til servicetilbud, barnehager og skoler. Rema 1000, apotek, treningssenter og døgnåpen Joker ligger i enkel gangavstand. Kort vei er det også til Brynbanen ved Bryn skole. Tomten ligger sentralt til med kort vei til buss, tog og t-bane.
- Rammetillatelse for to eneboliger på 258m² BRA.
- Romslig tomt på 913m².
- Tomten har en skjermet og flott beliggenhet.
- Beliggende i et attraktiv område.
Se salgsoppgave for mer informasjon.
Harald Halvorsens vei 7-9, Oslo
- Tomt
913m²
Beskrivelse av tomt
Fin adkomst via Prost Hallings vei/Harald Halvorsens vei. Se situasjonskart for opparbeidelse av vei til tomten.
Beliggenhet
Teisen er et attraktivt og veletablert boligområde mellom ring 3 og Alnaelva øst i Oslo. Området ligger sentralt til, med enkel adkomst til de store inn- og utfartsårene. Området har en god blanding av eneboliger, tomannsboliger, rekkehus og blokkbebyggelse. Rema 1000, apotek, treningssenter og døgnåpen Joker ligger i enkel gangavstand. Det er kort vei til både Fyrstikktorget, Bryn- og Tveita Senter med gode handlemuligheter. Større kjøpesentre finner du på Alnabru med et bredt utvalg av alle typer butikker. Umiddelbar nærhet til barnehager og skoler. Kort vei er det også til Brynbanen ved Bryn skole med fotballbane, samt kort vei til Valle Hovin med fotballbane, ishall, treningssenter og idrettshall Tomten ligger sentralt til med kort vei til buss, tog og t-bane. Fra busstoppet Klosterheimveien går buss nr. 2N, 66 og 76 til Helsfyr. Fra Brynsengveien går buss nr. 23 og 24. T-bane (Helsfyr, Brynseng eller Hellerud). I tillegg tar tog fra Bryn stasjon kun ca. 4 min til Oslo S. Det er også mulighet for å gå til Oslo sentrum via Valle Hovin og Hasle. Fine turområder ved Skøyen Hovedgård, Østensjøvannet og Østmarka. Populære stoppesteder er Rustadsaga, Skullerudstua og Mariholtet hvor du kan få kjøpt diverse bakst og kaffe hele året.
Adkomst
Se vedlagte kart.
Barnehage/skole/fritid
Barnehager Bryn barnehage (1-5 år) 0.3 km Teisentoppen barnehage (1-5 år) 0.5 km Teisen Vest barnehage (1-2 år) Skoler Bryn skole (1-7 kl.) 0.4 km Brynseng skole (1-7 kl.) 1.5 km Tveita skole (1-7 kl.) 1.7 km Fyrstikkalleen skole (8-10 kl.) 1.8 km Jordal skole (8-10 kl.) 3.1 km Valle Hovin videregående skole Hartvig Nissens skole Se nabolagsprofil. Informasjon om tilhørende skolekretser er hentet fra ulike offentlige og private kilder, og det kan forekomme feil eller mangler i dataene. Tilhørigheten kan årlig endres av kommunen. Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for kjøpet, ber vi om at det rettes en særskilt henvendelse til kommunen/bydelsadministrasjonen for oppdatert informasjon
Diverse
Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.
Prisantydning inkl. omkostninger
8 400 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 240,- (Pantattest kjøper - lagt ut av megler) 500,- (Tingl.gebyr pantedokument) 500,- (Tingl.gebyr skjøte) 210 000,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 8 400 000,00)) 211 240,- (Omkostninger totalt) 8 611 240,- (Totalpris inkl. omkostninger) 15 100,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt)) 2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg)) - Info kommunale avgifter
Det er ikke beregnet kommunale avgifter eller eiendomsskatt.
Info formuesverdi
Det er ikke beregnet formuesverdi for eiendommen. For nærmere opplysninger om formuesverdi kontakt skatteetaten. Formuesverdi ubebygde boligtomter: Formuesverdien for ubebygde tomter skal verken overstige 80 prosent av eiendommens kostpris eller 80 prosent av eiendommens markedsverdi.
Tilbud lånefinansiering
Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Alliansen om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med megler for formidling av et uforpliktende tilbud om finansiering. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester. - Tinglyste heftelser og rettigheter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/139/308: 07.09.1957 - Dokumentnr: 10610 - Erklæring/avtale Bestemmelse om kloakkledning Overført fra: Knr:0301 Gnr:139 Bnr:168 Gjelder denne registerenheten med flere Undertegnende som eier av matr. nr. 7, Harald Halvorsens vei, gir eieren av matr. nr. 5, rett til å føre kloakkledning fra sin eiendom til hovedledninger som går over matr. nr. 7, samt adgang til nødvendig reparasjon og ettersyn av ledningene samme sted når dette er påkrevet. 20.02.2024 - Dokumentnr: 1119289 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:139 Bnr:168 Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:139 Bnr:169 20.02.2024 - Dokumentnr: 1119313 - Bestemmelse om vann/kloakk Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:139 Bnr:168 Kan ikke slettes uten samtykke fra: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Adkomstrett for drift og vedlikehold av anlegg/ledninger/kabler Bestemmelse om grøfter/kummer 20.02.2024 - Dokumentnr: 1119313 - Bestemmelse om veg Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:139 Bnr:168 Kan ikke slettes uten samtykke fra: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 27.02.2024 - Dokumentnr: 1145805 - Bestemmelse om adkomstrett Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:139 Bnr:169 Gnr. 139, bnr. 308 skal ha bruksrett til kjørbar atkomstvei (intil 4 meter bred medregnet veiskulder) fra Harald Halvorsens vei (via 139/168) over gnr. 139 bnr. 169 langs denne eiendoms sørvestre grense som vist på vedlagt kart. Servituttene vil følge eiendommen. Kjøpers bank vil få pant etter ovennevnte heftelser og servitutter.
Vei, vann og avløp
Kjøper er ansvarlig for opparbeidelse av vei, vann og avløp, samt betaling av tilkoblingsavgift. Kjøper må selv sjekke kommunens satser. Ved tilkobling til ledningsnettet for strøm påløper tilkoblingsavgift til strømnettet. Dette er kjøpers ansvar å undersøke kapasitet, samt betale tilkoblingsavgift. Priser for tilknytning til vann og avløp Tilknytningsavgift med utgangspunkt i tomtens størrelse. Prisene gjelder fra 1. januar 2024. Tilknytning vann: Per m² tomt ekskl. mva.: 111,07 kroner Per m² tomt inkl. mva.: 138,84 kroner Tilknytning avløp: Per m² tomt ekskl. mva.: 111,07 kroner Per m² tomt inkl. mva.: 138,84 kroner Flytting av offentlig vann- og avløpsledning: Avklaringsmøte mellom selger og prosjektavdelingen i Oslo Vann- og avløpsetaten ble avholdt 4 juni 2024. Vann- og avløpsledning må flyttes før boliger kan bygges. Kommunen opplyste i møtet om at det må innhentes en ny revidert forhåndsuttalelse basert på oppdaterte tegninger. Videre må fremtidig utvikler/byggherre av eiendommen søke om IG for boliger. Når IG er søkt vil Oslo kommune signere en prosjeteringsavtale med utbygger/byggherre som resulterer i et anbudsunderlag. Med bakgrunn i et vedtak fra 1970-tallet skal Oslo kommune dekke kostnad ved prosjektering så lenge ikke prosjektet termineres eller utsettes til rammetillatelsen har utløpt. Utvikler/byggherre vil således ikke bli presentert for prosjekteringskostnaden. Se referat fra informasjonsmøte for mer informasjon. De eksisterende ledningene på eiendommen fra 1951 og har 7 år igjen med restlevetid. Kostnad ved flytting av ledningsnettet deles ut fra en levetidsbetraktning hvor ledningsnettet nedskrives over 80 år. Ifølge selger vil Oslo kommune ut fra dette dekke 73/80 = 91,25% av samlet kostnad ved å flytte ledningsnettet på eiendommen tilsvarende lengde på dagens trase. Da ny trase for V&A vil være noe lengre enn eksisterende trase og Oslo kommune tar kostnaden i sin helhet ved at trase er lengre, vil kostnad som utbygger/byggherre blir presentert for i praksis være noe lavere enn 8,75% av kostnad ved å etablere ny trase. Kostnad ved å flytte ledningsnettet på eiendommen vil således ikke representere noen stor kostnad for utbygger/byggherre. Vann- og avløpsanlegg: Stikkledning gjennom annen eiers grunn. Gnr. 139 bnr. 308 (ledningseier) gis rett til å legge og ha liggende stikkledninger for vann og avløp med nødvendige kummer gjennom gnr. 139 bnr. 168 (grunneier) frem til hovedledninger i Harald Halvorsens vei. Grunneieren gir ledningseieren fri adgang til eiendommen for nødvendige vedlikeholds- og reparasjonsarbeider. Videre forplikter grunneier seg til ikke å utføre arbeider som kan skade eller gjøre ledningene utilgjengelige. Atkomstvei Gnr. 139 bnr. 308 skal ha bruksrett til kjørbar atkomstvei (inntil 4 meter bred medregnet veiskulder) fra Harald Halvorsens vei over gnr. 139 bnr. 168 langs denne eiendoms sørvestre grense som vist med stiplet blå farge på kart.
Regulerings- og arealplanner
Eiendommen ligger i et område regulert til boligformål iht. reguleringsplan S-4220 datert 15.03.06 med tilhørende reguleringsbestemmelser. - Rammetillatelse - Harald Halvorsens vei 7 - 9. Datert 16.04.2024. Se saksnummer 202306588 og 202304718 hos Plan- og bygningsetaten. Plan- og bygningsetaten godkjenner søknaden om oppføring av enebolig (Hus A) og (Hus B), som vi mottok 28.03.2023. Tiltaket må være lovlig satt i gang innen tre år, ellers faller rammetillatelsen bort. Det betyr at dere må ha satt i gang arbeidene i tilstrekkelig tid før fristen løper ut. Dere må søke og ha fått igangsettelsestillatelse før dere setter i gang arbeidene. Erklæringer om ansvarsretter for utførelse må være sendt inn før arbeidene starter. Gjennomføringsplanen må oppdateres og innsendes hver gang det skjer en endring i ansvarsforholdene og ved søknad om endring, igangsettingstillatelse, brukstillatelse og ferdigattest. Når tiltaket er ferdig, må dere søke om ferdigattest. Dersom dere ønsker å søke om midlertidig brukstillatelse før ferdigattest, skal det kun gjenstå mindre vesentlig arbeid. Dere må opplyse om gjenstående arbeid, bekrefte at sikkerhetsnivået er tilfredsstillende og oppgi tidspunkt for ferdigstillelse. Rammetillatelser og tilhørende tegninger ligger vedlagt i salgsoppgaven. Kjøper overtar alt ansvar, kostnader og risiko forbundet med søknader, utvikling av tomten, samt ferdigattest hos kommunen. - Revisjon av reguleringsplan for småhusområder i Oslos ytre by (Småhusplanen). Se saksnummer 202102096 hos Plan- og bygningsetaten. Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser ligger vedlagt i salgsoppgaven.
Legalpant
Kommunen har legalpant i eiendommen for forfalte krav på eiendomsskatt, og kommunale avgifter/gebyrer.
Kommentar konsesjon
Tomten er ubebygd, mindre enn 2 dekar og er godkjent fradelt etter plan- og bygningsloven og jordloven. Kjøper er kjent med at dette bekreftes overfor plan- og bygningsmyndigheten ved utfylling av egenerklæring om konsesjonsfrihet. - Lovanvendelse
Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave med vedlegg og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud. Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. Dersom eiendommen har et mindre areal enn kjøperen har regnet med, utgjør dette likevel ikke en mangel med mindre arealet er vesentlig mindre enn det som er opplyst av selgeren eller selgers medhjelpere, eller disse har opptrådt særlig klanderverdig, jf. avhendingsloven § 3-3 (1). Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen. Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (1) fravikes, og hvorvidt et arealavvik karakteriseres som en mangel, vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Budgivning
Budgivning i forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form. Budgivning utenfor forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
Omk. Kjøper beskrivelse
8 400 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 240,- (Pantattest kjøper - lagt ut av megler) 500,- (Tingl.gebyr pantedokument) 500,- (Tingl.gebyr skjøte) 210 000,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 8 400 000,00)) 211 240,- (Omkostninger totalt) 8 611 240,- (Totalpris inkl. omkostninger) 15 100,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt)) 2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg))
Omk. kjøper beløp
211240
Betalingsbetingelser
Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon. Det forutsettes av skjøtet tinglyses på ny eier, med mindre det er tatt andre forbehold i budgivningen.
Hvitvaskingsreglene
Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring på boligen. Selger har likevel utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
Boligkjøperforsikring
Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring, med tillegg av fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Det gjøres oppmerksom på at boligkjøperforsikring kun kan tegnes av forbruker. Meglerforetaket mottar kr 4 200/4 600/5 000 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av Boligkjøperforsikring Pluss.
Meglers vederlag
Det er avtalt provisjonsbasert vederlag tilsvarende 1% av kjøpesum for gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke tilretteleggingsgebyr kr 16 000,- oppgjørshonorar kr 6 500,- og visninger kr 2 500, -. Meglerforetaket har krav på å få dekket avtalte utlegg i henhold til oppdragsavtale. Alle beløp er inkl. mva.