Solgt
KLEPPE Høyvegen 86
Fin leilighet med gode solforhold. 2 soverom og parkering i carport.
- kr 2 490 000
- BRA-i 54 m²
- 2 soverom
- Prisantydningkr 2 490 000
- Omkostningerkr 76 690
- Totalpris inkl. omkostningerkr 2 566 690
- ObjektstypeLeilighet
- EierformEierseksjon
- Byggeår2009
- Soverom2
- Felleskostnaderkr 694
- Tomt3 374 m²
- Eierform tomtEiet
- 2 490 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 10 400,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt)) 2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg)) 240,- (Pantattest kjøper - lagt ut av megler) 500,- (Tingl.gebyr pantedokument) 500,- (Tingl.gebyr skjøte) 62 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 2 490 000,00)) 76 690,- (Omkostninger totalt) 2 566 690,- (Totalpris inkl. omkostninger)
Vi i Aktiv eiendomsmegling har fått gleden av å presentere en kjekk leilighet for salg i Kleppestemmen.
Leiligheten ligger fint til med enkel tilkomst og nærhet til det meste.
Her har man det man trenger:
- 2 soverom
- Herlig balkong med gode solforhold
- Parkering i carport med tilhørende sportsbod
- Smart planløsning og gjennomgående god standard.
Innhold:
2. etg Entre/gang, 2 soverom, stue/kjøkken, bad/vaskerom og walk-in/bod.
Velkommen til hyggelig visning - husk påmelding!
Høyvegen 86, Rogaland
- Tomt
3374m²
Beskrivelse av tomt
Fellestomt. Pent opparbeidet og beplantet.
Beliggenhet
Leiligheten ligger i det attraktive område Kleppestemmen. Leiligheten ligger fint til med åpne rom foran, hvor du finner lekeplassen. Kleppestemmen ligger skjermet, men sentralt på Klepp med kort avstand til sentrum og kollektivtilbud like ved. Flere gode sport- og fritidstilbud er raskt tilgjengelig i nærområdet med blant annet fotball, håndball, svømming, turn og treningssenter. Dagligvarehandelen Rema 1000, Jærbakeren og bensinstasjon ligger med gangavstand fra leiligheten, mens Kiwi, Europris og kjøpesenteret Jærhagen ligger i nærområdet i Klepp sentrum. Kollektivtransport er raskt tilgjengelig med gode bussforbindelser mot både nord og sør. Nærmeste busstopp er å finne med kort avstand fra leiligheten. For flere detaljer og kart se vedlagte nabolagsprofil i salgsoppgaven.
Adkomst
Se vedlagte kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger.
Byggemåte
Boligblokk som er oppført med ringmur/plate i stedstøpt betong. Yttervegger i betong og lett bindingsverk som utvendig er vindtettet og kledd med trepaneler. Etasjekskillet i betong. Pulttak i antatt tre som er tekket med papp. Takrenner/nedløp i plastbelagt aluminium. Vinduer og dører med isolerglass.
Innhold
2. etg Entre/gang, 2 soverom, stue/kjøkken, bad/vaskerom og walk-in/bod.
Standard
Leiligheten: Entré med god plass til garderobeløsning. To soverom - begge av god størrelse. Hovedsommet har walk-in garderobe. Delikat bad med varmekabler i gulvet. Badet er utstyrt med vask i seksjon med underskap, dusjnisje i glass og wc. Opplegg for vaskemaskin og tørketrommel på badet. Stue/kjøkken i delvis åpen løsning. Allrommet har store vindu som slipper inn mye lys. Praktisk planløsning byr på flere innredningsmuligheter med plass til både spisebord og sofakrok. Kjøkkenet er i klassisk hvit utførelse med slette fronter. Fine detaljer på kjøkkenet som flis over kjøkkenbenken og lys under overskapene. Hvitevarer her medfølger i handelen. Utgang til herlig balkong med gode solforhold. Eiendommen: Parkering i carport like utenfor døren, med tilhørende sportsbod. Flere lekeplasser i umiddelbar nærhet. Eiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport. Denne er vedlagt salgsoppgaven. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2 og TG 3. Antall TG2: 5 stk Antall TG3: 0 stk Forhold som har fått TG2: Elektrisk - Oppsummering Elektriske anlegget fra byggeåret, ingen avvik registrert på synlig opplegg. Elektriske anlegg må jevnlig undersøkes av fagperson, dette ansvaret hviler til enhver tid på eier av bygningen. Normal levetid for elektrisk anlegg er 20 til 40 år. Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål og undersøkelser som forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel) § 2-18 inneholder. Dette kan ikke sammenlignes med en kontroll utført av offentlig myndighet (Det lokale eltilsyn) eller registrert elektrovirksomhet, og en bygningssakkyndig har verken kompetanse eller lov til å foreta en slik kontroll. Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen som forskriften inneholder. El-anlegget kan ha feil og mangler som en slik forenklet undersøkelse ikke vil avdekke. Vær derfor oppmerksom på denne risikoen, og søk videre veiledning eller få en fullstendig kontroll utført av registrert elektrovirksomhet. TG-2 er satt pga. manglende dokumentasjon/ samsvarserklæring på deler av anlegget. Anbefalte tiltak Samsvarserklæring på utført arbeid bør fremskaffes. Ventilasjon - Oppsummering Bygningen har balansert ventilasjon, kanaler bør renses og filtre skiftes med jevne mellomrom for at anlegget skal opprettholde kapasiteten. Tette filter, men tilstrekkelig avtrekk på våtrom på befaringsdagen. Ventilasjons aggregatet har en forventet levetid på ca 25 år. Anbefalte tiltak Rengjør kanaler, skifte filter. Eier opplyser at sameiet har vedtatt rengjøring av ventilasjonskanaler i leilighet. Våtrom: Bad/vaskerom - Oppsummering av overflater Overflate generelt i normal stand iht. alder. Merknader: - Stedvis misfarging overflater, noe soppdannelser i fuger i dusj nisjen. -Overgang vannuttak/belegg er ikke tilstrekkelig tett. Normal tid før utskifting av våtrom, vinylbelegg er 10 - 30 år. Anbefalte tiltak overflater Misfarget fugemasse i overgang gulv/vegg bør utbedres. Sillikonere i overgang vannuttak/belegg i dusjnisjen. Oppsummering av sanitærutstyr Løs festet dusj garnityr. Utett overgang slange/dusjhode. Sprekk/løs feste til toalettlokk. Svelling i nedre del av sideplate innredning. Utett vannlås/røropplegg under servant. Ellers ingen spesielle avvik utover mindre brukslitasje. Anbefalte tiltak sanitærutstyr Utbedre påpekte merknader. Øvrig: Overflater generelt - Oppsummering Normal brukslitasje i overflater. Stedvis noe vannmerker/falming i parkettgulv, ingen umiddelbar behov for tiltak. Stedvis riss i innvendige hjørner. Ingen umiddelbar behov for tiltak.
Innbo og løsøre
Bransjens liste over løsøre og tilbehør legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen følger vedlagt salgsoppgaven. Det er full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
Hvitevarer
Kun hvitevarer som er spesifikt angitt i salgsoppgaven, følger med. Dette gjelder uavhengig av om hvitevaren(e) eventuelt kan anses som integrerte.
Parkering
Carport, fast plass til seksjonen, samt gjesteparkering.
Diverse
Areal i salgsoppgaven er hentet fra tilstandsrapporten. Boligens areal oppgis i BRA (bruksareal), som deles i underkategoriene BRA-i (arealet innenfor boenheten), BRA-e (arealet utenfor boenheten(e) og som tilhører denne, slik som for eksempel boder hvor adkomsten er utenfor boenheten), og BRA-b (arealet av innglasset balkong, veranda eller altan når denne er tilknyttet boenheten). TBA er arealet av terrasser, åpne balkonger og åpen altan tilknyttet boenheten. Etter eierseksjonsloven § 23 kan ingen kjøpe en boligseksjon hvis kjøpet fører til at man, direkte eller indirekte, blir eier av flere enn to boligseksjoner i eierseksjonssameiet. Begrensningen gjelder ikke kjøp av fritidsboliger. Det finnes også enkelte andre unntak i bestemmelsen. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting. Dersom overskjøting blir nektet, er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting. Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel. Styreleder i sameiet opplyser om at ytterdører/terrassedører og rens av ventilasjonsanlegg er saker som blir tatt opp på årsmøtet for sameiet tirsdag 23. april. Info hentet fra referat årsmøte 2023: Styret forteller hva som har skjedd i sameiet i 2022 - Boddører skiftet, fått 1,5 ny restavfallsdunk, sjekket tak - at platene var intakt og ok. Regnskapsfører gikk igjennom regnskapet og sameiet har god likviditet. Beboerne ønsker bedre ordning på klipping av plen. Nytt styre vil se på om den rullerende listen kan forandres noe slik at ikke de samme får de månedene med mest søppel og klippeansvar hele tiden. Det vil også bli sett på priser når det gjelder robotklipper for å se på om det kan lette arbeidet for beboere i sameiet. Ønsker mer ansvarsfølelse fra beboere når det gjelder dugnad, gressklipping og søppelansvar. Brannstiger på tak og brannstiger som rømningsvei ble også nevnt på årsmøtet - det nye styret skulle sjekke opp i om dette var en kostnad sameiet bør ta, eller om hver beboer må se til sin egen sikkerhet. Det gamle styret nevnte tanker på investeringer i fremtiden det nye styret kunne drøfte: oppgradere lekeplass og gjerde.
Prisantydning inkl. omkostninger
2 490 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 10 400,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt)) 2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg)) 240,- (Pantattest kjøper - lagt ut av megler) 500,- (Tingl.gebyr pantedokument) 500,- (Tingl.gebyr skjøte) 62 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 2 490 000,00)) 76 690,- (Omkostninger totalt) 2 566 690,- (Totalpris inkl. omkostninger) - Oppvarming
Elektrisk. Varmekabler i gulv på bad.
Energiklasse
C
Info energiklasse
Alle som skal selge eller leie ut eiendom må som hovedregel energimerke boligen og fremskaffe en energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal på mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og eier er selv ansvarlig for at opplysningene er riktige. For ytterligere informasjon se www.energimerking.no. Dersom eier har energimerket boligen vil komplett energiattest fås ved henvendelse til megler. - Kommunale avgifter
4585
Kommunale avgifter år
2023
Info kommunale avgifter
De kommunale avgiftene omfatter vann- og avløpsgebyr, renovasjonsgebyr samt feie- og tilsynsavgift. Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjon i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle kommunale endringer av gebyr/avgift. Beløpet er fordelt på to terminer.
Formuesverdi primær
606139
Formuesverdi primær år
2022
Formuesverdi sekundær
2303328
Formuesverdi sekundær år
2022
Andre utgifter
Utover det som er nevnt under punktet «Felleskostnader», påløper kostnader til for eksempel strøm, innboforsikring, innvendig vedlikehold og abonnement til tv og internett (eventuelt oppgradering av kanalpakker og linjehastighet der hvor grunnpakke er inkludert).
Tilbud lånefinansiering
Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Alliansen om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med megler for formidling av et uforpliktende tilbud om finansiering. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Sameiebrøk
54/1274
Felleskostnader pr. mnd
694
Felleskostnader inkluderer
Felleskostnader inkluderer blany annet utvendig vedlikehold, utvendig forsikring, regnskap, forretningsfører m.m.
Om sameiet
Eierseksjonen hører til boligsameie. Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være tilgjengelig hos meglerforetaket. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i sameiets styre og/eller generalforsamling. Sameiet består av til sammen 18 enheter.
Styregodkjennelse
Det kreves ikke styrets godkjennelse ved overtakelse, men styret må informeres.
Sameiets forsikringsselskap
Fremtind
Vedtekter/husordensregler
Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i gjeldende vedtekter. Dokumentet følger vedlagt i salgsoppgaven.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt. - Tinglyste heftelser og rettigheter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 1120/1/2058/6: 08.06.2009 - Dokumentnr: 403112 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Ke Nett AS
Org.nr: 977 285 712
Rettighetshaver: Klepp Kommune
Org.nr: 864 969 682
Bestemmelse om elektriske ledninger/kabler
Bestemmelse om vann og kloakkledning
Bestemmelse om gjerde
Bestemmelse om telefonledning/telesentral
Med flere bestemmelser
Overført fra: Knr:1120 Gnr:1 Bnr:2058
Gjelder denne registerenheten med flere
12.08.2009 - Dokumentnr: 586272 - Seksjonering Opprettet seksjoner:
Snr: 6
Formål: Bolig
Tilleggsdel: Bygning
Sameiebrøk: 54/1274
Ferdigattest/brukstillatelse
Det er utstedt ferdigattest på eiendommen datert 27.01.2010.
Vei, vann og avløp
Offentlig.
Regulerings- og arealplanner
Eiendommen ligger i et område regulert til boligformål. Reguleringsplan - ID 1460 Kleppestemmen. Ikrafttredelse 18.04.2005 Kommuneplan - ID 2022001 - Klepp - Formål: Boliger. Periode 2022-2033. Ikrafttredelse 27.03.2023 KPHensynsonenavnH320 KPFare Flomfare KPHensynsonenavnH190 KPSikring Andre sikringssoner Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser kan sees hos megler.
Adgang til utleie
Det er ikke kjent at det foreligger offentligrettslige regler som er til hinder for at hele eiendommen leies ut.
Legalpant
Kommunen har legalpant i eiendommen for forfalte krav på eiendomsskatt og kommunale avgifter/gebyrer. - Lovanvendelse
Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud. Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2). Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen. Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Budgivning
Budgivning i forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form. Budgivning utenfor forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
Omk. Kjøper beskrivelse
2 490 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 10 400,- (Boligkjøperforsikring HELP (valgfritt)) 2 800,- (Boligkjøperforsikring Pluss (valgfritt tillegg)) 240,- (Pantattest kjøper - lagt ut av megler) 500,- (Tingl.gebyr pantedokument) 500,- (Tingl.gebyr skjøte) 62 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 2 490 000,00)) 76 690,- (Omkostninger totalt) 2 566 690,- (Totalpris inkl. omkostninger)
Omk. kjøper beløp
76690
Betalingsbetingelser
Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
Hvitvaskingsreglene
Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til MNOK 14. I den forbindelse har selger utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
Boligkjøperforsikring
Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring Pluss og Boligkjøperforsikring fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring, med tillegg av fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Det gjøres oppmerksom på at boligkjøperforsikring kun kan tegnes av forbruker. Meglerforetaket mottar kr 4 200/4 600/5 000 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av Boligkjøperforsikring Pluss.
Meglers vederlag
Det er avtalt fastpris stor kr 50 000,- for gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke tilretteleggingsgebyr, oppgjørshonorar og markedspakke på totalt kr 38 700,-. Meglerforetaket har krav på å få dekket avtalte utlegg i henhold til oppdragsavtale. Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har megler krav på å få dekket vederlag stort kr 2 500,- per time for utført arbeid, oppad begrenset til kr 7 900,-, samt øvrige avtalte vederlag og utlegg. Alle beløp er inkl. mva.