KLEPPE Skulevegen 25, H0101
Klepp sentrum - Leilighet i første etasje - 1 soverom - Parkering i lukket anlegg
- kr 2 390 000
- BRA-i 50 m²
- 1 soverom
- Prisantydningkr 2 390 000
- Omkostningerkr 60 990
- Totalpris inkl. omkostningerkr 2 450 990
- ObjektstypeLeilighet
- EierformEierseksjon
- Byggeår2014
- Soverom1
- Felleskostnaderkr 2 028
- Tomt7 051.2 m²
- Eierform tomtEiet
- 2 390 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 59 750 (Dokumentavgift) 240 (Panteattest kjøper) 500 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 500 (Tinglysningsgebyr skjøte) 10 400 (Boligkjøperforsikring ? fem års varighet (valgfritt)) 2 800 (Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 60 990 (Omkostninger totalt) 71 390 (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 74 190 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 2 450 990 (Totalpris. inkl. omkostninger) 2 461 390 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet)) 2 464 190 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Meld deg på visning!
Påmelding
Vi har gleden av å presentere en leilighet i Skulevegen 25. Leiligheten ligger svært sentralt men skjermet til, i et populært område midt i Klepp sentrum. Like ved busstasjon, bank, lege, butikk og gangavstand til Jærhagen.
Leiligheten inneholder:
1. etasje: Entre/gang, stue/kjøkken, soverom og bad/vaskerom.
Hagestue og bod. Bod i fellesanlegg i 1. etasje.
Parkeringsplass med el-billader i felles garasjeanlegg.
Velkommen til visning! Husk påmelding.
Skulevegen 25, H0101, Rogaland
- Tomt
7051.2m²
Beskrivelse av tomt
Felles eiertomt for eierseksjonssameiet. Fellesarealer er ryddig og pent opparbeidet med gressplen, diverse beplantning og asfalterte internveier og parkeringsarealer.
Beliggenhet
Skulevegen 25 har en attraktiv beliggenhet på Klepp. Leiligheten ligger sentralt, men skjermet til i et populært område. Klepp legesenter er lett tilgjengelig i naboblokka (Skulevegen 7). Ca. 100 meter unna ligger dagligvarebutikken Rema 1000, bank, tannlege, frisør, gjenbruksbutikk og Klepp kirke. I den idylliske Kleppelunden kan du ha med familie og venner og grille, eller ta deg en joggetur gjennom Kleppelunden og over Håland på tre kilometer. Kleppelunden har bl.a. grillplass for familien, belyste løyper for sene joggeturer og treningsapparater for de som ønsker å benytte seg av det. Området gir mulighet for offentlig transport via buss og tog, hvorav nærmeste bussholdeplasser ligger like ved leiligheten. Det er hyppige avganger. Nærmeste togstasjon er Klepp stasjon, ca. 4 minutters kjøretur fra leiligheten. For flere detaljer og kart se vedlagte nabolagsprofil i salgsoppgaven.
Adkomst
Se vedlagte kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger.
Bebyggelse
Det er primært leilighetsbebyggelse i området
Offentlig kommunikasjon
Like ved busstasjon i Klepp sentrum
Byggemåte
Etasje skillet i stedstøpt betong/betongelement. Flatt tak antatt tekket med papp. Vinduer og dører med isolerglass. Leiligheten fremstår i normal stand iht. alder. Registrerte tilstands anmerkninger er hovedsakelig tilknyttet til normal brukslitasje.
Innhold
1. etasje: Entre/gang, stue/kjøkken, soverom og bad/vaskerom. Hagestue og bod. Bod i fellesanlegg i 1. etasje. Parkeringsplass med elbillader i felles garasjeanlegg.
Standard
Eiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport. Denne er vedlagt salgsoppgaven. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2 og TG 3. Forhold som har fått TG2: Balkong, terrasse, platting Oppsummering: Noe slitasje/tørke sprekker i overflate terrassebord synlig ytre synlig del. Platting/terreng er montert nær yttervegg dette medfører større fuktbelastning på treverket/yttervegg . Påregnelig med noe nedbrytning i treverk/konstruksjoner som står i og nære terrenget. Platting tildekket med filtduk, samt mye innbo på befaringsdagen, manglende tilkomst for kontroll. Anbefalte tiltak: Det må foretas nærmere kontroll av terrasse ved tilgang. Rengjøring og overflatebehandling terrasse platting må påregnes. Vinduer og dører Oppsummering: Vinduer og dører vurderes å være i normal stand med hensyn til alder. Merknad: - Ytterdører henger og behøver mindre justering. -Kondensering i enkelte vinduskarmer og terrasse, dette skyldes normalt for liten utskiftning av inneluften. Ingen registrert fukt ved overflatemåling. Det ble ellers ikke registrert skader eller behov for tiltak utover normalt vedlikehold. Normal tid før utskifting av vinduer/ aluminiums vinduer er 30 - 50 år. Normal tid før kontroll og justering av vinduer, hengslede er 2 - 8 år. Normal tid før utskifting av trevindu er 20 - 60 år. Normal tid før kontroll og justering av tredører er 2 - 8 år. Normal tid før utskifting av tredører og aluminiums dører er 20 - 40 år. Anbefalte tiltak: Justere ytterdører. Nærmere kontroll/utbedring av ventilering. Etasjeskille og gulv på grunn Oppsummering: Parkett overflater fremstår noe slitt, påregnelig med oppgradering på sikt. Enkelte mindre riss i overgang vegg/tak, påregnelig normalt ved listefri utførelse. Det er ikke registrert forhold som tyder på svekkelser i konstruksjonen. Kjøkken Oppsummering av overflater og innredning: Kjøkkeninnredning med hvit slette fronter og svart laminert benkeplate. Innredningen fremstår med normal tilstand i henhold til alder. Merknader: - Det er ikke montert damptetting underliggende benkeplate ved oppvaskmaskin/kum, registrert begynnende svelling på underside benkeplate. - Skade i benkeplate. - Enkelte fronter må påregnes justert. Avløpsrør under kjøkkenvask bør etterstrammes med jevne mellomrom, dette fordi disse over tid glir fra hverandre ved bruk av varmt og kaldt vann, og kan forårsake fuktskade i skap og eventuelt nærliggende gulv. Anbefalte tiltak overflater og innredning: Justere fronter. Forsegle skade i benkeplate. Montere damptetting. Elektrisk Oppsummering: Anlegget er fra antatt byggeår. Sikringsskap er plassert i entre. Merknad: -Samsvarserklæring er ikke fremvist. Elektriske anlegg må jevnlig undersøkes av fagperson, dette ansvaret hviler til enhver tid på eier av bygningen. Normal levetid for elektrisk anlegg er 20 til 40 år. Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål og undersøkelser som forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel) § 2-18 inneholder. Dette kan ikke sammenlignes med en kontroll utført av offentlig myndighet (Det lokale eltilsyn) eller registrert elektrovirksomhet, og en bygningssakkyndig har verken kompetanse eller lov til å foreta en slik kontroll. Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen som forskriften inneholder. El-anlegget kan ha feil og mangler som en slik forenklet undersøkelse ikke vil avdekke. Vær derfor oppmerksom på denne risikoen, og søk videre veiledning eller få en fullstendig kontroll utført av registrert elektrovirksomhet. Anbefalte tiltak: TG-2 er satt pga. manglende dokumentasjon/ samsvarserklæring. Ventilasjon Oppsummering: Balansert ventilasjon fra byggeåret, sentral avtrekksvifte på kjøkken ble opplyst skiftet i 2024. Registrert kondensering i vindu/ytterdør, samt i fordeler skap for vann på befaringsdagen, dette tyder på feil innmåling anlegget, og eller feil bruk av huseier. Anbefaler jevnlig service av anlegget, rengjøring av kanaler og skifte av filter for å opprettholde kapasitet og levetid. Anbefalte tiltak: Nærmere kontroll av ventilasjonsanlegget. Våtrom: Bad/vaskerom Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk: Membran er ikke synlig ført under klemring i sluk i dusjnisjen. Det er ikke tilstrekkelig tettet omliggende avløp under servant. Ellers ingen spesielle merknader registrert på synlig opplegg. Anbefalte tiltak membran, tettesjikt og sluk: Nærmere kontroll av tilslutning klemring/membran. Tette omliggende avløpsrør under vask. Oppsummering av sanitærutstyr: Løs festet dusjstang. Begynnende svelling i nedre del av sideplate innredning. Ellers ingen spesielle merknader registrert. Anbefalte tiltak sanitærutstyr: Feste dusjstang for å hindre fuktskader. Oppsummering av fukt: Variable fuktverdier i nedre del av vegg i dusj. Ingen registrert fukt ved hulltaking fra tilstøtende rom mot servant. Anbefalte tiltak fukt: Nærmere kontroll av vegg ved utbedring av skadet fliser. Innvendige dører Oppsummering: Merknader: - Skyvedører er strie å betjene, dør til våtrom henger og tar i karm. - Svelling i nedre del av dør til våtrom. Merknader kan tilbakeføres til ventilering. Anbefalte tiltak: Behandlet dør til bad, justere dører generelt. Forhold som har fått TG3: Våtrom: Bad/vaskerom Oppsummering av overflater: Overflater generelt fremstår i normal stand iht. alder. Merknader: -"Bom", manglende heft av fliselim under enkelte fliser på gulv i dusjsonen. - Sprekk i hjørneflis, samt flis ved innfesting av dør i dusjsonen. - Riss/soppdannelser i silliokonfuge i overgang gulv/vegg i dusj. Normal tid før utskifting av våtrom, keramiske fliser på membran, lettvegg er 10 - 20 år. Normal tid før reparasjon av keramiske fliser er 5 - 15 år. Normal tid før utskifting av keramiske fliser er 10 - 30 år. Anbefalte tiltak overflater: Utbedre "bom" i flis med bi-imp eller lignende. Skifte skadet fliser i dusjsonen.
Innbo og løsøre
Se også beskrivelser under punktet om standard. Løsøre/tilbehør som gardinstenger/oppheng, frittstående hvitevarer samt dekodere og modem følger i utgangspunktet ikke med i handelen. Dekodere og modem kan være borettslagets/aksjelagets/sameiets eiendom og skal da følge med. Det gis ingen garantier i forhold til medfølgende løsøre/tilbehør.
Hvitevarer
Kun hvitevarer som er spesifikt angitt i salgsoppgaven, følger med. Dette gjelder uavhengig av om hvitevaren(e) eventuelt kan anses som integrerte.
TV/Internett/bredbånd
TV inkludert i fellesutgifter, internett opprettes av eierne selv. Tilknyttet Klepp bredbånd.
Parkering
1 parkeringsplass med el-billader i felles garasjeanlegg.
Prisantydning inkl. omkostninger
2 390 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 59 750 (Dokumentavgift) 240 (Panteattest kjøper) 500 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 500 (Tinglysningsgebyr skjøte) 10 400 (Boligkjøperforsikring ? fem års varighet (valgfritt)) 2 800 (Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 60 990 (Omkostninger totalt) 71 390 (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 74 190 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 2 450 990 (Totalpris. inkl. omkostninger) 2 461 390 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet)) 2 464 190 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. - Oppvarming
Varmekabler i gulv på bad, ellers elektriske panelovner.
Energiklasse
C - Kommunale avgifter
6082
Kommunale avgifter år
2024
Info kommunale avgifter
Kommunale avgifter og gebyr utgjør for 2024 totalt kr 6 082,-. I dette inngår bl.a. avgift for vatn og avløp. Beløpet er fordelt på to terminer. Avgift for 1. termin 2024 med forfall 15. april er på kr 2 812,-. Avgift for 2. termin 2024 med forfall 15. oktober er på kr 3 270,-.
Formuesverdi primær
706098
Formuesverdi primær år
2022
Formuesverdi sekundær
2683171
Formuesverdi sekundær år
2022
Andre utgifter
Utover det som er nevnt under punktet «Felleskostnader», påløper kostnader til for eksempel strøm, innboforsikring, innvendig vedlikehold og abonnement til tv og internett (eventuelt oppgradering av kanalpakker og linjehastighet der hvor grunnpakke er inkludert).
Tilbud lånefinansiering
Aktiv Eiendomsmegling samarbeider med sparebankene i Eika Alliansen om formidling av finansielle tjenester. Ta gjerne kontakt med megler for formidling av et uforpliktende tilbud om finansiering. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Sameiebrøk
50/5723
Felleskostnader pr. mnd
2028
Felleskostnader inkluderer
Kr 2 028,- pr. måned inkluderer. Kostnadene er fordelt som følger: Strøm fellesareal, forsikring bygg, kommunale avgifter, forretningsfører, styrehonorar, drift/vedlikehold, Tv og renhold.
Andel fellesformue
6114
Andel fellesformue per dato
2023-12-30T23:00:00Z
Om sameiet
Sameiet består av 5 blokker og 78 leiligheter. Mulighet for el-bil lading i sameiet.
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i sameiet.
Styregodkjennelse
Det kreves ikke styrets godkjennelse ved overtakelse.
Regnskap/budsjett/kostnadsøkninger
Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være tilgjengelig hos meglerforetaket. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt av styret/årsmøtet/generalforsamling.
Sameiets forsikringsselskap
Eika forsikring
Vedtekter/husordensregler
Vi oppfordrer alle til å sette seg inn i gjeldende vedtekter og husordensregler. Dokumentene følger vedlagt i salgsoppgaven.
Dyrehold
Det er tillatt med dyr i boligselskapet under forutsetning av at eier aksepterer boligselskapets regler for dyrehold. Signert erklæring om dyrehold vedlegges søknad.
Eierskiftegebyr
5600 - Tinglyste heftelser og rettigheter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 1120/1/131/70: 22.12.1943 - Dokumentnr: 3602 - Bestemmelse om gjerde Overført fra: Knr:1120 Gnr:1 Bnr:131 Gjelder denne registerenheten med flere 22.12.1943 - Dokumentnr: 3602 - Erklæring/avtale Forpliktelse m.h.t. byggevedtekter. Overført fra: Knr:1120 Gnr:1 Bnr:131 Gjelder denne registerenheten med flere 01.08.1950 - Dokumentnr: 4063 - Erklæring/avtale Grunnavståelse til gate Overført fra: Knr:1120 Gnr:1 Bnr:131 Gjelder denne registerenheten med flere 01.08.1950 - Dokumentnr: 4063 - Bestemmelse om gjerde Overført fra: Knr:1120 Gnr:1 Bnr:131 Gjelder denne registerenheten med flere 01.08.1950 - Dokumentnr: 4064 - Erklæring/avtale Avståelse av gategrunn. Overført fra: Knr:1120 Gnr:1 Bnr:131 Gjelder denne registerenheten med flere 01.08.1950 - Dokumentnr: 4064 - Bestemmelse om gjerde Overført fra: Knr:1120 Gnr:1 Bnr:131 Gjelder denne registerenheten med flere 08.07.1986 - Dokumentnr: 7400 - Bestemmelse om bebyggelse Vegvesenets betingelser vedtatt Overført fra: Knr:1120 Gnr:1 Bnr:131 Gjelder denne registerenheten med flere 24.06.2014 - Dokumentnr: 517341 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 70 Formål: Bolig Tilleggsdel: Bygning Sameiebrøk: 50/5723
Ferdigattest/brukstillatelse
Det er utstedt ferdigattest på eiendommen datert 12.11.2015
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann- og avløpsnett.
Regulerings- og arealplanner
Eiendommen ligger i et område regulert til boligformål. Tilhører Framhaldskulen felt B3 og B4, Vedtaksdato: 10.12.07 og Kommuneplan for perioden 2022-2033.
Adgang til utleie
Det er ikke kjent at det foreligger offentligrettslige regler som er til hinder for at hele eiendommen leies ut. - Lovanvendelse
Eiendommen skal overleveres til kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig, før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett, kan som hovedregel ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelse av eiendommen, eller som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Hvis noe trenger avklaring, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en fagkyndig før det legges inn bud. Kjøper har krav på at eiendommen er i henhold til avtalen. Hvis det ikke er avtalt noe særskilt, kan eiendommen ha en mangel dersom den ikke er slik kjøper må kunne forvente ut ifra blant annet boligens alder, type og synlige tilstand. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som ikke er rettet i tide på en tydelig måte, og man må gå ut fra at opplysningen har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje, og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som gjør utbedringer nødvendig. Normal slitasje og skader som trenger utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente, og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan også ha en mangel hvis opplyst areal avviker fra faktisk størrelse. Avviket må være minst 2 prosent, og minst 1 kvadratmeter. Det er likevel ikke en mangel dersom selger godtgjør at kjøperen ikke la vekt på opplysningen, jf. avhendingsloven § 3-3 (2). Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning, må kjøper selv dekke tap/kostnader opp til et beløp på kr 10 000 (egenandel). Egenandel kommer først på tale når det er konstatert mangel ved eiendommen. Hvis kjøper ikke er forbruker, selges eiendommen "som den er", og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. pkt. Avhl. § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt et innendørs arealavvik karakteriseres som en mangel vurderes etter avhl. § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Budgivning
Budgivning i forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden og kan ikke videreformidle bud med en kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter klokken 11:30 anbefaler vi akseptfrist på minimum 30 minutter. Bud bør legges inn i god tid før konkurrerende buds akseptfrist utløper. For øvrig henvises til forbrukerinformasjon om budgivning i salgsoppgaven. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Som kjøper vil du få forelagt kopi av budjournal. Alle bud vil bli gjort kjent for kjøper og selger i handelen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournal i anonymisert form. Budgivning utenfor forbrukerforhold Budgivere oppfordres til å legge inn bud elektronisk. Dette gjøres på eiendommens hjemmeside på aktiv.no, ved å bruke «Gi bud»-knappen. Ved elektronisk budgivning, samtykker budgiver til elektronisk kommunikasjon. Det anbefales at hvert bud har en akseptfrist som muliggjør en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi anbefaler minimum 30 minutter akseptfrist. Oppdragsgiver er oppfordret til å ikke ta imot bud direkte fra budgiver, men å henvise budgiver videre til megler. Opplysningene i salgsoppgaven er godkjent av selger. Alle interessenter oppfordres imidlertid til grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med fagmann før bud inngis.
Omk. Kjøper beskrivelse
2 390 000 (Prisantydning) -------------------------------------------------------- Omkostninger 59 750 (Dokumentavgift) 240 (Panteattest kjøper) 500 (Tinglysningsgebyr pantedokument) 500 (Tinglysningsgebyr skjøte) 10 400 (Boligkjøperforsikring ? fem års varighet (valgfritt)) 2 800 (Boligkjøperforsikring Help Pluss - ett års varighet (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 60 990 (Omkostninger totalt) 71 390 (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet) 74 190 (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss) -------------------------------------------------------- 2 450 990 (Totalpris. inkl. omkostninger) 2 461 390 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring - fem års varighet)) 2 464 190 (Totalpris. inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring inkludert ett år med Help Pluss)) -------------------------------------------------------- Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Omk. kjøper beløp
60990
Betalingsbetingelser
Med mindre annet er avtalt forutsettes det at kjøpesum inkludert omkostninger er innbetalt og disponibelt på meglerforetakets klientkonto innen overtakelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.
Hvitvaskingsreglene
Megler har plikt til å gjennomføre kundetiltak. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager er misligholdet vesentlig. Dette gir selger rett til å heve og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring på boligen. Selger har likevel utarbeidet en egenerklæring som kjøper bør gjøre seg kjent med før budgivning.
Boligkjøperforsikring
Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring og Boligkjøperforsikring Pluss fra HELP Forsikring AS. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Boligkjøperforsikring Pluss har samme dekning som boligkjøperforsikring, med tillegg av fullverdig advokathjelp på viktige rettsområder i privatlivet. Boligkjøperforsikring Pluss betales årlig. Les mer om begge forsikringene i vedlagte materiell eller på help.no. Det gjøres oppmerksom på at boligkjøperforsikring kun kan tegnes av forbruker. Meglerforetaket mottar kr 4 200/4 600/5 000 i kostnadsgodtgjørelse, avhengig av boligtype, samt et tillegg på kr 1 000 ved salg av Boligkjøperforsikring Pluss.
Meglers vederlag
Det er avtalt provisjonsbasert vederlag tilsvarende 2,0 % av kjøpesum for gjennomføring av salgsoppdraget. I tillegg er det avtalt at oppdragsgiver skal dekke tilretteleggingsgebyr kr 19 900,- og oppgjørsvederlang kr 5 900,-. Minimumsprovisjonen er avtalt til kr 39 900,-. Meglerforetaket har krav på å få dekket avtalte utlegg i henhold til oppdragsavtale . Alle beløp er inkl. mva.